חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

המדינה out, העמותות in

 

שנת הלימודים החדשה בפתח , כבר קניתם ילקוט חדש לילד? יש משפחות שלא יכולות. ראש השנה בפתח, כבר חשבת מה תכינו לארוחת החג? יש משפחות שלא בטוח שיהיה להם תפוח ודבש לארוחת חג ראש שנה. המדינה כבר מזמן לא עוזרת. בשביל זה יש עמותות.

 

במודיעין ישנן עמותות שדואגות בעזרתכם כמובן למשפחות הנזקקות במודיעין. יש עמותות שהעיסוק המרכזי שלהן הוא סביב החגים, ויש עמותות שפעילותן מתבצעת כל בשנה.
הלכנו לעמותת עזר מודיעין שבראשה עומד הרב סגל, ולעמותה הצרפתית שבראשה עומד שלמה צרפתי כדי לבדוק איך הם פועלים?    

עמותת עזר מודיעין:

ארגון עמותת עזר מודיעין שבראשו עומר הרב סגל קיים 18 שנה, סגל שפתח את העמותה השתחרר מהצבא לאחר 30 שנה בדרגת סגן אלוף.
הרב סגל: "כשפתחתי את הארגון לא היו הרבה תושבים במודיעין, הייתי עושה הרצאות בבתי ספר, הכנסתי את ההתנדבות בעמותה כשעות למחויבות אישית, וכך פיתחתי את תודעת הציבור לארגון, והתפתחנו עם השנים יחד עם העיר"

הרב סגל מתדרך מתנדבים

הארגון עוסק בכל הדברים שחסרים לאנשים, מאוכל ועד לרהיטים ולבגדים חמים לחורף. "אנחנו נותנים לאנשים מקררים, מכונות כביסה, ארונות, כיסאות וכל דבר שנחוץ לבית נורמטיבי וכמובן חבילות אוכל המכילות בתוכן קייטניות פירות וירקות  בשר ומוצרי חלב. בתקופה כזאת כששנת לימודים חדשה בפתח אנחנו דואגים בנוסף לילקוטים וספרים לביה"ס".

איך אתם יודעים מי צריך עזרה?
"אני מקבל שמות מכל מיני מקומות: ממשרד הרווחה, מקופות חולים, מהמשטרה, ממנהלי בתי ספר, מעובדות סוציאליות וכ"ו . ובנוסף לכל, כולם כבר מכירים את העמותה שלנו, ומי שצריך עזרה יודע איפה למצוא אותנו."


איך אתם משיגים את התרומות?
"אנחנו שולחים מכתבים לאנשים ומבקשים מהם, יש אנשים שנותנים כל חודש סכום כספי מסוים ובהרבה מקרים אנשים מטלפנים אלינו ואומרים לנו שהם רוצים לתרום דבר מה, המתנדבים נוסעים לקחת את הפריט הנתרם ונוסעים למשפחה הנזקקת ונותנים לה."


איך אתם מתארגנים לקראת ראש השנה?
"אני מתרים אנשים שאני מכיר, ניגש למרכזים ואוסף דברים מחנויות, בדרך כלל לקראת חגים יש מתנדבים של העמותה שעומדים מחוץ לסופרים עם עגלה ואנשים עושים קניות הביתה ושמים מספר מצרכי מזון אצלנו בעגלה ,בנוסף שולחים כל הזמן מכתבים לאנשים"


מה שוויה של כל חבילה?
"נע מ-300 ל-500 ש"ח לחבילה. זה תלוי במשפחה, כמה נפשות גילאים וכ,ו."


העירייה עוזרת לכם?
"העירייה לא עוזרת לנו בשום דבר. אנחנו משלמים מיסים וארנונה על המקום שבו אנחנו משתמשים לצורכי העמותה."

                               העמותה הצרפתית
העמותה הצרפתית הוקמה לפני 15 שנה על ידי שלמה שמעוני ובעזרת שני חבריו.
שלמה שמעוני הינו רופא משפחה במכבים וכיום הוא בן 60 עם נכדים. "התחלנו לעזור לכמה משפחות בודדות בהתחלה ולאט לאט הגיעו יותר ויותר בקשות וכך התפתחנו והגענו לתודעה של המון נזקקים וגם של תורמים. אנחנו פועלים כל השנה למען משפחות נזקקות ובנוסף למען חיילים"

העמותה הצרפתית של שמעוני מארחת את ראש העיר


איך אתם מתארגנים לקראת ראש השנה?
"כל שנה אנחנו מארגנים את החבילות שבוע לפני ראש השנה, בחבילות יש מוצרי מזון שונים: מוצרי חלב, מוצרים יבשים, בשר, פירות וירקות ובחגים מוסיפים מוצרים שהם לצורכי החג.
לפני שבועיים שלחנו מייל לכל האנשים שתורמים כד לקבל עוד תרומות, והרבה יותר קשה השנה כתוצאה ממבצע "צוק איתן", אנשים תרמו המון לחיילים בדרום."

מהי שוויה  של כל חבילה?
"יש משפחות שמקבלות חבילה רגילה עם מוצרים, ויש משפחות שמקבלות בנוסף לחבילה תלושים לקניית טיטולים ומטרנה במידה ויש תינוקות במשפחה.
שוויה של חבילה אחת נע בין 300 ל- 500 ש"ח לחבילה."

העירייה עוזרת לעמותה?
"העירייה לפעמים מספקת לנו מקומות זמניים לשים בהם את החבילות. כרגע עדיין לא קיבלנו תשובה לגבי מיקום ארגון חבילות ראש השנה."

אנחנו לא יודעים מי נעזר בעמותות במודיעין, אבל סביר להניח שכל אחד מאיתנו מכיר מישהו כזה אבל הוא פשוט לא יודע...
לתרומות:
עמותת עזר מודיעין - 089701552 0524593774
העמותה הצרפתית - 0502883113

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות