חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

עד הטרף הבא // קובי עצבני

 

גם לאסון לאומני יש תוחלת חיים מוגבלת וביבי יצטרך לחפש טרף חדש להשכיח מאיתנו את הצרות האמיתיות

 

במדינה המופלאה שלנו, אורך זמן ההתענינות באסונות מוקצב בזמן. הרוג בתאונת דרכים, התייחסות חד פעמית בעיתונות המודפסת ואזכור פעם או פעמיים בסוף מהדורת החדשות. אם היו מס’ הרוגים בתאונה קשה, גג יום אחד + אזכור מזערי ביום השני. ואם אין מדובר בילד אז הס מלדבר על חלילה סיקור הלוויה או שיחה מרגשת עם בני המשפחה.

לא מאמינים, בבקשה. בשבת טבעו אב ובתו בת ה 7 כשנשאבו בתחנת הכח של רדינג. בראשון זה הופיע ככה ככה בעמוד הראשון ואני חותם לכם שבשני כבר לא יהיה לסיפור זכר. מי זו האימא של הילדה, זה כבר ממש לא מעניין.

כל כך לא מעניין שאפילו בידיעה הראשית נתן מקום של כבוד לטענת המשטרה שהוא, האב שטבע, הוזהר מס’ פעמים לא לשחות במקום אסור. בקיצור, שחה בכל זאת, זב"שו. איש לא חשב לשאול מדוע אין קיר חוסם ליד תחנת הכח. הזהירו, בזה נגמרה האחריות. והילדה מה אשמה...

"יש חדש עם החטופים"? שמעתי הבוקר את אחת העובדות שבמשרדנו שואלת בקול רם, אולי מישהו פתח בדקות האחרונות את ynet או שהקשיב לחדשות בחצי היום. לא, לא, אין חדש, השבתי. 10 ימים הטרגדיה של משפחות 3 הנערים נמשכת ואיש לא יודע לתת שמץ של רמז האם יש משהו בקנה של השב"כ.

אין חדש אמרתי? אבל ב 5 הימים האחרונים אין מהדורה שמכבדת את העצמה שלא ציטטה מקור בכיר פלמוני מקורב לשב"כ או שהיה פעם, שהודיע בחצי חיוך מסתיר סוד ש"יש התקדמות" ש"הפאזל הולך ונסגר". כל חצי יום החקירה מתקדמת... לאן בדיוק?

מצחיק ועצוב, אבל זו המדינה בה אנו חיים. אבל כמעט שכחתי לאמר מה שהתכוונתי באמת. זוכרים את האב ובתו שטבעו בשבת? זוכרים מה המשטרה אמרה? שהאב הוזהר שהמקום מסוכן לשחייה.

עכשיו ביננו, המשטרה או הצבא בסיפור החטופים היו מעיזים לצאת בהודעה בנוסח: "הזהרנו את ההורים מס’ רב של פעמים לא לתת לילדיהם לצאת בשעות החשיכה לתפוס טרמפים בשטחים". שרק יעיזו לצאת עם הודעה כזו בפומבי. שרק יעיזו למרות שהחיילים למשל מנועים מלעלות לטרמפים. מה שלבני 19-20 עם נשק אסור לילדים בני 16 מותר. קפקאיות לשמה.

לא יעזו אבל זה מה שחולף בראש רבים רבים, אבל אני כן רוצה לדבר על זה, יש למישהו בעיה עם זה? שילך לנילוס. הגב’ דניאלה וויס, (מכירים?) התראיינה בשבוע שעבר באיזו תוכנית בטלוויזה, ומה היא אומרת:" "אני קוראת לבני הנוער, תמשיכו לצאת בטרמפים, אל תחששו, זו הארץ שלנו".

איזה יופי, גם תחנת הכח בתל אביב שלנו, אז מה... זה אומר שמותר להיכנס עם גלשן לתוך המשאבה?  

יותר מזה. לכל מאן דפליג, תחנת הכח היא שלנו, אבל יש לנו ויכוח קטן עם הגב’ וויס והמתנחלים שהלכו להתגורר בשטחים רווי שנאה. יש ויכוח, כי מה לעשות ואני לא חושב שגם כאן לכל מאן דפליג כל הארץ שלנו. לא לא תופס, מצטער.

ואני אומר, זבשו של כל מי שרוצה ללכת לגור בשטחים או לשלוח את ילדו ללמוד בישיבה אי שם בין כפרים עוינים. זבשו כי אין הסכמה לאומית ואין קונצנזוס באשר למה לעשות עם רוב השטחים ולכן מי שהולך לגור שם, שילך, זה ענינו ועוד יותר ענינו אם חינך את ילדיו שהם אדוני הארץ, חינך שמותר להסתובב בכל שעה ובכל מקום. הילד עצמו מסכן, כי אינו מבין מציאות אחרת... פשוט הוא תוצר  התפתחותי מהוריו שהקצין צעד ועכשיו הוא מקצין 2 צעדים.

כל אנשי הימין בוודאי יזדעקו ויכנו אותי כוער ישראל ושאר מגדים, למרות שאני כמוהם בעד לכסח את החמס עד הסוף,  אבל חבר’ה... תרדו ממני  ותתרגלו לעובדה שלא הכל חושבים כמוכם.

אז מה סיכמנו. סיכמנו, שלכל אסון יש תוחלת חיים ועם כל הצער, זה מה שיקרה גם כאן. אב ובתו שטבעו שווים 2-3 ידיעות עם אורך חיים של גג 24 שעות. ובסיפור החטופים אנו כבר אחרי שבוע ומחצה.

10 ימים זה המון זמן לטחון לנו את המוח כאילו אין עוני, שחיתות  ולא נפרט עוד את תחלואיה של המדינה. אבל מה לעשות שראש הממשלה שלנו ברצונות לגרד עו שנה קואליציונית שקטה, ימשיך לבקר כל יום באיזה חפ"ק יספר על אבו מאזן האויב האכזר ועל עוד 50 בורות שנסרקו.

אז לאמהות המסכנות של החטופים, שלא יתנו לעבודגם עליכם... עוד כמה ימים והתקשורת תחפש לה טרף חדש ועדיף אם זה יהיה טרף לאומני. זה מוכר, זה רייטינגי וזה בקונצנזוס. עד הטרף הבא.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות