חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האם העירייה בונה את בית חב’’ד?

 

העירייה פרסמה בשבוע שעבר מכרזים להשלמת בניית בית הכנסת של חב"ד בעיר. חבר המועצה אבי אלבז מתלונן אצל ראש העיר וחבר המועצה שרון מעוז מעלה את הנושא לסדר יומה של המועצה

 

מבנה בית הכנסת של בית חב"ד האמור להיבנות בעמק איילון בעיר תקוע מזה זמן רב בגין קשיי תקציב של תנועת חב"ד. השבוע באופן מפתיע פרסמה עיריית מודיעין שני מכרזים להשלמת הבנייה במקום. 

חברי המועצה אבי אלבז ושרון מעוז שהופתעו מהמהלך מיהרו להגיב ולפנות לראש העיר בנושא. במכתב ששיגר אלבז לביבס הוא כותב בין היתר: "מודיעין חופשית סבורה ובעיקר חוששת שהקמת ביכנ"ס של חב"ד הוא לא מעשה תמים שנועד לקירוב לבבות. מאחוריו עומדת אג’נדה יצוקה בעלת תוצאה קשה והרסנית. חב"ד היא תנועה שנוהגת כתנועה מיסיונרית, היא לא ציונית, ולא דמוקרטית שמצליחה לאחז את עיני הציבור הרחב ומצטיירת כארגון הפועל בנועם הליכות, באהבת ישראל ובקירוב לבבות. אנו חברי מודיעין חופשית סבורים שמטרתה העיקרית של התנועה הזאת היא להחזיר בתשובה רבים וטובים בציבור החופשי-חילוני בעיר, כמו שקורה בערים רבות ברחבי הארץ.

עיון מהיר בקריטריונים שקבעה העירייה להקצאת קרקעות ומבנים ללא תמורה, מוכיח כיום יותר מתמיד, שמועצת העיר טעתה כאשר הצביעה לפני 2006 בעד הקצאת המגרש ברחוב עמק איילון לעמותת חב"ד, ותוך התעלמות מעקרונות בסיסיים בנוהל ההקצאות.

מי יבנה יבנה לה בית לחב"ד

תושבי שכונת הפרחים הם ברובם הגדול ציבור חופשי-חילוני שלא זקוק לבית חב"ד בסמוך למגוריו. נהפוך הוא, ציבור זה התנגד ברובו להקצאת הקרקע היקרה מאד להקמת "בית המקדש" של חב"ד בעמק איילון, ולמרות מאות התנגדויות של תושבי העיר בכלל ותושבי השכונה בפרט שהוגשו בזמנו לוועדת ההקצאות מועצת העיר אישרה את ההקצאה השגויה.

כעת נראה שתקציבים נוספים אמורים להיות מושקעים בפרויקט בעייתי שהדעות בציבור חלוקות לגביו".

ובהמשך דבריו פונה אלבז במספר שאלות נוקבות לראש העיר: 

1. מדוע העירייה מפרסמת באתר העירייה בדף מכרזי העירייה, ומממנת מכספי הציבור פרסום מכרזים לביצוע העבודות הנ"ל עבור ביכנ"ס פרטי של עמותת חב"ד בעיתון יומי ?

2. האם בכוונת העירייה לממן מכספי הציבור גם את ביצוע העבודות הנ"ל ? אם כן, אנו נתנגד בחריפות בכל הדרכים החוקיות העומדות לרשותנו.

3. היתר הבניה המקורי שהעירייה אישרה לחב"ד הוא למשך 3 שנים מאוקטובר 2006, והתחדש בכל פעם ל- 3 שנים נוספות. למיטב ידיעתנו, באוגוסט 2012 פג תוקפו של ההיתר האחרון ולא התחדש מאז. האם חב"ד קיבלה היתר להמשיך את העבודה? אם כן - מתי ועל סמך מה? אם לא - מדוע העירייה אינה נוקטת בצעדים המתבקשים ומחזירה לעצמה את הבעלות על הקרקע, ובזה מתקנת משגים שנעשו בעבר?

4. בניית ביהכנ"ס של חב"ד אורכת יותר מ- 7 שנים - מדוע העירייה אינה מגבילה את משך הבניה לתקופה סבירה של 3-5 שנים, ללא אפשרות הארכת ההיתר, לבניה מסוג זה?

ולסיום מדגיש אלבז: "אנו חברי מודיעין חופשית בדעה חד משמעית, שבמקום לסייע לחב"ד להשלמת העבודות שלהם, עדיף שהעירייה תשקיע ותבנה מרכזי תרבות קהילתיים, מגרשי משחקים ומתקני ספורט בכל רובעי העיר ולכל הגילאים - לטובת כלל תושבי העיר - לילדים, לנוער, למבוגרים ולאזרחים הוותיקים. כמו"כ, לאחר תקופה ארוכה שבה בניית ביהכנ"ס רחוקה מסיום (כנראה בגלל חוסר בתקציב), אנו סבורים שיש להעביר את המגרש והמבנה לבעלות העירייה, ולהקצות את המקום לטובת הקמת בית האזרחים וותיקי העיר (ציבור הגמלאים)".

גם חבר המועצה מאופוזיציה שרון מעוז, לא נותר אדיש מול פני ההתפתחויות המפתיעות. הוא מיהר השבוע וביקש להעלות את הנושא על סדר יומה של מועצת העיר בישיבתה הקרובה בשבוע הבא.

מעוז: "בתאריך 5.12.13, בעיתון "ישראל היום" פורסם מכרז של עיריית מודיעין רעות מכבים בנוגע לביצוע השלמת עבודות חיפוי אבן לבית הכנסת חב"ד (מכרז פומבי מס’ 18/13) ומכרז נוסף לעבודות אלומיניום (מכרז פומבי מס’ 17/13). על הודעות המכרזים חתום ראש העירייה חיים ביבס.

אבקש את כל המסמכים ותשובה מפורטת מראש העירייה בנוגע לשאלות הבאות:

-  מה הם מקורות המימון וסעיפים התקציביים בהם משתמשת העירייה לטובת השלמת בנייתו של בית הכנסת חב"ד מודיעין, בשד’ עמק איילון?

- מה הם הקריטריונים לתקצוב ארגון חב"ד על פני עמותות וקהילות דתיות אחרות בעיר?

- האם תקצוב זה הובא ואושר על ידי מועצת העיר הקודמת? באיזה תאריך התקיימה הישיבה?

- כיצד התאפשר העיכוב בהשלמת בנייתו של ביה"כ בעוד עמותות אחרות מחויבות הוכחת יכולת מימון הפרויקט ולוחות זמנים קצובים מראש?

בישיבת מועצת העיר שתתקיים ב-18 לחודש הנושא אמור, אם כן, לעלות על סדר יומה של מועצת העיר. אנו נמתין לדיון ולתשובות של ראש העיר ונעדכן בהתאם. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות