חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ביה’’ס ’’למען אחי’’ – שוב מהפך

 

בעקבות התנגדות התושבים חזרה בה הנהלת העיר מהחלטתה להקצות קרקע לבית הספר למען אחי בשכונת קייזר. עכשיו מתברר כי התוכנית יוצאת לפועל

 

בשורה לא ממש טובה להורי הילדים בקייזר שיצאו למסע הסברה נגד הכוונה להציב מבנים יבילים של ביה"ס התורני "למען אחי" במגרש 612 בשכונה. כזכור, במגרש מתוכננת בנייתו של בית ספר ממלכתי דתי, והסערה פרצה בשל חשש ההורים שהמוסד התורני יבוא על חשבון הממלכתי דתי.

ואכן, הסערה והלחץ הציבורי עשו את שלהם, ורוב חברי המועצה שהצביעו בעד בניית "למען אחי" חזרו בהם. תושבי קייזר לא נרגעו עד שהנהלת מועצת העיר שינתה את החלטתה וקבעה שבעצם הרעיון אינו ישים. הוחלט להקים ועדה שתבחון את כלל הסוגיה מחדש ותאתר מגרש מתאים.

אז ההחלטה הינה החלטה, אבל מה הפתענו כאשר בתגובה לפניית "גל גפן", קיבלנו את התגובה הבאה מלשכת דוברות העיריה: "בשלב זה מתכננת האדריכלית של מגרש 612 את בתי הספר והגנים המיועדים למגרש זה וכן את המקום שמיועד להצבת המבנים היבילים של בית ספר למען אחי. במקביל הוכן חוזה שיועבר בימים הקרובים לעמותת 'למען אחי'. שכר הדירה יעמוד על 1000 דולר לדונם +מע"מ. החוזה ייחתם לאחר שיוסדר נושא סמל המוסד של בית הספר ובכפוף לאישורים הנדרשים".

רשויות בדרך כלל מתמחות במתן תגובות שלעיתים נחתן לפרשנן לכל הכיוונים, והפיסקה מתוך התגובה: "...וכן את המקום שמיועד להצבת המבנים היבילים של בית ספר למען אחי". הייתה מבלבלת. ניתן להבין ממנה שביה"ס ימוקם בשטח המקורי וניתן להבין גם משהו אחר. לבד מכך, אם נקבע כבר כמה שכר דירה ישולם, אזי סביר להניח ששטח כבר יש.

כדי להבהיר את התגובה המעורפלת, פנינו שוב ללשכת דוברות העיריה והתגובה: "אכן, מבני "למען אחי" ימוקמו במגרש 612". קרי, במגרש המקורי.

אז מה קרה להחלטה המעודכנת של הנהלת העיר שה"רעיון אינו ישים"? שאלה טובה, ופנינו למ"מ ראש העיר חיים ביבס לשאול מה קורה פה?

ביבס: "ראש העיר הודיע בישיבת ההנהלה, שהמגרש אינו ישים להצבת קראוונים, לאור העובדה כי גני הילדים יוצאים לבניה וביה"ס (הממלכתי דתי) שנמצא בשלבי תכנון סופיים, אמור להיות מוגש בינואר הקרוב לתקצוב משרד החינוך, לפיכך הוחלט בישיבת ההנהלה כי יש למצוא מגרש חלופי לשכירות עבור "למען אחי", בהתאם לכללים כמובן".

בהמשך היום, ביקשו בלשכת דוברות העיריה לתקן במעט את הרושם וביקשו להוסיף לתגובה המקורית כי: "נשקלות לצד מגרש 612 גם אופציות נוספות". נגיד.

קובי אור, כתב מקומון "גל גפן" מודיעין.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות