חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

פעוט בן 3 טבע בבריכה במתחם בכפר רות

 

פעוט כבן 3 טבע השבוע בבריכת מתנפחים ב"חוות יצחק" בכפר רות, מאושפז במצב קשה בבית החולים תל השומר. בעל המקום נעצר לחקירה. מועצת חבל מודיעין: "גילינו על המתחם במקרה באינטרנט לפני שבועיים".

 

במדינה מתוקנת וביישוב מתוקן זה לא היה קורה. מתחם בילוי שלם על קרביו הכולל פינת חי, סוסים ובריכות מתנפחים פועל לפחות 3.5 ללא רישיון ואף אחד לא קם.

בתחילת השבוע הגיעה משפחה חרדית לבלות במתחם "חוות יצחק" בכפר רות. במהלך השהיה במקום טבע אחד  מילדי המשפחה בן 3.5  בבריכת מתנפחים במקום . חובשי "איחוד הצלה" שהוזעקו ממודיעין עלית וכן פרמדיקים מתחנת מד"א במודיעין מצאו את הפעוט שנמשה קודם לכן מהבריכה ע"י הכונן במקום כשהוא ללא הכרה ונשימה. לאחר דקות ארוכות של ניסיונות החייאה במקום הובהל הפעוט במצב קשה מאוד לבית החולים בתל השומר.  

מבקרים שהיו במקום בעת האירוע סיפרו על פאניקה גדולה ששררה במקום ועל העובדה שהוריו של הפעוט חשו בהעדרו רק דקות אחרי שנכנס למים. הבירה נסגרה מיידית והאורחיםהחרדים הרבים ששהו במקום עזבו את המקום בבהילות.מתברר שהמתחם הלא מוכר לנו, משמש מזה שנים את הקהילה החרדית המגיעה אליו גם מירושלים, בית שמש ובני ברק.

מפקד תחנת משטרת מודיעין רב פקד יורם ברינה מסר כי ממה שידוע נכון ליום ג’ השבוע, הפעוט שרוי במצב קשה מאוד ועדיין מונשם. בעל חוות יצחק עצמו כבן 40 נעצר כבר ביום ב’ יום  הארוע ונערך לו שימוע, יום ב’. החשד הוא שבעל החווה  הפעיל את המקום ללא ההיתרים הקבועים בחוק והתרשל בכך שבבריכה לא היה מציל. כן הורה רב פקד ברינה על סגירת החווה ל 30 יום ובמהלך השבוע אמור היה החשוד להיןת מובא לשופט בבית המשפט הראשון לציון.

על פי פרסום באתר וואלה, סיפר בא כוחו של החשוד, עו"ד יהודה שושן, לכתב החדשות של האתר כי מרשו משתף פעולה עם חוקריו, וטען כי כל ההליכים להסדרת רישיון העסק מתנהלים מול המועצה המקומית. עוד טען כי בנסיבות הקיימות, האחריות על אלה מתחת לגיל שש חלה בראש ובראשונה על ההורים.

 

 

 

לולא האירוע ספק רב אם מישהו שאינו נמנה על קהילת החרדים היה מודע למקום המכונה "חוות יצחק" והמקום באיזור המשתלות בכפר רות. עם המידע על הארוע חיטטנו באינטרנט ונמצאנו את האתר של החווה. האתר עמו נעלם כלא היה, ואולם את דף הפייסבוק מצאנו בטרם מישהו הספיק למחקו ומקריאת הגולשים בדף למדנו שאין מדובר במשהו ארעי שנפתח הקיץ אלא הרחק בינואר 2009 ,  וכבר במרץ 2010 מוזכרות הבריכות המתנפחות:

 מאת: אור שלום, ו 07/03/2010 . פארק החוויות עברו למתיתיהו ליד מודיעין עלית: "אחלה מקום... היינו שם עם כל המשפחה מה שהכי כיף שאתה יושב בצל בסבבה מנפנף והילדים נהנים במתנפחים בבריכות ועם החיות... יש שם גם אחלה יחס מהצוות .

בתגובה לשאלת "חדשות מודיעין" באם הבריכה מורשית וחוקית, מסר רב פקד ברינה כי מתחם המתנפחים שבו ארע האסון הינו עסק לכל דבר והוא נזקק לרישיון. מאחר ורישיון עסק מחייב גם את אישור המשטרה ובקשה כזו לא הגיעה עד כה לתחנה במודיעין, אזי על פי החוק הינו עסק שפעל ללא רישיון".

ממועצה אזורית חבל מודיעין שבתחום שיפוטה מתחם המתנפחים נמסר: "אכן מדובר ב"חוות יצחק".

במרחב הכפרי במדינת ישראל פועלים מאות עסקים ללא רישיון. בחבל מודיעין באופן יחסי זה יותר מוסדר. במקום פועל יחידה מיוחדת שתפקידה לטפל בעסקעם ללא רישיון. במקרה הספיציפי שלפנינו, לפני כשבועיים נודע לפיקוח במקרה דרך האינטרנט על קיומו של המתחם ולמקום נשלח פקח שהגיש דו"ח. בהמשך זמון בעל המקום לשימוע בעיריה כמקובל והוזהר כי עליו או לסגור את המקום או לפעול ללא שהיות להסדרת הרישיון. במידה ותוך ימים לא היה מסדיר זאת, היה מוצא צו סגירה מינהלי למקום. השימוע נעשה כמקובל במקרים דומים ובמידה ובעל המקום היה מביא אישורים בטיחותיים היה ניתן לתת רישיון זמני. במקרה שלנו חלפו רק שבועיים".

בתשובה לשאלה איך מצאו במקרה מקום הפועל מינואר 2009, על כך לא קיבלנו תגוה. כל הנסיונות להשיג מישהו מאגף הפיקו או לשכת ראש המועצה בחבל מודיעין עלו בתוהו. במשיבון המועצה הושארה הודעה שכל עובדי המועצה בחופשה מרוכזת עד ה 9/8.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות