היכל התרבות
הצעה שאי אפשר לסרב 2
 
 
או
facebook שתף את פורום המומחים של עיתונט בפייסבוק   whatsapp

 

שאל שאלה חדשה את המומחה

שם: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

נושא ההודעה
השואל
תחום
ורידים
בלה
רפואה משלימה

ורידים

האם תזונה בריאה יכולה לעזור בהפחתת ורידים ברגלייים?
תשובה: ורידים
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום בלה,

דליות הם התנפחות של ורידים, בעיקר ברגליים, הנגרמת מאי ספיקה ורידית.  הסיבות לתופעה הן רבות ובין היתר הם: תורשה, עודף משקל, הריון ולידה, ישיבה או עמידה ממושכת, שינויים הורמונליים ומחלות רקע כגון יתר לחץ דם וסכרת.

לתזונה יש תפקיד בטיפול בדליות, אבל אי אפשר ממש למנוע או להעלים את התופעה בעזרת תזונה בלבד.

עיקר הטיפול התזונתי מתמקד בהפחתת לחץ הורידי ושמירה על בריאות כלי הדם בעזרת תזונה עשירה בסיבים תזונתיים וחומרים וגדי חמצון.  זה אומר, לכלול הרבה מאוד ירקות מגוונים לתזונה היום יומית, בכל ארוחה ובכמות נאותה: סלט ירקות,  ירקות מבושלים, מוקפצים, אפויים, מרקים... להכניס הרבה ירקות לחיים!  לגבי פירות, ההמלצה היא על 3 ביום. דגנים מלאים בכמות קטנה וקצת קטניות גם יכולים להיכנס לתפריט ובנוסף שומנים טובים כגון טחינה, שקדים, אבוקדו ושמן זי וקוקוס, גם בכמות מבוקרת.

כמובן, יש רשימה של מרכיבים שכדאי מאוד מאוד להפחית ואפילו להימנע מהם ככול האפשר, וזה גם נכון לשמירה על הבריאות באופן כללי:  סוכר, קמח לבן (בקיצור...עוגות, מאפים,  ואפלים,  חטיפים, לחם בכמויות העולות על 2 פרוסות ביום...) ועודפי מלח שבעיקר מופיע במזון תעשייתי, קנוי, כגון שניצלים מוכנים, מזון קפוא מוכן, רטבים, חטיפים מלוחים, אבקת מרק...

אני ממליצה גם על תוספים כגון ויטמין C במינון של 500 מ"ג, 3 פעמים ביום עם הארוחות וגם אומגה 3 במינון מותאם (אם נוטלים מדללי דם יש לנקות בזהירות ולהתייעץ עם נטורופת מוסמך!).

ניתן לשלב שמנים אתריים לשימוש חיצוני וגם וצמחי מרפא בנטילה פנימית, העושים עבודה נפלאה בטיפול בדליות, אבל כמובן, תמיד במרשם נטורופת מוסמך אחרי אבחון מוקפד של המצב ורקע רפואי.

מקווה שעזרתי.  אם יש שאלות את מוזמנת לפנות אלי תמיד.

בברכה,

בטינה


יש לכם עוד שאלות לבטינה ססמסקי? כנסו!


---

בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת

R.Na. 10343     054-7724211

www.naturopatia.org.il


שמן זרעי רימון
אירית
רפואה משלימה

שמן זרעי רימון

קניתי שמן זרעי רימון ואני לוקחת 2-3 טיפות ביום כבר שלושה שבועות כמעט מדי יום. אני לא מרגישה בהבדל בתחושה הכללית ועדיין עייפה לעתים. במה זה בדיוק אמור לעזור או לשפר? חשוב להקפיד לקחת מתחת ללשון?
תשובה: שמן זרעי רימון
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום אירית,

קשה לי לענות לשאלתך למה את לא מרגישה הטבה אחרי נטילה של השמן, מבלי לדעת את הסיבה שבגללה את בחרת ליטול שמן זרעי רימונים.  את מדרבת על מצב עייפות ואם זו הסיבה, כדאי קודם כל לעשות אבחנה מדוייקת לסיבה שגורמת לך להרגיש כך.  סיבות לעייפות הן רבות ובהתאם, הדרכים לטפל.

לגבי השאלה, במה שמן זרעי רימונים אמור לעזור, יש לי כמה תשובות עבורך:

השימוש בו בעיקר לטיפול באור ולשיער.  נותן לחות, מטפל באקנה וגם במחלות אור כגון אקזמה ופסוריאסיס.  גם לשיער, שמן זרעי רימון אמור לשפר מראה השיער היבש ולסייע בצמיחה במקרים מסויימים של נשירה.  מדובר בשימוש חיצוני.

ישנם מחקרים בנוגע לשימוש השמן אצל אנשים הסובלים ממחלת ריאות (COPD) ושם נראה שאין שום הטבה מנטילת השמן.

הוא ידוע כעשיר בנוגדי חימצון, עם פוטנציאל להוריד רמות דלקת ברקמות ולשמור על בריאות והתחדשות התאים בגוף.  אבל, הוא לא היחיד, אז כמו עם כל תוסף מזון, כדאי לשקול מה המתאים ביותר מבין המבחר הגדול של נוגדי חימצון שעומד לרשותנו.

הטבה נוספת שעדיין נחקרת היא היכולת לטפל בדלקת מפרקים ניבונית. הרבה מאוד אנשים מעידים על כך שהשמן בנטילה פנימית מפחית את הדלקת וכתוצאה גם מקל על הכאב בצורה משמעותית. 

כנ"ל לגבי לחץ דם ומחלות כלי דם, יש מחקרים המעידים על כך ששמן זרעי רימונים  יכול להוריד לחץ דם.

השמן עשיר באומגה 5 (חומצה פוניסיק) חומר מאוד מעניין ולא נפוץ, עם יכולות להוריד רמות כולסטרול בדם וגם לסייע בירידה במשקל (גורם לגוף לנצל מאגרי שומן) אצל אנשים הסובלים מעודף משקל לא גבוה מידי, יחד עם תזונה ותפריט מתאים. ישנם תוספים שעושים את העבודה, לכן כדאי תמיד לשקול מה הכי מתאים לצרכים ספציפיים של אותו אדם.

אצל נשים הסובלות מסימפטומים של גיל המעבר כגון גלי חום ונדודי שינה, השמן,  המכיל פיטואסטרוגנים,  עשוי לעזור במידה קלה עד בינונית.

אני מקווה שעזרתי...

לצערי אין לי מספיק מידה לגבי הצרכים הספציפיים שלך, ככה שאם יש לך שאלות את מוזמנת לצור איתי קשר בטלפון 054-7724211.

בריאות!

                                             ------------------------------------------------------------------------

 

צפו בסרטון שלי 

 

Play סרטון

יש לכם עוד שאלות לבטינה ססמסקי? כנסו!


---

בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת

R.Na. 10343     054-7724211

www.naturopatia.org.il


תגובה: שמן זרעי רימון - שימוש ח...
בטינה ססמסקי - נטורופתית מוסמכת
הרחב
תגובה: שמן זרעי רימון - שימוש ח...
בטינה ססמסקי - נטורופתית מוסמכת
הרחב
נשירת שיער
אוריין
רפואה משלימה

נשירת שיער

אני בת 42 וסובלת מנשירת שיער. אילו חומרים טבעיים או תזונה יכולים לעזור ?
תשובה: נשירת שיער
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום אוריין,

הסיבות לנשירת שיער הם רבות ומגוונות:

שינויים הורמונליים (שחלות פוליציסטיות, מנופאוזה, ירידה ברמות טסטוסטרון, נטילת גלולות), אנדוקריניים (תפקוד בלוטת התריס, סכרת), מתח מתמשך, אירוע טראומטי, הריון ולידה, דלקת, ניתוח, אנמיה, מחלות בקרקפת (פסוריאזיס, סבוריה), מחלות אוטו-אימוניות (פסוריאזיס, אלופציה אייראטה), חסכים תזונתיים, מחלות רקע (לופוס, סכרת), נטילת תרופות מרשם מסוימים, טיפול בשיער (צבע, החלקות, תוספות שיער, תסרוקות הדוקים כגון קוקו חזק, צמות צמודות לקרקפת, שימוש יתר במייבש שיער - "פנים" ומחליקי שיער), פטריות בקרקפת (נפוץ אצל נשים העושות שימוש בקובעים ולא מאפשרות לאוורור הקרקפת, בעיקר אחרי חפיפה או הזעת יתר).

כפי שאת רואה, הטיפול היעיל בנשירה יהיה תלוי בסיבה לנשירה.  אם אתן למטופלת שלי, לדוגמה, תוסף תזונה נפוץ המשווק בפארמים לצורך טיפול בנשירה כאשר מקור הנשירה היא בתפקוד הלקוי של בלוטת התריס, התוסף לא יעבוד.

ישנם גם סוגים שונים של נשירה: שיער שנשבר, שיער שנושר מהשורש, קרחות עם גבולות מוגדרות, קרחות עם גבולות מוגדרות ומפוזרות בקרקפת. כל סוג נשירה מספר את הסיפור שלו לגבי סיבת הנשירה.

לכן, גילוי סיבת הנשירה הוא חשוב ביותר כדי לטפל בצורה יעילה.  איך מתחילים? מבדיקת דם פשוטה. מבקשים מרופא המשפחה הפנייה לבדיקת דם הכוללת: פרופיל הורמונלי (טסטוסטרון,   DHEA,  אנדרוסטנאדיון,  FSH, LH, פרולקטין),  רמות ברזל ופריטין, פרופיל בלוטת התריס, תפקודי כבד, ויטמין 12B.  כשכל התוצאות ביד, אפשר לגשת לטיפול דרך הנטורופתיה או הרפואה הקונבנציונאלית, או גם וגם!  לרשותם של הנטורופתיים מגוון דרכי טיפול, אם דרך תזונה, תוספים, צמחי מרפא ותכשירים לשימוש חיצוני.

בינתיים, את יכולה להעשיר את התזונה שלך בזונות עשירים בוויטמיני B, C, סידן, בטא קרוטן, אבץ, ברזל ומגנזיום הידועים כמעודדים צמיחה ושומרים על תפקוד תקין של מערכת החיסון.  בהמשך, רשימה של מזונות שכדאי להוסיף לתפריט היום יומי וכאלה שכדאי מאוד להימנע או להפחית:

להוסיף:

שקדים ואגוזי מלך טבעיים, תרד, כרוב, ברוקולי, דג סלמון, סרדינים בקופסא, שיבולת שועל, ביצים אורגניות, עדשים וחומוס, ירקות ופירות כתומים (בטטה, גזר, דלעת, מלון, משמש), פטריות מסוג שיטקה, אצות ים.

כדאי להימנע או להפחית באופן משמעותי:

סוכר, משקאות קלים, מאפים, ממתקים, חטיפים וכל אוכל מעובד ותעשייתי אחר.

בהצלחה!

בטינה ססמסקי

רפואה נטורופתית מודרנית   054-7724211

 


יש לכם עוד שאלות לבטינה ססמסקי? כנסו!


---

בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת

R.Na. 10343     054-7724211

www.naturopatia.org.il


דיאטה
עמית
רפואה משלימה

דיאטה

ניסיתי דיאטות שונות ללא הצלחה. מה כדאי לאכול כדי לזרז חילוף חומרים מבלי לרעוב? ממה להימנע?
תשובה: דיאטה
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום עמית!,

תהליך ירידה במשקל הוא עניין מאוד אישי, תהליך שחייב בליווי של איש מקצוע שיכול לאתר סיבות לקושי בירידה ולעזור לך בצורה יעילה.  סיבות לעלייה במשקל הם כמובן רבות ובאותה מידה, סיבות לקושי בירידה, רבות גם כן.   

מטבוליזם הוא תוצאה של תהליכים ביוכימיים רבים ומגוונים המתרחשים באופן תמידי בתאי הגוף, בעיקר בתאי שריר. מטבוליזם מאפשר חיים של כל גוף חי ונושם.  אפשר לומר שהוא סוג של תהליך "פירוק והרכבה" (קטבוליזם ואנבוליזם), ולנו אין כל כך השפע אליו, אבל כן ניתן "לעזור" לו לתפקד בצורה יעילה יותר בעזרת תזונה עשירה בוויטמינים, מינרלים, חומצות שומן וחומצות אמינו, על ידי הקפדה על תפריט שהוא נכון לך, הלוקח בחשבון גם את המצב הבריאותי והיסטוריה הרפואית שלך, נטילת תרופות, הרלים וכו'.

לא פחות חשוב: פעילות גופנית השומרת וגם מגדילה (אפילו באחוזים קטנים),את מסת השריר. פעילות מסוג אימון כוח עושה פלאים להתיעלות של התהליך המטבולי.

מזונות שכדאי  מאוד להוסיף לתזונה היום יומית והמשפיעים לטובה הם: שפע של ירקות מגוונים, דגי ים, מלח אטלנטי, פירות יער, תרד, שוקולד מריר (כן, כן...!), תה ירוק, קפה, פלפל חריף (מעט ובתנאי שאין תסמינים  במערכתה העיכול או טחורים), קינמון, אצות ים.

מאילו מזונות כדאי מאוד להמנע או להפחית?: סוכר, סוכר, סוכר... קמח (פסטות, לחם, מאפים, עוגיות, בורקסים...), שמן מזוכך (קנולה, תירס, סויה...) ומרגרינה.  דרך הגב, כשאני אומרת סוכר, הכוונה היא גם לממתקים, מיצים, שתייה קלה, חטיפי "בריאות", דגני בוקר, מעדנים.

אני מקווה שעזרתי ואם יש לך שאלות, את מוזמנת לצור איתי קשר.

 


יש לכם עוד שאלות לבטינה ססמסקי? כנסו!


---

בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת

R.Na. 10343     054-7724211

www.naturopatia.org.il


כורכום
ירון
רפואה משלימה

כורכום

האם תבלין כורכום בצורת אבקה יעיל לבעיות בדרכי העיכול? מה המינון המומלץ?
תשובה: כורכום
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום ירון,

כורכומין, הרכיב הפעיל של הכורכום, מוכר כרכיב בעל איכויות רבות המועילות לבריאות האדם, בעיקר ביכולת לטפל בדלקות מפרקים, במחלות של מערכת העיכול וגם כאנטי דלקתי ואנטי סרטני. בנוסף, מחקרים רבים מעידים על היכולות של הכורכומין לסייע לטיפול במצבים של דמנציה, אלצהיימר, וקשב וריכוז.  לגבי מערכת העיכול נבדק יכולת לטפל בכיבים, דלקות מעיים ועוד.

אבל, ויש אבל גדול, יכולת הספיגה של הכורכומין היא נמוכה ביותר.  כלומר, כל ההטבות של הכורכום שציינתי הם נבדקו בתנאי מעבדה. בגוף האדם, התגובה היא שונה לגמרי.  אנו מסוגלים לספוג מעט מאוד מהכורכומין, לכן, רוב הכורכומין לא מגיע למטרה ויוצא דרך מערכת העיכול והשתן בשלמותו או נאגר בכבד.  חלק ממוצרי הכורכום מכילים פיפרין (פלפל) המגביר את יכולת הספיגה של הכורכומין אבל, אם אנו רוצים לטפל במערכת העיכול,  רצוי לרכוש את הכורכום ללא הפיפרין, כי הוא עלול להגביר מצב דלקתי במעי.  להבדיל, במחלות ודלקות מפרקים, רצוי לטול כורכומין עם תוספת פיפרין אבל גם במוצרים הללו הספיגה היא מוגבלת ומשתנה מאדם לאדם, לכן יש אנשים שמעידים על הטבה בכאב ונפיחות של מפרקים, ויש כאלה שלא מרגישים בהטבה כלל. היום ישנם מוצרים שבהם מולקולת הכורכומין מצופה בשכבה של פוספוליפידים הנחשב למנטרל עיכוב ספיגה. זהו סוג הכורכום שאני ממליצה למטופלי.

אני תמיד נוהגת לומר שתוספים אינם תמימים ועלולים לגרום לתופעות לוואי ואפילו לאינטראקציה בין-תרופתית. כדאי לדעת שנטילת כורכומין כתוסף (לא כורכום כתבלין בבישולים) עלול לגרום לתופעות בלתי רצויות. תוסף כורכום לא מומלץ לאנשים הסובלים מאבנים בדרכי מרה, לאנשים עם תפקודי כבד גבוהים, מחלות כליות וסוכרת. בנוסף, נטילה ממושכת ובמינונים גבוהים עלולה לגרום לאולקוס (כיב), לבחילות ושלשולים. לשאלתך, המינון משתנה ממוצר למוצר.

חשוב לציין! תוסף כורכומין לא מומלץ לנשים בהריון! גם לא מומלץ לאנשים הנוטלים תרופות כגון משככי כאב מסוג NSAIDS (אדביל, אקמול) באופן קבע, אנשים הנוטלים תרופות להורדת כולסטרול (סטטינים), תרופות להורדת לחץ דם, תרופות לסוכרת ומדללי דם כגון אספירון, קומדין, ווארפרין ועוד.

לסיכום, הטבות של הכורכומין שנבדקו במעבדה, לא בהכרח נחווה אותם בגוף שלנו. לכן כורכום יכול לעזור רק לאנשים מסוימים, דבר שתלוי גם במוצר וכדאי מאוד להימנע ממנו בתאים שציינתי למעלה.

ההמלצה שלי, רצוי לברר מדוע ישנה בעיה במערכת העיכול, למצוא את הסיבה, ולפי זה לפעול: לבנות פרוטוקול טיפולי אישי, תזונה מותאמת ונטילת התוספים הנכונים, הספציפיים עבורך.

מקווה שעזרתי ואם יש שאלות, ניתן לפנות אלי גם בפרטי. תרגיש טוב!

 

 

 


יש לכם עוד שאלות לבטינה ססמסקי? כנסו!


---

בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת

R.Na. 10343     054-7724211

www.naturopatia.org.il


הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

לשכת המסחר