חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שטריימל לצד חצאית מיני

 

בשנים קודמות קמה במודיעין צעקה בגין "כיבוש" בלעדי של פארק ענבה בידי החרדים בחול המועד. אמנם הרוב החרדי המוחלט נשמר אבל השנה בניגוד לעבר מצאנו בין המבלים גם לא מעט חילונים ודתיים לאומיים. מסתבר שיש מקום לכולם

 

 

איפה עזרת הנשים...

במרבית ימות השנה פארק ענבה שומם. לא ברור אם זה נובע מחוסר פרסום והסברה או מסתם אדישות לא מובנת של הציבור, אבל העובדה היא שעם ישראל נוהר בהמוניו לפארק רעננה, ובמודיעין רק בחול המועד ניתן למצוא בפארק קצת חיים וחנייה מפוצצת. אולם, בניגוד לשנים קודמות הפעם הפארק לא היה צר מלהכיל את כולם והסתבר שיש די מקום למבלים מכל מיני צבעים.

כמדי שנה, מאות משפחות חרדיות שביקשו לבלות להנאתן סביב האגם הכחלחל הגיעו לכאן באוטובוסים גדושים ובהם משפחות שלמות מירושלים, בית שמש, רחובות, ביתר עלית ומודיעין עלית. אך במקביל מצאנו שם לא מעט דתיים לאומיים וחילונים תושבי העיר ואורחים. היו אף כאלה שהופיעו בלבוש לא ממש צנוע, אך הסתבר כי השנה כולם בילו יחדיו מבלי שהבדלי הרקע הפריעו לאיש.

אין ספק, שהמרוויחים הגדולים מהאורחים שלנו הם בעל המזנון ובעל הזיכיון לסירות באגם. באזור הסירות נרשמה כמעט בלעדיות לציבור החרדי כשהציבור החילוני קצת נדחק הצידה.

בניגוד לעבר לא מצאנו השנה את נציגי תנועת "מודיעין חופשית" מפגינים בכניסה ולמרות שרוב הציבור החילוני החליט בכל זאת להצביע ברגליים ולבלות במקומות אחרים, איש לא העלה מחדש את השאלות הקבועות שהיו עד כה מידי שנה על סדר היום הציבורי -  השנה איש לא שאל כמו בעבר, מדוע אין גובים תשלום בכניסה למי שאינו תושב העיר או כיצד מתמודדים עם העניין כך שתושבי מודיעין יוכלו ליהנות בזמן חופשתם מהפארק שנחנך כאן למענם לפני מספר שנים.

שלא כמו בעבר, בפסח זה, לא ניתן היה למצוא בפורומים קהילתיים באינטרנט התייחסויות רבות מאוד לויכוח הציבורי שהתעורר בנושא, ולא ראינו את הדרישה הקבועה של אבי אלבז אשר המליץ בעבר להפיק תכנים בידוריים רבים יותר בשעות הפעילות, תכנים שיתאימו בעיקר לציבור המקומי הפלורליסטי ו"יבריחו" את הציבור החרדי.

מהי הסיבה המדויקת לשינוי החברתי הזה? כנראה שילוב של הריחוק הרב עד לבחירות המקומיות הבאות עם העובדה שהתרגלנו למצב.  

חשוב להדגיש כי הגעתם של חרדים לפארק מתרחשת רק בתקופות החופש בחול המועד סוכות, חול המועד פסח ובימים האחרונים של תקופת החופש הגדול באוגוסט, תקופת "בין המצרים". תופעה דומה מתרחשת גם בפארקים נוספים ברחבי הארץ, וניתן לראות כמויות מבקרים חרדים בתקופות אלה גם בפארק הלאומי ברמת גן, בפארק הירקון בתל אביב, ובמקומות נוספים בארץ. בכל אותם פארקים אין הגבלה לכניסת מבקרים ואין גביית תשלום בכניסה.

יש לזכור, כי הילדים החרדים שבאים לבלות אצלנו בפארק ענבה, עושים זאת לרוב בהיעדר אלטרנטיבות ראויות ביישוביהם. בישובים החרדים בארץ הדגשים התרבותיים סובבים סביב עולמות אחרים לחלוטין והנסיעה לפארק ענבה היא עבורם הזדמנות לחשוף עולם אחר ואולי אף להתערות מעט בחברה הישראלית. עם מעט סבלנות וסובלנות ניתן למצוא את האחדות שבניגודים ולזכור כי בסך הכל כל באי הפארק הגיעו אליו למטרות בילוי בלבד כך שרב המשותף על המפריד, וכי בשעת הבילוי באגם כולנו נתונים באותה סירה, תרתי משמע.   

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות