חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

עליה חדה בארועי השלכת בקבוקי תבערה

 

ארבעה ארועים מדווחים, של השלכת בקבוקי תבערה בכביש 443 בתוך יומיים. עוד שלושה ארועים דומים באזור רנתיס. ושלושה נוספים, ובהם מטען צינור, אתמול (ג’) ליד גדר ההפרדה בקיביא. צה"ל ממשיך בהסרת החסמים הקרקעיים ממוצאי הכפרים אל הכבישים הראשיים

 

במוצאי השבת האחרונה הושלכו שני בקבוקי תבערה לעבר מכוניות שנסעו על כביש 443. גם ביום שני האחרון, דווח על השלכת בקבוקי תבערה לעבר מכונית שנסעה ב-443. צה"ל ממשיך השבוע בביצוע תכנית הסרת החסמים הקרקעיים ממוצאי הכפרים.

בדו"ח של משטרת בנימין על פעילותה בסוף השבוע שעבר ותחילת השבוע הנכחי נמסר על מעצרם של מיידי בקבוקי תבערה בסמוך לתחנת הדלק של הכפר רנתיס. בחקירת העצורים הללו הם הודו במקרי יידוי בקבוקי תבערה נוספים, עליהם לא דווח רשמית.

ארוע נוסף, חריג במאפייניו המקומיים, ארע אמש בסמוך לכפר קיביא. בארוע הזה הוצתו צמיגים ליד אתר העבודות על גדר ההפרדה. לתוך הצמיגים הבוערים הוכנסה שרשרת תחמושת של מקלע מא"ג וכן מטען צינור. כח של צה"ל הוזעק למקום לאחר שהושלכו שם 3 בקתבי"ם. כשהגיע הכח התפוצצה התחמושת ופצעה חייל באורח קל מאוד. מטען הצינור לא התפוצץ ופוצץ באופן מבוקר על ידי חבלן.

אתמול (ג’), המשיך צה"ל בתכנית הסרת החסמים הקרקעיים ביציאות הראשיות מכ-30 כפרים ברחבי יהודה ושומרון. מדובר בתכנית צמצום מחסומים וחסמים עליהם התחייב ראש הממשלה בפני האמריקאים. עם זאת בצה"ל לא מקבלים זאת בקורת רוח. בצה"ל משוכנעים שהסרת החסמים הללו תביא לתוספת משמעותית של נוכחות רכב פלסטיני בכבישים שמשמשים ישראלים רבים.

בענין זה רק נזכיר כי המחסומים והחסמים שהונחו במוצאי הכפרים נועדו לצמצם את היכולת לבצע פיגועי ירי, "פגע וברח", בהם נעשה שימוש בכלי רכב הן לשם ביצוע הפיגוע והן לשם מילוט ממנו.

התחושה שקיימת עלייה בכמות פיגועי האבנים והבקתבי"ם, אינה סובייקטיבית. גם בצה"ל מדווחים כי "בתקופה האחרונה חל גידול משמעותי ביידויי האבנים ובקבוקי התבערה ביהודה ושומרון".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות