חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מבנה חסר

 

"כולנו חווים משברים. ההתעסקות במשבר ובהשלכותיו מובילה למחשבות על הבחירות שאנו עושים" - הרהורים של אחות שכולה שהפכה למרצה מבוקשת ומצליחה

 

יפעת בהרצאה בשנה שעברה. צילום פרטי

יפעת לשם ארגמן היא דמות מוכרת במודיעין מזה שנים רבות. היא הבעלים של חנות התכשיטים והשעונים "המקום של יפעת" וגם כיהנה עד לאחרונה כמנכ"לית עמותת נ.י.ב (נשים יוזמות בעסקים) במשך ארבע שנים. עתה, כך מסתבר, היא גם מרצה מבוקשת ומצליחה בנסיבות מאוד מיוחדות.

כשיום הזיכרון לחללי צה"ל אוטוטו בפתח מספרת יפעת ל- MCITY כי בשנת 1991 נהרג אחיה, משה לשם, נווט בחיל האוויר בתאונת אימונים במילואים.

"זהו רגע משנה חיים, רגע שמשנה את נקודת המבט", אומרת יפעת ומפרטת: "כמשפחה וכפרטים עברנו למסלול אחר של החיים, שדורש התמודדות יומיומית עם כל מה שעד אז נראה מובן מאליו. עם השנים למדתי שזאת המציאות החדשה ושהדבר היחידי שבשליטתי הוא הדרך בה אני מתייחסת אליה. כאן יש לי בחירה. במרחק הזמן אני יודעת שהבחירות הן לא תמיד דרמטיות וגדולות, ושדווקא הבחירות הקטנות הן אלו שסוללות את דרך ’הבחירה בחיים’."

לבקשתנו מרחיבה יפעת מעט את הנושא ומדגימה מחיי היומיום: "במשבר בסדר גודל כזה הכל משתנה, גם מה שעושים וגם התגובות. כל מה שגורם להנאה, אפילו פעולה פשוטה כמו לאכול, מלווה בייסורי מצפון. כך למשל כל חיי רקדתי. אך מיד אחרי התאונה הרגשתי שאיני מסוגלת עוד. רק כשעברתי למודיעין, בתור תיקון, חזרתי לרקוד".
ההרצאה "מבנה חסר", אותה מעבירה יפעת עוסקת במשמעות הבחירות הקטנות המסמנות את הדרך. היא נולדה בעקבות פנייה של ארגונים שביקשו מיפעת שתספר את סיפור הדרך האישית והתגובות לימדו על הערך המוסף ועל התקווה ששזורה גם בתוך סיפור עצוב.

ההרצאה עוסקת במשמעות הבחירות בעקבות משברים, דרך סיפור השכול האישי ודרך נקודת המבט של אחות, ומספקת זוויות הסתכלות חדשות ומרגשות בתהליך ההתמודדות, מעניקה כוח, עוצמה ולגיטימיות לתחושות חיוביות, ומלמדת שעם הזמן העצב אינו הרגש הבלעדי.

לשאלתנו, האם הכוונה להגיד שהזמן עושה את שלו, מציינת יפעת כי "אין ספק שיש הבדל בתחושת השכול בשנים הראשונות ועם חלוף הזמן אולם במקביל גם עוצמת החסר גדלה. גם היכולת להתמודד עם זה משתנה עם הזמן. אני יכולה לדבר על הדברים רק ממרחק הזמן. הכאב נותר חלק ממני, אבל היום אני מצליחה גם ליהנות".
זו השנה השלישית בה מעבירה יפעת את ההרצאה בהתנדבות והשנה עם שיתוף פעולה של היכל התרבות, אשר החליט לתת במה לנושא.

ההרצאה תתקיים באולם עינן ביום חמישי 1.5.14 בשעה 20:30, בליווי שתי זמרות- יובל קלמרו ושי רוזמן.

כרטיסים- 20 ש"ח במכירה מוקדמת , 30 ש"ח בערב האירוע.

דרך היכל התרבות- 08-9737333 ודרך יפעת לשם-ארגמן- 052-2638998

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות