חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

אקטואליה: תזריע- החדש!

 

רבים סבורים שהצרעת המוזכרת בתנ”ך נבעה מסיבות רוחניות. האם זו גאווה יתירה או בגלל לשון הרע? ולכן ה”תרופה” הייתה בידוד חברתי

 

מצוות רבות בפרשת השבוע עוסקות באבחון של סוגים שונים של צרעת וטומאת המצורע והרחקתו מן המחנה ,כיום נראות כלא אקטואליות ולא רלוונטיות.. כהמשך לנושאים של קדושה וטומאה שחומש ויקרא עוסק בהם בהרחבה. רבים סבורים שהצרעת המוזכרת בתנ"ך נבעה מסיבות רוחניות. האם זו גאווה יתירה או בגלל לשון הרע? ולכן ה"תרופה" הייתה בידוד חברתי.

 מאידך, תחילת הפרשה  מזכירה לנו שני נושאים שעד ימינו שומרים ומקפידים עליהם. הראשון מפרט לנו את דיני היולדת ושמירת דיני הנידה. נשים רבות פוקדות  את מקווה  הטהרה  אחרי הלידה ובתום שבעת הימים שלאחר המחזור החודשי. מצווה זו קשורה באופן  אוטומאטי במצווה עתיקה יותר:

"דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, לֵאמֹור, אִישָּׁה כִּי תַזְרִיעַ, וְיָלְדָה זָכָר--וְטָמְאָה שִׁבְעַת יָמִים, כִּימֵי נִדַּת דְּו‍ֹתָהּ תִּטְמָא. .וּבַיּוֹם, הַשְּׁמִינִי, יִמּוֹל, בְּשַׂר עָרְלָתוֹ."

מצוות ברית המילה אקטואלית ונשמרת  בעם היהודי כמעט ארבעת אלפים שנה.  הבן הראשון שנימול בן שמונת ימים היה יצחק אבינו לאחר שאביו אברהם מל את עצמו בגיל תשעים ותשע כפי שהכתוב מעיד בספר בראשית פרק י"ז:

" וַיֹּאמֶר אֱלֹוקים אֶל-אַבְרָהָם, וְאַתָּה אֶת-בְּרִיתִי תִשְׁמֹר--אַתָּה וְזַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ, לְדֹורֹותָם! ... הִמּוֹל לָכֶם, כָּל-זָכָר.! ..; וְהָיָה לְאוֹת בְּרִית, בֵּינִי וּבֵינֵיכֶם". העם היהודי  ברובו ידע לשמור על מצווה חשובה זו עד ימינו למרות הביקורת העכשווית בארץ ובעולם נגד מצווה זו. אין לי ספק שמשפחה המסרבת למול את בנה מנתקת עצמה בפועל מהעם.

השבת מברכים חדש ניסן ומזכירים את ההכנות לפסח שהרי אנו ממש  כבר שם

שבת שלום וחדש טוב!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות