חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

בלעדי ל mcity: הרב אלחרר יעזוב, הרב ציקוטאי ימונה לרב ראשי יחידי של מודיעין

 

תדהמה בקרב בקהילה הדתית האשכנזית בעיר. סגן שר הדתות הרב אליהו בן דהן פרם את פלונטר סוגיית הרבנים בעיר: הרב אלחרר ימונה כראש מטה לשכת השר במקומו של ד”ר הרב דנינו דורון (שימונה זמנית כרבה של חריש) ואילו הרב צ’יקוטאי ימונה כרב יחיד למודיעין. סערה ברחוב הדתי

 

כמה שנים מודיעין התפתלה והסתבכה סביב סוגיית 3 רבני העיר, אלחרר, לאו וצ'יקוטאי.  בעוד הכל כולל ראש העיר מנסים לדחוק את הבעיה ללשכת השר, התמנה הרב לאו כרב הראשי לעיר. עזיבת הרב לאו לכאורה היתה אמורה להקל ולהוציא את הכל מהפלונטר, אלא שהציבור האשכנזי בעיר מאן לקבל את רוע הגזרה ודרש מינוי אשכנזי במקום הרב לאו.

במקביל, בלשכתו של הרב דרעי התפתח ויכוח נוקב איך לנהוג במודיעין בעידן של שליטת הבית היהודי, בעיקר כשמדובר בשני רבנים כרב אלחרר וכרב צ'יקוטאי הקשורים לבית הרב עובדיה ז"ל ולרב דרעי. הנושא הועבר ע"י צד שלישי לידיעת השר בנט שהחליט בסוף לסייע ובתנאי שהרב צ'יקוטאי הנחשב כמקורב יותר מבחינה הלכתית לכיפות הסרוגות ולא לחרדים, יתמנה כרב יחידי של מודיעין.

בשבוע שעבר, כך נמסר כינס השר בנט  את צמרת המשרד כולל את ד"ר הרב דנינו דורון המשמש כראש המטה, וכמובן את סגנו הרב אליהו בן דהן. לדיון הלילי המיוחד הוזמן גם רבה הספרדי של מודיעין, הרב אלחרר.

בסוף דיון סוער שאף אחד לא יצא ממנו שבע לחלוטין, הוחלט ביוזמתו של סגן השר בן דהן שהרב אלחרר ימונה כראש מטה לשכת השר במקומו של ד"ר הרב דנינו דורון, שימונה כרבה של חריש עם הבטחה שהוא יקודם בבוא הזמן עם הקמת עיר הבה"דים בנגב, ואילו הרב צ'יקוטאי ימונה כרב יחיד למודיעין. לרב אלחרר כך הובטח, תינתן בבוא העת תמיכה בבחירות הבאות של  בחירת הרב הראשי של תל אביב.

הענין נשמר בסוד מס' ימים בלבד ובראשית השבוע כל העולם הדתי בעיר התעורר ליום חדש והתגובות בהתאם:

ראש העיר חיים ביבס: "עדיין אין הודעה רשמית, אבל ההחלטה נמסרה לידיעתי. אני מודה לשר בנט שסייע לנו למצוא את הנתיב הנכון לעיר פלורליסטית כמו העיר שלנו. הרב ציקוטאי יקבל את כל הסיוע שיבקש ואת הרב אלחרר אני מברך ומודה לו על השנים הרבות שהשקיע כאן למען הקהילה"

סגן ראש העיר מיכאל חרל"פ: "אני לומד את ההודעה שטרם הגיעה אלי באופן רשמי"

חבר המועצה ברוך בוכניק: "אני מאוכזב. העיר הפסידה רב משכמו ומעלה"

חבר המועצה אבי אלבז: "אין מאושר ממני. זהו חג החרות האמיתי של העיר, גם קיבלנו רב מתקדם ומבין וגם העירייה חסכה מיליוני שקלים בשנה".

ובעוד כולם מגיבים, אצל 2 ה"חתנים" דממה. מביתו של הרב ציקוטאי מסרו שאין בדעת הרב להתייחס לידיעה למעט ההצהרה שהוא יקבל כל תפקיד שיוטל עליו למען קהילת העיר מודיעין.

הרב אלחרר: "מי שמוסמך להגיב בענין זו לשכתו של כב' סגן השר".

המינוי, כך נמסר מדוברות לשכת סגן השר, יכנס לתוקף ב 1/5 ועד  אז אין בדעת סגן השר לעסוק עוד בסוגיה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות