חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

שבוע הוקרה לגמלאי העיר

 

מיד לאחר חגי תשרי, יתקיימו ברחבי העיר אירועי ההוקרה לאזרחים הוותיקים, במסגרת "חודש הזקן הבינלאומי".

 

 חודש זה נקבע ע"י האו"ם כחודש במטרה להעלות את המודעות לנושאים הקשורים בזקנה, בזקן, בהתייחסות לנושא, בהתייחסות לזקנים, וכן העלאת המודעות לכוחם, תרומתם לחברה ובכלל, והשפעתם על העשייה והנעשה בעולם.

אזרחיה הוותיקים של מודיעין מכבים רעות ייהנו ממגוון פעילויות, אירועים, כנסים, מופעים שיתקיימו במספר מקומות בעיר בין התאריכים 21-30.10.14.

לצורך הפקת האירועים פעלה רכזת הגמלאים העירונית ויועצת ראש העיר לנושא, תמי אלון תוך שיתוף פעולה ועשייה משותפת עם גורמים מקצועיים מהעירייה ובהם רכזת תחום הבריאות - מיכל אלימלך ומנכ"לית היכל התרבות, דינה פלד, וארגונים ועמותות עירוניים כגון ארגוני הגמלאים הפועלים בעיר, העמותה למען הקשיש, חברותא, ארגמן, חות"ם, נשות הדסה, מרכז הספורט העירוני, קופות החולים בעיר וכן, בעלי תפקידים מהמשרד לאזרחים ותיקים.

מופע הפתיחה יתקיים ביום שלישי, 21.10, בהיכל התרבות במעמד ראש העיר, חיים ביבס. באירוע זה ייהנה הקהל מהמחזמר הקלאסי "כנר על הגג" ("טוביה החולב"), אשר מופיע ברחבי הארץ וזוכה להצלחה ושבחים רבים.

ביום חמישי יציגו גמלאים אמנים ויוצרים את יצירותיהם ביריד הייחודי "זמן אומן" בקניון עזריאלי. קהל המבקרים וצרכני הקניון מוזמנים ליהנות ולרכוש מוצגים ויצירות אלו, בין המציגים יהיו גם גמלאי חוגי היצירה המתקיימים במרכז הפעילות מפג"ש.

עוד מתוכנן בשבוע ההוקרה, רסיטל סונטות ידועות של בטהובן עם המנצח גיל שוחט, מפגש ייחודי על הנאות ותשוקה, עם מרצה שתציג את משנתה של רות ווסטהיימר, מופע סטנדאפ עם אורית רמז, המתמחה בעבודה עם הגיל השלישי, הפעלת תכנית מאתגרת ומשעשעת לפיתוח חשיבה יצירתית עם החברה "לצאת מהפלונטר" אשר תביא למרכז מפג"ש משחקי חשיבה ויצירה מעץ, ייערכו בדיקות שמיעה, הרצאה על זיהוי מוקדם ומניעת שבץ מוחי, הרצאה ייחודית לחולי פרקינסון ובני משפחתם להתמודדות בחיי היום-יום, יתקיים כנס גדול מטעם העמותה למען הקשיש לניצולי שואה, באולם עינן ועוד פעילויות רבות שחלקן אף יתקיימו בפארקים (הליכה נורדית, טאי צ’י, התעמלות בונה עצם ועוד).

את האירועים יסגור ב-30.10 יום פעילות במרכז הספורט העירוני, בו יתקיימו פעילויות ייחודיות של שמחה, הומור, מסיבת ריקודי שנות ה-60 וכנס גדול וחשוב על מיצוי זכויות בריאות מאת מנהלת מחלקת בריאות וסיעוד מטעם המשרד לאזרחים וותיקים, זוהרה כהן. בכנס זה ייחשף הקהל לכל הזכויות הקיימות, שלא תמיד ידועות לציבור זה. לוח האירועים המלא ופרטים נוספים ניתן למצוא באתר העירייה תחת הלשונית אירועים בעיר, כמו כן ניתן לקבל תכניה במרכז מפג"ש ובמרכז לשירות האזרח בבניין העירייה.

חבר המועצה ומחזיק תיק הגמלאים, אבי אלבז: "בעיר ישנם כ-6,000 אזרחים ותיקים כאשר יותר מ80% מהם מתנדבים ותורמים לעיר ולתושבים הזקוקים לסיוע. האזרחים הוותיקים שותפים לעשייה ולפעילויות רבות, מגוונות ובתחומים שונים, ותרומתם בכל התחומים לא תסולא בפז. הם מייצגים יחד אלפי שנות ניסיון מצטבר בכל תחומי החיים, ועם הניסיון הרב הזה הם מדריכים ומלווים את הדורות הצעירים. שבוע ההוקרה מהווה אירוע הצדעה לכל הגמלאים התורמים בעיר ואין לי ספק כי הם ראויים לכך. אני מזמין את כל קהילת האזרחים הוותיקים להגיע וליהנות ממגוון הפעילויות שהוכנו ותוכננו עבורם. אנו נמשיך לפעול למען האזרחים הוותיקים בעיר."

רכזת הגמלאים, תמי אלון: "אירועי ההוקרה לגמלאים נועדו לתת לנו אפשרות לומר לגמלאי העיר תודה. ציבור האזרחים הוא ציבור תורם המגויס ביום-יום לכל צורך: עזרה למערכת החינוך, בעבודה עם הדור הצעיר, למען הקשישים החיים בעיר, למען ניצולי השואה ולבעלי צרכים מיוחדים. הנושא המרכזי השנה הוא "קבלת השונה והאחר". בתוכנית ניתן דגש רב לנושאים אלה, תוך התייחסות לקהל הייחודי של העיר והמעורבות הקיימת במהלך כל ימות השנה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות