חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הרפורמה בתכנון רישוי ובניה - הנחיות מרחביות של הוועדה המקומית

 

ועדת המשנה לתכנון ובנייה אישרה השבוע בישיבתה את ההנחיות המרחביות לעבודות ומבנים הפטורים מהיתר (תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה).

 

כזכור, בתחילת החודש החלה להיכנס לתוקפה בהדרגתיות הרפורמה בתכנון ובנייה. במסגרת הרפורמה ייהנו התושבים מהקלות וקיצור הליכי הרישוי מול הרשויות. בתיקון 101 לחוק תכנון ובניה נקבעו פריטים ועבודות הפטורים מהיתר כגון, התקנת גדרות ופרגולות, הקמת מחסנים וכן הלאה. עם זאת, בעירייה הדגישו כי עבודות אלה עדיין מחייבות הליך תרם ביצועם. עוד במסגרת הרפורמה, הורחבו סמכויות הוועדות המקומיות ובמהלך השנה הקרובה תופעל מערכת מקוונת שבאמצעותה יהיה ניתן להגיש בקשות להיתרי בניה.

ההנחיות המרחביות, שנקבעו השבוע, מתייחסות לעבודות הפטורות מהיתר במרחב התכנון המקומי מודיעין מכבים רעות. בעירייה ביקשו להדגיש כי הפטור הוא רק מהצורך לבקש היתר לשם ביצוע העבודות הללו. למעשה, הפטור מההיתר אינו פוטר מהחובה לבצע את העובדות בהתאם לכל ההוראות שנקבעו בחוק, בתקנות בתכניות החלות על השטח ובהנחיות המרחביות.

בנוסף הודגש כי העבודות יבוצעו ע"י בעל הזכויות בקרקע או מי שמונה לשם כך על ידי בעל הזכות וכי עבודה פטורה מהיתר מחויבת בהסכמת בעלי עניין האחרים בשטח שבו מתבצעת העבודה, על פי כל דין. בנוסף, יש לוודא שהעבודות לא מסכנות את מי שמשתמש במבנה/מתקן שנבנה בפטור, ואת מי שנמצא בסביבה. ביצוע עבודה פטורה מהיתר אינו פותר את מבצע העבודה מאחריות מלאה בפני החוק לגבי מעשיו ומחובתו של התושב להודיע לאחר הביצוע העבודה בכתב לרשות המקומית, כמפורט באתר הממשלתי ברשומות ובהנחיות המרחביות. 

מי שמתכנן לבצע עבודות הפטורות מהיתר נדרש לברר קודם בהנחיות המרחביות המפורסמות באתר העיירה מה הן ההוראות החלות על עבודה זו. בכתובת www.modiin.muni.il או באתר www.bonim.moin.gov.il/ptor 

מיכאל חרל"פ סגן ראש העיר ומחזיק תיק הבינוי: "הרפורמה ששלב א’ שלה נכנס לתוקף נותנת סמכויות נרחבות יותר לוועדות המקומיות וזאת על מנת לקצר את הטיפול של האזרח הרגיל בקבלת היתר בנייה. במסגרת הרפורמה גם ניתן פטור מקבלת היתר בנייה לסוגים שונים שחייבו מתן היתר בנייה עד היום. הרפורמה מעבירה חלק מהאחריות מהוועדה המקומית לתושבים ומחייבת אותם לפעול על פי ההנחיות המרחביות, התב"ע והחוקים השונים ובסופו של תהליך הבנייה לדווח על פי המתכונת שקבע שר הפנים לוועדה.

יש לשים לב לסוג הפטור הניתן ולהנחיות המרחביות שפורסמו. לעובדי האגף נערכו בשבועות האחרונים השתלמויות להבנת החוק החדש והשלכותיו. ההנחיות החדשות גם יפורסמו באתר האינטרנט של העירייה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות