חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נדחתה עתירת למען אחי. אבל סוף פסוק - עוד לא!

 

בית המשפט דחה אמנם את עתירת "למען אחי" להקצאת קרקע בתחומי העיר מודיעין אולם השאיר על כנה את מחוייבות העירייה לאפשר את קיום בית הספר בתנאים סויימים. ובינתיים אנו מתבשרים על קואליציה חדשה עם רשת מעיין החינוך התורני

 

ביום שני התקבלה החלטתו של שופט בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, ד"ר עודד מודריק, כי הוא דוחה את עתירת עמותת למען אחי להורות לעיריית מודיעין מכבים רעות להקצות קרקע ומבנה ציבור עבור בית הספר של העמותה. כך נמסר מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות.

בהחלטתו הדגיש השופט מודריק כי העירייה אינה מחויבת להקצות לבית הספר קרקע. עוד עסק מודריק במספר טענות של עמותת "למען אחיי", ודחה את רובן, בהן טענות על הפרת הבטחה שלטונית, וטענות על אפליה ושימוש בשיקולים זרים.

עוד הוסיף השופט מודריק כי העירייה פעלה בהתאם לסמכותה וקיבלה הכרעה עצמאית, וציין שההחלטה של וועדת ההקצאות התקבלה בעזרת וועדת מומחים, בחוות דעת של נבחרי ציבור בוועדת החינוך הכספים וההנהלה. כן הוסיף, כי סירוב העירייה להקצות שטח לבית הספר למען אחיי עומד במבחן הסבירות ובמבחן המידתיות.

השופט מודריק הוסיף כי ההחלטה שלא להקצות מגרש עבור בית הספר למען אחי אינה סותמת את הגולל על אפשרויות הקיום של בית הספר וציין כי על העירייה לסייע לעמותת "למען אחיי", באם ירצו לשכור מבנה קיים, בדמי שכירות רגילים, לצורכי בית הספר.

לסיכום אומר השופט מודריק: "מצרף הנסיבות, הטעמים, השיקולים והמסקנות שפורטו לעיל מוליך אלי דחיית העתירה".

אולם מסתבר שארגון למען אחי לא הפנים לחלוטין את קביעת בית המשפט. במכתב אותו העביר נציג הארגון, ברוך בוכניק, הוא נותן פרשנות מעניינת להחלטת השופט מודריק וכותב: "לאחר זמן רב אמר ביהמ"ש את דברו. ביהמ"ש אמנם דחה את העתירה בטענת "רב הנסתר על הנגלה" בכל הנוגע לקרקעות, ועוד ציין שישנה מעין חוסר הגינות בשעה שבתי ספר אחרים זוכים להקצאה."

"אבל, ביהמ"ש שם קץ להתעללות רבת השנים בביה"ס "למען אחי", והורה לעיריה ליצור תנאים שמאפשרים פעילות נורמלית ותקנית לביה"ס. לעניינו: ביה"ס לא צריך לרדוף אחר אישורים כאלה ואחרים, אלא זכאי לקבל שירות זה מהעיריה."

בנוסף, ביהמ"ש זיכה את עמותת למען אחי בהחזר הוצאות ע"ס 25,000 ש"ח מאחר ונכפה על העמותה לגשת לביהמ"ש. "אני מקווה שעתה עם ראש העיר החדש וצוותו, נצליח ליצור שיתוף פעולה והסכמות מחוץ לכותלי ביהמ"ש".

בכוניק ציין עוד כי "בביה"ס נעשו שינויים רה-אירגוניים כדי למצב ולמקם את המערכת להצלחה ופריחה. השינויים האחרונים עושים פרי וניכר שינוי עצום במערכת. העמותה בתהליכי מתקדמים עם "מעיין החינוך התורני", נקווה שהצטרפות ביה"ס תחת כנפי הרשת ימנפו את הפעילות. המיוחד הינו, שהחיבור לא יבטל את עצמאות ומרחב הפעולה של ביה"ס ומאידך יתן לביה"ס את הכלים והתנאים הנדרשים ליצירת אוירה מתאימה לילדים".

ועתה לא נותר אלא לראות. האם פרשנותו של נציג למען אחי, תכופף את הפסיקה החד משמעית שקבעה כי לעיריית מודיעין אין כל חובה להקצות קרקע. אולם חובתה לסייע אם וכאשר תירכש הקרקע או שיושכר מקום ראוי לפעילות בית הספר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות