היכל התרבות 17 שוליים
היכל התרבות 17 שוליים
יום ראשון, ג' סיון, ה'תשע"ז - 28.5.2017
 
 
 
פורום עיתונט
 
או
facebook שתף את פורום המומחים של עיתונט בפייסבוק   whatsapp

 

שאל שאלה חדשה את המומחה

שם: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

נושא ההודעה
מחבר
תחום
ניקוי רעלים
רויטל
רפואה משלימה

ניקוי רעלים

חשבתי לעשות ניקוי רעלים השאלה היא אם זה בריא ואם כדאי לעשות את זה לבד או בליווי? זה עוזר להרזיה?
תשובה: ניקוי רעלים
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום רויטל,

דיאטות וסדנאות דה-טוקס או בעברית "ניקוי רעלים" הפכו להיות מאוד פופולריות בשנים האחרונות.

אין הוכחות מדעיות שלתהליכים כאלו באמת יש יכולת לפנות פסולת מן הגוף באופן אקטיבי. הרי לגוף האדם יש מנגנונים ספציפיים משלו העושים את העבודה כל יום, כל היום, אם זה דרך מערכת העיכול (כבד), השתן (כליות), הלימפה (דרכי לימפה וכליות), דרכי הנשימה והעור (הזעה). 

יש מגוון רחב של סוגי דיאטות ניקוי רעלים, כאלה שעל בסיס שתיית מיצים למספר ימים, אורז וירקות למספר ימים (דיאטת האורז), דיאטות שכוללות התנזרות מאבות מזון מסוימים, כגון דיאטה קטוגנית. ישנם גם כאלה שמשלבים תכשירים על בסיס צמחי מרפא, צומות, הידרוקולוניקס (שטיפת מעיים)...יש אין סוף הצעות.

אנשים מעידים על כך שבמשך וגם אחרי תהליכי ניקוי הם מרגישים יותר בפוקוס, יותר קלילים, יותר אנרגטיים ואפילו גם הורידו ממשקלם. 
כאן אני מגיעה לשאלתך בנושא הורדה במשקל: זה ברור שאם אנחנו שותים רק מיצים או משנים את הרגלי האכילה באופן דרסטי ומפחיתים כמויות לכמה ימים, נרד כמה גרמים או קילוגרמים בתהליך. אבל... אנו נעלה אותם במהירות חזרה אם לא נשנה ונשפר את הרגלי האכילה שלנו באופן יומיומי לאורך זמן. כי לרוב, ההשפעה של התהליך עצמו הוא קצר מועד.

אז למה אנשים מרגישים כל כך טוב אחרי ניקוי רעלים? כי העובדה שבתהליך מתנזרים מאוכל מעובד ותעשייתי, סוכר ושומנים, ומוסיפים שפע של ירקות ומים, כבר גורמת לנו הרגשה נהדרת ואפילו נצליח כתוצאה לרדת במשקל.  כאשר יורדים במשקל, גם ערכים של סוכר ושומנים בדם משתפרים. לפעמים, גם תופעות של רגישות למזון נעלמות.

אבל, ויש כמה סוגי אבל גדולים וחשובים!! 
קודם כל, חשוב לציין שבכדי לעבור תהליך כזה חייבים להיות בבריאות טובה.  חשוב גם שהמדריך לתהליך יהיה אדם מקצועי עם ניסיון רב, כי  יכולות להיות תופעות לוואי לתהליכים כאלה.  אנשים שנוטלים תרופות באופן קבע, חייבים ליידע את המדריך, שחייב לדעת איך להתנהל מול העובדה.

אין כאן נוסחה אחידה: ישנם תהליכים שפשוט אינם מתאימים לכל אדם.  תהליכים קיצוניים וממושכים עלולים לגרום לתופעות לוואי מסוכנות. לכן חייבים לקחת אחריות ולבחון היטב את המדריך ואת התהליך שעומדים לעבור.

אם התהליך נעשה נכון, הוא יכול להוות התחלה חביבה לדרך חיים של תזונה ואורח חיים בריאים יותר. וכך אני ממליצה להתייחס לתהליכים האלה של ניקוי: רק כהתחלה. נדרשת אחריהם עבודה יומיומית של שינוי אורחות חיים, שגם אותה כדאי לעשות בהדרכה מתאימה כדי להבטיח תזונה מאוזנת ולמנוע חוסרים בגוף. בהצלחה!

 


יש לכם עוד שאלה למומחים של עיתונט? כנסו!


---
בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת
R.Na. 10343
    054-7724211
www.naturopatia.org.il
האם קייל בריא?
אפרת
רפואה משלימה

האם קייל בריא?

קראתי על קייל והדעות חלוקות יש האומרים שהוא בריא ויש שלא. מה דעתך? ובמידה ובריא מה אפשר להכין איתו? תודה.
תשובה: האם קייל בריא?
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום אפרת,

באמת, הקייל תופס יותר ויותר פופולריות בישראל, אבל הוא עדיין ירק די חדש במטבח שלנו.

קייל שייך למשפחת המצליבים, בדומה לכרוב, כרובית, ברוקולי, עלי חרדל, כרוב ננסי.

בשנים האחרונות הוא הוכתר כ"מלך העלים הירוקים".

הסיבה היא שבכוס קייל קצוץ רק 8 קלוריות, 2.5 גרם סיבים תזונתיים.  עשיר ביותר בויטמין C  (בכוס קייל יותר ויטמין C מאשר בתפוז), ויטמין A, ויטמיני B, ויטמין K וגם במינרלים כגון סידן, נחושת ומנגן.  קייל מספק כמות מאוד יפה של נוגדי חימצון כגון קוורציטין שנמצא בקייל בכמות גדולה מאוד אבל גם לוטאין וזאקסנטין.  

כל הנוטריאנטים הללו מגינים מפני תהליכים ניבונים בעיניים, כולסטרול גבוה (כאשר שותים את המיץ של הקייל), סכרת, עודף משקל, עצירות (מכיל המון סיבים תזונתיים ומים) והרשימה עוד ארוכה. 

מי ומתי צריך להיזהר מצריכת קייל:

- אנשים הנוטלים מדללי דם כגון כומדין, ווארפרין, אספירין.

- אנשים הסובלים מתת-תפקוד של בלוטת התריס. הם יכולים לאכול קייל, בתנאי שהוא מבושל היטב, במרקים לדוגמה.

- אנשים הסובלים מתפקוד כליות לקוי. (כי קייל עשיר מאוד באשלגן).

- אנשים הנוטלים תרופות מסוג חוסמי-בטא (לטיפול באי-ספיקת לב).

אז, בגדול, באמת, אין ירקות שעולים על יתרונותיו של קייל, הוא המלך.  אבל, גם יותר מידי מדבר טוב הוא יותר מידי.  בגלל שוא כזה עוצמתי, כדאי לשלב אותו בתפריט אבל מבלי להגזים לא בכמות ולא בתדירות. 

איך לאכול? הינה כמה טיפים:

- חי, בסלט. אני מוסיפה לימון ומלח לפני שמערבבת אותו עם עוד ירקות. זה קצת מרכך את העלים.

- צ'יפס קייל:  קורעים את העלים לחתיכות ביס, קצת שמן זית ומלח ואפים בתנור 150 מעלות עד למרקם פריך.

- חתוך לרצועות דקות ומוקפץ עם קצת שמן זית ושום.

- כמרכיב במרק ירקות.

מקווה שעזרתי ואם יש שאלות, מוזמנת לפנות אלי גם בפרטי.

בברכה,

בטינה ססמסקי

נטורופתית מוסמכת R.NA 1034-3

054-7724211

 

 


יש לכם עוד שאלה למומחים של עיתונט? כנסו!


---
בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת
R.Na. 10343
    054-7724211
www.naturopatia.org.il
חוסר בחומצה פולית
רפי
רפואה משלימה

חוסר בחומצה פולית

בבדיקות שעשיתי יש חוסר גבולי בחומצה פולית. אמרו שכרגע אין טעם לקחת כדורים. איזה תזונה יכולה לשפר את המצב?
תשובה: חוסר בחומצה פולית
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום רפי,

תודה רבה על הפנייה.

חומצה פולית היא הצורה הסינטטית של פולאט (ידוע גם כויטמין B9).  פולאט הוא ויטמין מסיס במים ולא נאגר בגוף, לכן, יש לנו צורך לצרוך פולאט ברמה היום יומית. פולאט נמצא בכמה מזונות, בעיקר מן הצומח .  אפשר לקבל חומצה פולית בצורת תוסף (כמוסות) אבל חשוב מאוד שהתוסף יהיה ממקור טבעי (פולאט) ולא סינטטי. יש מעט מוצרים מסוג זה בשוק,  אמליץ לך בפרטי, אם זה מעניין.

חוסר בפולאט גורם לסוג מסויים של אנמיה והתופעות הם עייפות וקושי בריכוז.  יש לפולאט חשיבות עליונה אצל נשים שרוצות להכנס להריון, ובמהלך ההריון עצמו. 

מזונות העשירים בפולאט הם:

1) עלים ירוקים כגון תרד, קייל, חסה, פטרוזיליה.

2) קטניות, בעיקר עדשים, שעועית לבנה, חומוס, אדממה.

3) אספרגוס.

4) אבוקדו.

5) סלק.

6) כבד בקר/עוף/הודו.

7) ברוקולי.

8) פאפאיה.

9) גרעיני חמניות.

10) תותים ופירות יער.

 

מקווה שעזרתי!

בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת 054-7724211

 

 

 


יש לכם עוד שאלה למומחים של עיתונט? כנסו!


---
בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת
R.Na. 10343
    054-7724211
www.naturopatia.org.il
עונות מעבר
סיגל
רפואה משלימה

עונות מעבר

בטינה שלום. אני סובלת בעונות המעבר וחילופי מזג האוויר. יש לי כאבי ראש, חולשה, צינון וכאבי גרון. יש משהו נטורופתי שיכול לעזור כמו צמח מרפא, שינוי תזונה? המון תודה.
תשובה: עונות מעבר
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום סיגל,

אלרגיה הינה תסמין פיזי הנגרם עקב רגישות יתר של מערכת החיסון לחומרים מסוימים (אלרגנים) החודרים אל הגוף דרך מערכת הנשימה, מערכת העיכול או מערכת העור. מערכת החיסון מזהה אותם כ״מזיקים״ ומפתח נגדם נוגדנים, והתהליך הזה גורם לשרשרת תהליכים כימיים המפעילים תאים מיוחדים הנקראים תאי פיטום או מאסט סלס. תאים אלו משחררים חומרים כמיים, בין היתר היסטמין. חומר זה גורם לתגובה אלרגית.

לנטורופתיה יש מגוון כלים להתמודד עם התופעה והטיפול תלוי במקורו של הגורם האלרגני.  כאשר הגורם הוא סביבתי ואין אפשרות להרחיקו (כגון אבקנים) הטיפול מתמקד בתגובה החיסונית וחיזוק מערכת ההגנה של המטופל. 

במילים אחרות, הטיפול הנטורופתי עוזר למתן את התגובה היתרה של מערכת החיסון מפני ״מזיקים״. 

הטיפול כולל המלצות תזונתיות, התאמת תוספים, מרשם צמחי מרפא מדוייקים לאותו מטופל.

תודה על הפנייה ואני מקווה שעניתי על שאלתך. את מוזמנת לברר יותר לעומק אם תרצי, הטלפון שלי

054-7724211.

 בברכה,

בטינה ססמסקי

 


יש לכם עוד שאלה למומחים של עיתונט? כנסו!


---
בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת
R.Na. 10343
    054-7724211
www.naturopatia.org.il
תזונה לבעיות במערכת העיכול
מגי
רפואה משלימה

תזונה לבעיות במערכת העיכול

איזה תזונה מומלצת למי שסובל מבעיות במערכת העיכול? איך יודעים אילו מזונות גורמים לבעיות, יש בדיקות?
תשובה: תזונה לבעיות במערכת העיכ...
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום מגי,

תודה על השאלה.

ישנו מגוון מאוד רחב של בעיות במערכת העיכול, אחל ממחלות כרוניות ואוטואימוניות כגון קרוהנס, קוליטיס כיבית, דיוורטיקוליטיס ותסמינים כגון תסמונת  המעי הרגיש (או רגיז), חוסר באנזימים, חוסר בחומצות קיבה, חיידקים, פראזיטים, ותופעות לווי של תרופות.  לכל בעייה או תסמין יש את התזונה המתאימה, מזונות שרצוי להגביר את צריכתם או שיש להמנע מהם. לכן, חייבים לדעת את הצורך הספציפי של המטופל ולפי זה לבנות פרוטוקול טיפולי המבוסס על עקרונות התזונה הפונקציונלית.

בנוגע לבדיקות, ישנם מזונות שגורמים לאלרגיה ואותם ניתן לגלות בבדיקה אצל אלרגולוג. כאשר צורכים מזון שגורם לאלרגיה, יש ביטוי במערכת החיסון וזה מופיע בבדיקה.  לעומת זו, מזונות הגורמים לרגישות בלבד, לא ניתן היה לגלותן בבדיקת דם כי התופעות לא מערבת את מערכת החיסון, לכן זה לא יופיע בבדיקת דם.  אנו נרגיש רק את התופעות כגון נפיחות, עייפות, גזים, שלשולים, חוסר אנרגיה, עיכול קשה...

פגישה עם נטורופת יכול בהחלט לכוון את המטופל לגבי האם כדאי לפנות לבדיקות דם לגילוי אלרגיה ובמידה וכן, להתאים תפריט בהתאם, או לבודד את המזונות החשודים מן התזונה, גם ע"י תפריט מותאם אישי.  יש לציין, שישנם קבוצות של מזונות שהם נחשבים לאלרגנים בצורה גורפת והם: חיטה, חלב, ביצים, בוטנים, סויה, פירות טרופיים ופירות הדר. 

מקווה שעזרתי, אם יש עוד שאלות את מוזמנת לפנות אלי 054-7724211

בברכה,

בטינה ססמסקי R.NA.

רפואה נטורופתית מודרנית


יש לכם עוד שאלה למומחים של עיתונט? כנסו!


---
בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת
R.Na. 10343
    054-7724211
www.naturopatia.org.il

הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

 

b,h
 

 

 
 

 

עיריית מודיעין 2017
 

 

 
 
אינדקס חוצות לעסקים
חפש    פרסם