הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות
היכל התרבות
הצעה שאי אפשר לסרב 2
 
 
או
facebook שתף את פורום המומחים של עיתונט בפייסבוק   whatsapp

 

שאל שאלה חדשה את המומחה

שם: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

נושא ההודעה
השואל
תחום
ארוחת בורא להרזיה
אמילי
רפואה משלימה

ארוחת בורא להרזיה

מה מומלץ לאכול בארוחת הבוקר כדי לרזות באופן בריא. האם מספיק לשתות שייק של פירות/ירקות או צריך ביצה, ירקות וגבינות?
תשובה: ארוחת בורא להרזיה
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום אמילי,

אני ממליצה על ארוחה שכוללת חלבונים וירקות. כלומר, ביצה, אפילו שתיים או סלט טונה או דג מלוח עם תוספת של ירקות ואם רוצים גם צנים אחד ופרי.  במקום הביצים או דגים, אפשר יוגורט באחוזי שומן גבוהים דווקא כגון יוגורט יווני או יוגורט עיזים או כבשים שהם בעלי 5% שומן.  לא ממליצה על שייקים של פירות על הבוקר כי השייק המתוק גורם לעלייה חדה ברמות הסוכר בדם, דבר שמוביל לירידה חדה לאחר מכן וכתוצאה, רעב.

ארוחת בוקר שהיא עשירה בחלבון ופחממה מלאה ובריאה כגון ירקות (כן...ירקות הם פחממות!), ולא לחמים/לחמניות/דגני בוקר מסוכרים, היא ארוחה שתתן המון אנרגיה וגם תיתן הרבה מאוד שובע . 

אם יש עוד שאלות, אשמח לענות בפרטי.

חורף טוב!


יש לכם עוד שאלות לבטינה ססמסקי? כנסו!


---

בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת

R.Na. 10343     054-7724211

www.naturopatia.org.il


ארוחת בורא להרזיה
אמילי
רפואה משלימה

ארוחת בורא להרזיה

מה מומלץ לאכול בארוחת הבוקר כדי לרזות באופן בריא. האם מספיק לשתות שייק של פירות/ירקות או צריך ביצה, ירקות וגבינות?
תשובה: ארוחת בורא להרזיה
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום אמילי,

אני ממליצה על ארוחה שכוללת חלבונים וירקות. כלומר, ביצה, אפילו שתיים או סלט טונה או דג מלוח עם תוספת של ירקות ואם רוצים גם צנים אחד ופרי.  במקום הביצים או דגים, אפשר יוגורט באחוזי שומן גבוהים דווקא כגון יוגורט יווני או יוגורט עיזים או כבשים שהם בעלי 5% שומן.  לא ממליצה על שייקים של פירות על הבוקר כי השייק המתוק גורם לעלייה חדה ברמות הסוכר בדם, דבר שמוביל לירידה חדה לאחר מכן וכתוצאה, רעב.

ארוחת בוקר שהיא עשירה בחלבון ופחממה מלאה ובריאה כגון ירקות (כן...ירקות הם פחממות!), ולא לחמים/לחמניות/דגני בוקר מסוכרים, היא ארוחה שתתן המון אנרגיה וגם תיתן הרבה מאוד שובע . 

אם יש עוד שאלות, אשמח לענות בפרטי.

חורף טוב!


יש לכם עוד שאלות לבטינה ססמסקי? כנסו!


---

בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת

R.Na. 10343     054-7724211

www.naturopatia.org.il


צמצום סוכר
דני
רפואה משלימה

צמצום סוכר

שלום, אני מנסה למצמם את צריכת הסוכר שלי. איך אני יודע כמה סוכר יש בכל מוצר כדי שאוכל לבנות תפריט נכון? האם שימוש בתחליפים כמו סוכרזית מומלץ?
תשובה: צמצום סוכר
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום דני,

אין כמות מומלצת לצריכת סוכר. בעצם, הכמות המומלצת היא: כמה שפחות. השאלה היא, מה זה סוכר? הרי סוכר זה לא רק הסוכר הלבן המוכר והידוע, אלא גם עמילנים כגון אורז, קמח לבן ותפוחי אדמה, וגם סוכרים הנקראים כוהליים כגון סורביטול, מלטיטול, קסיליטול... סוכר פירות (או סוכר ענבים) שמשווק כסוכר בריא בעצם מעלה את הסיכון לחלות במחלות כבד ומעלה ערכים של טריגליצרידים בדם.

היכן יש סוכר במזון שלנו היום? קטשופ, מאפים, ממתקים, רטבים מוכנים, דברי מתיקה, יוגורטים ומעדנים, גלידות, אוכל תעשייתי ומעובד. 

לכן, הדרך היעילה להוריד כמויות של סוכר בתפריט היא להימנע מכל אלה.

לגבי ממתיקים מלאכותיים, אני לא ממליצה, למרות שאין מחקר אמין האומר שהם לא מזיקים או שכן מזיקים...כיש ספק, אין ספק. אני מעדיפה להשתמש במעט סוכר כדי להמתיק את הקפה (לצמצם ל3 כפיות ביום) ולהוריד את כמות הסוכר מהמתכונים.

מקווה שעזרתי ואם יש שאלות נוספות, אתה מוזמן לפנות אלי בפרטי.

 

 

 


יש לכם עוד שאלות לבטינה ססמסקי? כנסו!


---

בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת

R.Na. 10343     054-7724211

www.naturopatia.org.il


ורידים
בלה
רפואה משלימה

ורידים

האם תזונה בריאה יכולה לעזור בהפחתת ורידים ברגלייים?
תשובה: ורידים
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום בלה,

דליות הם התנפחות של ורידים, בעיקר ברגליים, הנגרמת מאי ספיקה ורידית.  הסיבות לתופעה הן רבות ובין היתר הם: תורשה, עודף משקל, הריון ולידה, ישיבה או עמידה ממושכת, שינויים הורמונליים ומחלות רקע כגון יתר לחץ דם וסכרת.

לתזונה יש תפקיד בטיפול בדליות, אבל אי אפשר ממש למנוע או להעלים את התופעה בעזרת תזונה בלבד.

עיקר הטיפול התזונתי מתמקד בהפחתת לחץ הורידי ושמירה על בריאות כלי הדם בעזרת תזונה עשירה בסיבים תזונתיים וחומרים וגדי חמצון.  זה אומר, לכלול הרבה מאוד ירקות מגוונים לתזונה היום יומית, בכל ארוחה ובכמות נאותה: סלט ירקות,  ירקות מבושלים, מוקפצים, אפויים, מרקים... להכניס הרבה ירקות לחיים!  לגבי פירות, ההמלצה היא על 3 ביום. דגנים מלאים בכמות קטנה וקצת קטניות גם יכולים להיכנס לתפריט ובנוסף שומנים טובים כגון טחינה, שקדים, אבוקדו ושמן זי וקוקוס, גם בכמות מבוקרת.

כמובן, יש רשימה של מרכיבים שכדאי מאוד מאוד להפחית ואפילו להימנע מהם ככול האפשר, וזה גם נכון לשמירה על הבריאות באופן כללי:  סוכר, קמח לבן (בקיצור...עוגות, מאפים,  ואפלים,  חטיפים, לחם בכמויות העולות על 2 פרוסות ביום...) ועודפי מלח שבעיקר מופיע במזון תעשייתי, קנוי, כגון שניצלים מוכנים, מזון קפוא מוכן, רטבים, חטיפים מלוחים, אבקת מרק...

אני ממליצה גם על תוספים כגון ויטמין C במינון של 500 מ"ג, 3 פעמים ביום עם הארוחות וגם אומגה 3 במינון מותאם (אם נוטלים מדללי דם יש לנקות בזהירות ולהתייעץ עם נטורופת מוסמך!).

ניתן לשלב שמנים אתריים לשימוש חיצוני וגם וצמחי מרפא בנטילה פנימית, העושים עבודה נפלאה בטיפול בדליות, אבל כמובן, תמיד במרשם נטורופת מוסמך אחרי אבחון מוקפד של המצב ורקע רפואי.

מקווה שעזרתי.  אם יש שאלות את מוזמנת לפנות אלי תמיד.

בברכה,

בטינה


יש לכם עוד שאלות לבטינה ססמסקי? כנסו!


---

בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת

R.Na. 10343     054-7724211

www.naturopatia.org.il


שמן זרעי רימון
אירית
רפואה משלימה

שמן זרעי רימון

קניתי שמן זרעי רימון ואני לוקחת 2-3 טיפות ביום כבר שלושה שבועות כמעט מדי יום. אני לא מרגישה בהבדל בתחושה הכללית ועדיין עייפה לעתים. במה זה בדיוק אמור לעזור או לשפר? חשוב להקפיד לקחת מתחת ללשון?
תשובה: שמן זרעי רימון
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום אירית,

קשה לי לענות לשאלתך למה את לא מרגישה הטבה אחרי נטילה של השמן, מבלי לדעת את הסיבה שבגללה את בחרת ליטול שמן זרעי רימונים.  את מדרבת על מצב עייפות ואם זו הסיבה, כדאי קודם כל לעשות אבחנה מדוייקת לסיבה שגורמת לך להרגיש כך.  סיבות לעייפות הן רבות ובהתאם, הדרכים לטפל.

לגבי השאלה, במה שמן זרעי רימונים אמור לעזור, יש לי כמה תשובות עבורך:

השימוש בו בעיקר לטיפול באור ולשיער.  נותן לחות, מטפל באקנה וגם במחלות אור כגון אקזמה ופסוריאסיס.  גם לשיער, שמן זרעי רימון אמור לשפר מראה השיער היבש ולסייע בצמיחה במקרים מסויימים של נשירה.  מדובר בשימוש חיצוני.

ישנם מחקרים בנוגע לשימוש השמן אצל אנשים הסובלים ממחלת ריאות (COPD) ושם נראה שאין שום הטבה מנטילת השמן.

הוא ידוע כעשיר בנוגדי חימצון, עם פוטנציאל להוריד רמות דלקת ברקמות ולשמור על בריאות והתחדשות התאים בגוף.  אבל, הוא לא היחיד, אז כמו עם כל תוסף מזון, כדאי לשקול מה המתאים ביותר מבין המבחר הגדול של נוגדי חימצון שעומד לרשותנו.

הטבה נוספת שעדיין נחקרת היא היכולת לטפל בדלקת מפרקים ניבונית. הרבה מאוד אנשים מעידים על כך שהשמן בנטילה פנימית מפחית את הדלקת וכתוצאה גם מקל על הכאב בצורה משמעותית. 

כנ"ל לגבי לחץ דם ומחלות כלי דם, יש מחקרים המעידים על כך ששמן זרעי רימונים  יכול להוריד לחץ דם.

השמן עשיר באומגה 5 (חומצה פוניסיק) חומר מאוד מעניין ולא נפוץ, עם יכולות להוריד רמות כולסטרול בדם וגם לסייע בירידה במשקל (גורם לגוף לנצל מאגרי שומן) אצל אנשים הסובלים מעודף משקל לא גבוה מידי, יחד עם תזונה ותפריט מתאים. ישנם תוספים שעושים את העבודה, לכן כדאי תמיד לשקול מה הכי מתאים לצרכים ספציפיים של אותו אדם.

אצל נשים הסובלות מסימפטומים של גיל המעבר כגון גלי חום ונדודי שינה, השמן,  המכיל פיטואסטרוגנים,  עשוי לעזור במידה קלה עד בינונית.

אני מקווה שעזרתי...

לצערי אין לי מספיק מידה לגבי הצרכים הספציפיים שלך, ככה שאם יש לך שאלות את מוזמנת לצור איתי קשר בטלפון 054-7724211.

בריאות!

                                             ------------------------------------------------------------------------

 

צפו בסרטון שלי 

 

Play סרטון

יש לכם עוד שאלות לבטינה ססמסקי? כנסו!


---

בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת

R.Na. 10343     054-7724211

www.naturopatia.org.il


תגובה: שמן זרעי רימון - שימוש ח...
בטינה ססמסקי - נטורופתית מוסמכת
הרחב
תגובה: שמן זרעי רימון - שימוש ח...
בטינה ססמסקי - נטורופתית מוסמכת
הרחב

הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

לשכת המסחר
 

 

 

b,h