חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

אקטואליה מהפרשה : צרעת

 

פרשת השבוע עוסקת בגילויי הצרעות והנגעים השונים

 

כשמה כן היא, פרשת השבוע עוסקת בגילויי הצרעות והנגעים השונים. חשוב לציין שעד היום אין חוקרי הרפואה  המודרנית יודעים לזהות בוודאות את הצרעת המקראית המתוארת בפרשה, על כל סימניה. כאן המקום להדגיש  שאין הצרעת מחלה כשאר המחלות הבאות על האדם אלא לדעת רוב המפרשים היא משהו רוחני הנובע ממצב נפשי , כמו מסר שמימי השולח רמז ומעורר את האדם לחזור בתשובה ולתקן מעשיו.

 בתלמוד מובאת רשימה של שבע עבירות וחטאים  מיוחדים שעליהם תבוא הצרעת  ואלו הן: לשון הרע, שפיכות דמים , שבועת שווא, גילוי עריות, גסות הרוח, גזל, וצרות עין. מעניין שהמשותף לכולם הוא הנושא החברתי שבין אדם לחברו. אנשים הנוהגים לרכל ולהוציא שם רע  ונשבעים לשקר וגם העוסקים בגילוי עריות  בטוחים שהדבר לא יתגלה.

כל התחלואים הללו וגילויים היה אפקטיבי בתנאי שרוב החברה נהגה ביושר והמצב החברתי -רוחני היה סביר. אבל ברגע שחלה ירידה בתחומים האלה הפסיקה הצרעת להגיע ותמרורי הסכנה הוסרו ולכן התוצאות מורגשות לצערנו במישור הציבורי. כל מי שמקשיב ועוקב אחרי החדשות יכול בקלות לזהות את תחלואי החברה שלנו  החל מראשי המדינה לשעבר וראשי עיר בהווה המואשמים בקבלת שוחד. 

בהמשך מתגלים גם אנשים שמסרו תצהירים ועדות שקר ועד דקירות בחצר בית הספר וגם גילויים של צעירים ואף בכירים המזלזלים בכבודן של בנות. וכל אותן תגובות פוגעות ומעליבות המתפרסמות בשיח האינטרנטי המסתתרים בדרך כלל בשמות בדויים.. הרכילות ולשון הרע במסווה של "זכות הציבור לדעת" או חדירה לרשות הפרט של עיתונאים כלהקת טורפים על כל חשוד  עוד בטרם התבררה התלונה ועוד הרבה דוגמאות למצב החולה של החברה שלנו עד שלפעמים עדיף לאדם לקבל מסר אישי מלמעלה בטפולו של כהן, כדי לתקן מעשינו מאשר "תרופות"  של יחצנים ועורכי דין שרק מעצימים את הקלקול.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות