חיפוש

 

 
לדף הבית >>     האיש שבא לסעוד >>

טיול בטוב טעם // האיש שבא לסעוד

 

כתב האוכל של "mcity" הצטרף השבוע לסיור טעימות בגליל וספג הרבה ניחוחות, צלילים וקילוגרמים טובים. וגם: מה יכולים המסעדנים במודיעין ללמוד מעמיתיהם בצפון?  

 

בשביל סיורים כמו שחוויתי השבוע בגליל נכנסתי לתחום האוכל, שמשלב בתוכו את הטוב שבכל העולמות - מוזיקה, פולקלור, תרבות וניחוחות של חו"ל.

פתחנו את הסיור בארוחת בוקר מצוינת בבית הקפה "ינאי’S" באורחן מי מגידו. תושבי מודיעין עילית ירגישו כאן כמו בבית, בזכות הכשרות המהודרת בהשגחת הרבנות מגידו ובהשגחת בד"ץ בית יוסף (כשרות נדירה במסעדות האזור).

השף אורי נתנזון (שעבד ב"יערות הכרמל") יודע לפנק את הלקוחות עם שלל מנות מובחרות. בין המנות המומלצות: בוקר בנדיקט (לחם קלוי עם סלמון כבוש, תרד חלוט וביצה עלומה), שווארמה דגים ופילה סלמון צרוב על מצע ריזוטו עגבניות שרופות.

המסעדה משתתפת בימים אלה בשני פסטיבלים. הפסטיבל הראשון הוא "לילות מורשת" (עשרה ימי פעילות בדגש על מסורת ומורשת בעמק יזרעאל ורמות מנשה). במהלך ימי הפסטיבל יגישו במקום אוכל איטלקי, סיני, עיראקי, מרוקאי (חריימה בורי), הודי ואנגלי (פיש וצ’יפס).

במקביל מתקיים באזור פסטיבל "מנגינת הגליל", שמשלב הופעות מוזיקה ותרבות בכל רחבי הגליל. במסגרת הפסטיבל הזה יתקיימו בבית הקפה "ינאי’S" הופעות (ללא תשלום) של שולי ומשה דיין, אילן אלימלך ורביעיית הג’אז של רויטל שמרלינג.

ממגידו המשכנו לכפר כמא, שמציע בחודש אוגוסט אירועי פולקלור ומורשת צ’רקסית. במופע המרכזי תארח להקת "תיפסה" את הלהקה הירדנית "נאדי אל-ג’יל אל-ג’דיד". להשלמת החוויה תוכלו לסעוד באחת המסעדות המציעות אוכל צ’רקסי מסורתי, טרי וטעים במיוחד וללון בצימרים המפנקים בכפרים.

הסיור שלנו עבר בין השאר בעכו, מלון רימונים "צפת" (לרגל פסטיבל הכליזמרים) וכרם בן זמרה. בימים אלה מתקיים ביישוב שוק איכרים גלילי, עם פירות, זיתים, ליקרים, שמן זית, יין, עבודות יד ואומנות. אנחנו ביקרנו ביקב בוטיק במקום, שמציע יין וגבינות מעולות.

אחרי שסיימתי את הסיור חשבתי לעצמי מה יכולים המסעדנים במודיעין ללמוד מעמיתיהם בצפון? האמת שיש כמה תובנות, אבל אני אסתפק בשתיים משמעותיות במיוחד. האחת, הדרך הטובה ביותר לעורר את בלוטת התיאבון של הלקוחות היא לשלב את האוכל עם מוזיקה, פולקלור והרבה תרבות טובה. השנייה, לא צריך לחכות למועד מיוחד כדי לארגן פסטיבל. כל יום מתאים לפסטיבל בכל נושא, כפי שאמרו כבר לפניי: יש לי יום, יום חג.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות