הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות
היכל התרבות
הצעה שאי אפשר לסרב 2
 
 
או
facebook שתף את פורום המומחים של עיתונט בפייסבוק   whatsapp

 

נושא ההודעה
שואל
שאלה
ענב ניב

שאלה

יש לי ילד בכתה ג` , הוא מאובחן עם ADHD וכרגע מבחירה אנחנו ללא טיפול תרופתי מבחירה אך עם מעקב אצל נוירולוג.
במהלך שעות בית הספר הילד שלי מסתדר ,הוא לא מפריע למהלך השיעור(אין היפרקטיביות) לעתים הוא מאבד את הקשב וחולם.
בבית אנחנו משלימים פערים.
יש לו קושי במשימות פשוטות שילדים בגילו עושים לבד
כמו - סידור מערכת , הכנת שיעורים...
האם יש דרך להוביל אותו לעצמאות
חשוב לי להדגיש כי הוא תלמיד טוב
תשובה: שאלה
הרחב

תשובת תגל זילברמן

שלום ענב ניב,

יש הורים  שבוחרים להימנע מטיפול תרופתי,טוב שאתם במעקב מאחר ויש  להתאים לכל ילד טיפול אופטימלי ומותאם.יש ילדים שטיפול תרופתי פחות

מתאים ויש ילדים שהטיפול התרופתי עורר פלאים...                                                                                                                                     

ילדך סובל  מהפרעת קשב ללא היפרקטיביות , התסמינים שאת מתארת בהחלט מתאימים , קושי בריכוז, חולמנות ,צורך בתיווך להשלמת פערים וקושי

במילוי משימות.

מערכת הקשב בנויה ממספר מרכיבים שחייבים להיות מסוכרנים לשם פעילות תקינה ועמידה במשימות.

לילדים הסובלים מהפרעות קשב מערכת הקשב מתקשה לעמוד בריבוי משימות לאורך זמן ולכן משימה ,שלנו לכאורה ,נראת פשוטה, כגון - סידור

מערכת -דורשת מבנך שילוב של מספר פעולות (תשומת לב, ריכוז ,אירגון , בלימת מסיחים וכו...)שקשה לו לגייסם.

אם כן מה עושים?

כמו שכבר הבנת בנך זקוק לתיווך , כל מנת לעזור בהטמעת  תבניות חדשות (לאמן את המוח לעמוד במשימה) עליו לקבל הדרכה ותמיכה, אט אט

יסגל בנך את דרכי הפעולה עד שיוכל לעמוד לבדו במשימה.

הרעיון - לשלב תמיכה , עידוד הדרכה ובאיטיות להגדיל את עצמאותו על מנת שלא יפתח תלות.

עוד נקודות חשובות-

1. ביחד חישבו על זמן נוח בו שניכם פנויים ומגוייסים למשימה.

2. האירי נקודות בהם גילה יכולת ועצמאות.

3. בימים בהם יש ירידה במוטיבצציה (תנודות, אחד הדברים שמזוהים עם הפרעות קשב) עודדי אותו

4. לאחר שעמד במשימה בחרו ביחד *תגמול 

* התגמול תמיד יהיה קשור בבילוי משותף ולא במתנה חומרית.

5. יש אפשרות ליצור ביחד עזרים מנחים להגברת העצמאות ( כל מקצוע במעמד ספרים נפרד, סימון מפורט במערכת שעות, סימון כל מקצוע בצבע 

שונה....)

 

לשאלות ולכוונה נוספת 
אשמח לעמוד לרשותך

0523892281

בהצלחה :)

 

 

 

 

שאלה

יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

לשכת המסחר
 

 

 

b,h