יום שישי, כ"ז תמוז, ה'תשע"ז - 21.7.2017
 
 
היכל התרבות
הצעה שאי אפשר לסרב 2
 
או
facebook שתף את פורום המומחים של עיתונט בפייסבוק   whatsapp

 

שאל שאלה חדשה את המומחה

שם: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

נושא ההודעה
מחבר
תחום
נשירת שיער
אוריין
רפואה משלימה

נשירת שיער

אני בת 42 וסובלת מנשירת שיער. אילו חומרים טבעיים או תזונה יכולים לעזור ?
תשובה: נשירת שיער
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום אוריין,

הסיבות לנשירת שיער הם רבות ומגוונות:

שינויים הורמונליים (שחלות פוליציסטיות, מנופאוזה, ירידה ברמות טסטוסטרון, נטילת גלולות), אנדוקריניים (תפקוד בלוטת התריס, סכרת), מתח מתמשך, אירוע טראומטי, הריון ולידה, דלקת, ניתוח, אנמיה, מחלות בקרקפת (פסוריאזיס, סבוריה), מחלות אוטו-אימוניות (פסוריאזיס, אלופציה אייראטה), חסכים תזונתיים, מחלות רקע (לופוס, סכרת), נטילת תרופות מרשם מסוימים, טיפול בשיער (צבע, החלקות, תוספות שיער, תסרוקות הדוקים כגון קוקו חזק, צמות צמודות לקרקפת, שימוש יתר במייבש שיער - "פנים" ומחליקי שיער), פטריות בקרקפת (נפוץ אצל נשים העושות שימוש בקובעים ולא מאפשרות לאוורור הקרקפת, בעיקר אחרי חפיפה או הזעת יתר).

כפי שאת רואה, הטיפול היעיל בנשירה יהיה תלוי בסיבה לנשירה.  אם אתן למטופלת שלי, לדוגמה, תוסף תזונה נפוץ המשווק בפארמים לצורך טיפול בנשירה כאשר מקור הנשירה היא בתפקוד הלקוי של בלוטת התריס, התוסף לא יעבוד.

ישנם גם סוגים שונים של נשירה: שיער שנשבר, שיער שנושר מהשורש, קרחות עם גבולות מוגדרות, קרחות עם גבולות מוגדרות ומפוזרות בקרקפת. כל סוג נשירה מספר את הסיפור שלו לגבי סיבת הנשירה.

לכן, גילוי סיבת הנשירה הוא חשוב ביותר כדי לטפל בצורה יעילה.  איך מתחילים? מבדיקת דם פשוטה. מבקשים מרופא המשפחה הפנייה לבדיקת דם הכוללת: פרופיל הורמונלי (טסטוסטרון,   DHEA,  אנדרוסטנאדיון,  FSH, LH, פרולקטין),  רמות ברזל ופריטין, פרופיל בלוטת התריס, תפקודי כבד, ויטמין 12B.  כשכל התוצאות ביד, אפשר לגשת לטיפול דרך הנטורופתיה או הרפואה הקונבנציונאלית, או גם וגם!  לרשותם של הנטורופתיים מגוון דרכי טיפול, אם דרך תזונה, תוספים, צמחי מרפא ותכשירים לשימוש חיצוני.

בינתיים, את יכולה להעשיר את התזונה שלך בזונות עשירים בוויטמיני B, C, סידן, בטא קרוטן, אבץ, ברזל ומגנזיום הידועים כמעודדים צמיחה ושומרים על תפקוד תקין של מערכת החיסון.  בהמשך, רשימה של מזונות שכדאי להוסיף לתפריט היום יומי וכאלה שכדאי מאוד להימנע או להפחית:

להוסיף:

שקדים ואגוזי מלך טבעיים, תרד, כרוב, ברוקולי, דג סלמון, סרדינים בקופסא, שיבולת שועל, ביצים אורגניות, עדשים וחומוס, ירקות ופירות כתומים (בטטה, גזר, דלעת, מלון, משמש), פטריות מסוג שיטקה, אצות ים.

כדאי להימנע או להפחית באופן משמעותי:

סוכר, משקאות קלים, מאפים, ממתקים, חטיפים וכל אוכל מעובד ותעשייתי אחר.

בהצלחה!

בטינה ססמסקי

רפואה נטורופתית מודרנית   054-7724211

 


יש לכם עוד שאלות לבטינה ססמסקי? כנסו!


---
בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת
R.Na. 10343
    054-7724211
www.naturopatia.org.il
דיאטה
עמית
רפואה משלימה

דיאטה

ניסיתי דיאטות שונות ללא הצלחה. מה כדאי לאכול כדי לזרז חילוף חומרים מבלי לרעוב? ממה להימנע?
תשובה: דיאטה
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום עמית!,

תהליך ירידה במשקל הוא עניין מאוד אישי, תהליך שחייב בליווי של איש מקצוע שיכול לאתר סיבות לקושי בירידה ולעזור לך בצורה יעילה.  סיבות לעלייה במשקל הם כמובן רבות ובאותה מידה, סיבות לקושי בירידה, רבות גם כן.   

מטבוליזם הוא תוצאה של תהליכים ביוכימיים רבים ומגוונים המתרחשים באופן תמידי בתאי הגוף, בעיקר בתאי שריר. מטבוליזם מאפשר חיים של כל גוף חי ונושם.  אפשר לומר שהוא סוג של תהליך "פירוק והרכבה" (קטבוליזם ואנבוליזם), ולנו אין כל כך השפע אליו, אבל כן ניתן "לעזור" לו לתפקד בצורה יעילה יותר בעזרת תזונה עשירה בוויטמינים, מינרלים, חומצות שומן וחומצות אמינו, על ידי הקפדה על תפריט שהוא נכון לך, הלוקח בחשבון גם את המצב הבריאותי והיסטוריה הרפואית שלך, נטילת תרופות, הרלים וכו'.

לא פחות חשוב: פעילות גופנית השומרת וגם מגדילה (אפילו באחוזים קטנים),את מסת השריר. פעילות מסוג אימון כוח עושה פלאים להתיעלות של התהליך המטבולי.

מזונות שכדאי  מאוד להוסיף לתזונה היום יומית והמשפיעים לטובה הם: שפע של ירקות מגוונים, דגי ים, מלח אטלנטי, פירות יער, תרד, שוקולד מריר (כן, כן...!), תה ירוק, קפה, פלפל חריף (מעט ובתנאי שאין תסמינים  במערכתה העיכול או טחורים), קינמון, אצות ים.

מאילו מזונות כדאי מאוד להמנע או להפחית?: סוכר, סוכר, סוכר... קמח (פסטות, לחם, מאפים, עוגיות, בורקסים...), שמן מזוכך (קנולה, תירס, סויה...) ומרגרינה.  דרך הגב, כשאני אומרת סוכר, הכוונה היא גם לממתקים, מיצים, שתייה קלה, חטיפי "בריאות", דגני בוקר, מעדנים.

אני מקווה שעזרתי ואם יש לך שאלות, את מוזמנת לצור איתי קשר.

 


יש לכם עוד שאלות לבטינה ססמסקי? כנסו!


---
בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת
R.Na. 10343
    054-7724211
www.naturopatia.org.il
כורכום
ירון
רפואה משלימה

כורכום

האם תבלין כורכום בצורת אבקה יעיל לבעיות בדרכי העיכול? מה המינון המומלץ?
תשובה: כורכום
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום ירון,

כורכומין, הרכיב הפעיל של הכורכום, מוכר כרכיב בעל איכויות רבות המועילות לבריאות האדם, בעיקר ביכולת לטפל בדלקות מפרקים, במחלות של מערכת העיכול וגם כאנטי דלקתי ואנטי סרטני. בנוסף, מחקרים רבים מעידים על היכולות של הכורכומין לסייע לטיפול במצבים של דמנציה, אלצהיימר, וקשב וריכוז.  לגבי מערכת העיכול נבדק יכולת לטפל בכיבים, דלקות מעיים ועוד.

אבל, ויש אבל גדול, יכולת הספיגה של הכורכומין היא נמוכה ביותר.  כלומר, כל ההטבות של הכורכום שציינתי הם נבדקו בתנאי מעבדה. בגוף האדם, התגובה היא שונה לגמרי.  אנו מסוגלים לספוג מעט מאוד מהכורכומין, לכן, רוב הכורכומין לא מגיע למטרה ויוצא דרך מערכת העיכול והשתן בשלמותו או נאגר בכבד.  חלק ממוצרי הכורכום מכילים פיפרין (פלפל) המגביר את יכולת הספיגה של הכורכומין אבל, אם אנו רוצים לטפל במערכת העיכול,  רצוי לרכוש את הכורכום ללא הפיפרין, כי הוא עלול להגביר מצב דלקתי במעי.  להבדיל, במחלות ודלקות מפרקים, רצוי לטול כורכומין עם תוספת פיפרין אבל גם במוצרים הללו הספיגה היא מוגבלת ומשתנה מאדם לאדם, לכן יש אנשים שמעידים על הטבה בכאב ונפיחות של מפרקים, ויש כאלה שלא מרגישים בהטבה כלל. היום ישנם מוצרים שבהם מולקולת הכורכומין מצופה בשכבה של פוספוליפידים הנחשב למנטרל עיכוב ספיגה. זהו סוג הכורכום שאני ממליצה למטופלי.

אני תמיד נוהגת לומר שתוספים אינם תמימים ועלולים לגרום לתופעות לוואי ואפילו לאינטראקציה בין-תרופתית. כדאי לדעת שנטילת כורכומין כתוסף (לא כורכום כתבלין בבישולים) עלול לגרום לתופעות בלתי רצויות. תוסף כורכום לא מומלץ לאנשים הסובלים מאבנים בדרכי מרה, לאנשים עם תפקודי כבד גבוהים, מחלות כליות וסוכרת. בנוסף, נטילה ממושכת ובמינונים גבוהים עלולה לגרום לאולקוס (כיב), לבחילות ושלשולים. לשאלתך, המינון משתנה ממוצר למוצר.

חשוב לציין! תוסף כורכומין לא מומלץ לנשים בהריון! גם לא מומלץ לאנשים הנוטלים תרופות כגון משככי כאב מסוג NSAIDS (אדביל, אקמול) באופן קבע, אנשים הנוטלים תרופות להורדת כולסטרול (סטטינים), תרופות להורדת לחץ דם, תרופות לסוכרת ומדללי דם כגון אספירון, קומדין, ווארפרין ועוד.

לסיכום, הטבות של הכורכומין שנבדקו במעבדה, לא בהכרח נחווה אותם בגוף שלנו. לכן כורכום יכול לעזור רק לאנשים מסוימים, דבר שתלוי גם במוצר וכדאי מאוד להימנע ממנו בתאים שציינתי למעלה.

ההמלצה שלי, רצוי לברר מדוע ישנה בעיה במערכת העיכול, למצוא את הסיבה, ולפי זה לפעול: לבנות פרוטוקול טיפולי אישי, תזונה מותאמת ונטילת התוספים הנכונים, הספציפיים עבורך.

מקווה שעזרתי ואם יש שאלות, ניתן לפנות אלי גם בפרטי. תרגיש טוב!

 

 

 


יש לכם עוד שאלות לבטינה ססמסקי? כנסו!


---
בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת
R.Na. 10343
    054-7724211
www.naturopatia.org.il
ניקוי רעלים
רויטל
רפואה משלימה

ניקוי רעלים

חשבתי לעשות ניקוי רעלים השאלה היא אם זה בריא ואם כדאי לעשות את זה לבד או בליווי? זה עוזר להרזיה?
תשובה: ניקוי רעלים
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום רויטל,

דיאטות וסדנאות דה-טוקס או בעברית "ניקוי רעלים" הפכו להיות מאוד פופולריות בשנים האחרונות.

אין הוכחות מדעיות שלתהליכים כאלו באמת יש יכולת לפנות פסולת מן הגוף באופן אקטיבי. הרי לגוף האדם יש מנגנונים ספציפיים משלו העושים את העבודה כל יום, כל היום, אם זה דרך מערכת העיכול (כבד), השתן (כליות), הלימפה (דרכי לימפה וכליות), דרכי הנשימה והעור (הזעה). 

יש מגוון רחב של סוגי דיאטות ניקוי רעלים, כאלה שעל בסיס שתיית מיצים למספר ימים, אורז וירקות למספר ימים (דיאטת האורז), דיאטות שכוללות התנזרות מאבות מזון מסוימים, כגון דיאטה קטוגנית. ישנם גם כאלה שמשלבים תכשירים על בסיס צמחי מרפא, צומות, הידרוקולוניקס (שטיפת מעיים)...יש אין סוף הצעות.

אנשים מעידים על כך שבמשך וגם אחרי תהליכי ניקוי הם מרגישים יותר בפוקוס, יותר קלילים, יותר אנרגטיים ואפילו גם הורידו ממשקלם. 
כאן אני מגיעה לשאלתך בנושא הורדה במשקל: זה ברור שאם אנחנו שותים רק מיצים או משנים את הרגלי האכילה באופן דרסטי ומפחיתים כמויות לכמה ימים, נרד כמה גרמים או קילוגרמים בתהליך. אבל... אנו נעלה אותם במהירות חזרה אם לא נשנה ונשפר את הרגלי האכילה שלנו באופן יומיומי לאורך זמן. כי לרוב, ההשפעה של התהליך עצמו הוא קצר מועד.

אז למה אנשים מרגישים כל כך טוב אחרי ניקוי רעלים? כי העובדה שבתהליך מתנזרים מאוכל מעובד ותעשייתי, סוכר ושומנים, ומוסיפים שפע של ירקות ומים, כבר גורמת לנו הרגשה נהדרת ואפילו נצליח כתוצאה לרדת במשקל.  כאשר יורדים במשקל, גם ערכים של סוכר ושומנים בדם משתפרים. לפעמים, גם תופעות של רגישות למזון נעלמות.

אבל, ויש כמה סוגי אבל גדולים וחשובים!! 
קודם כל, חשוב לציין שבכדי לעבור תהליך כזה חייבים להיות בבריאות טובה.  חשוב גם שהמדריך לתהליך יהיה אדם מקצועי עם ניסיון רב, כי  יכולות להיות תופעות לוואי לתהליכים כאלה.  אנשים שנוטלים תרופות באופן קבע, חייבים ליידע את המדריך, שחייב לדעת איך להתנהל מול העובדה.

אין כאן נוסחה אחידה: ישנם תהליכים שפשוט אינם מתאימים לכל אדם.  תהליכים קיצוניים וממושכים עלולים לגרום לתופעות לוואי מסוכנות. לכן חייבים לקחת אחריות ולבחון היטב את המדריך ואת התהליך שעומדים לעבור.

אם התהליך נעשה נכון, הוא יכול להוות התחלה חביבה לדרך חיים של תזונה ואורח חיים בריאים יותר. וכך אני ממליצה להתייחס לתהליכים האלה של ניקוי: רק כהתחלה. נדרשת אחריהם עבודה יומיומית של שינוי אורחות חיים, שגם אותה כדאי לעשות בהדרכה מתאימה כדי להבטיח תזונה מאוזנת ולמנוע חוסרים בגוף. בהצלחה!

 


יש לכם עוד שאלות לבטינה ססמסקי? כנסו!


---
בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת
R.Na. 10343
    054-7724211
www.naturopatia.org.il
האם קייל בריא?
אפרת
רפואה משלימה

האם קייל בריא?

קראתי על קייל והדעות חלוקות יש האומרים שהוא בריא ויש שלא. מה דעתך? ובמידה ובריא מה אפשר להכין איתו? תודה.
תשובה: האם קייל בריא?
הרחב

תשובת בטינה ססמסקי

שלום אפרת,

באמת, הקייל תופס יותר ויותר פופולריות בישראל, אבל הוא עדיין ירק די חדש במטבח שלנו.

קייל שייך למשפחת המצליבים, בדומה לכרוב, כרובית, ברוקולי, עלי חרדל, כרוב ננסי.

בשנים האחרונות הוא הוכתר כ"מלך העלים הירוקים".

הסיבה היא שבכוס קייל קצוץ רק 8 קלוריות, 2.5 גרם סיבים תזונתיים.  עשיר ביותר בויטמין C  (בכוס קייל יותר ויטמין C מאשר בתפוז), ויטמין A, ויטמיני B, ויטמין K וגם במינרלים כגון סידן, נחושת ומנגן.  קייל מספק כמות מאוד יפה של נוגדי חימצון כגון קוורציטין שנמצא בקייל בכמות גדולה מאוד אבל גם לוטאין וזאקסנטין.  

כל הנוטריאנטים הללו מגינים מפני תהליכים ניבונים בעיניים, כולסטרול גבוה (כאשר שותים את המיץ של הקייל), סכרת, עודף משקל, עצירות (מכיל המון סיבים תזונתיים ומים) והרשימה עוד ארוכה. 

מי ומתי צריך להיזהר מצריכת קייל:

- אנשים הנוטלים מדללי דם כגון כומדין, ווארפרין, אספירין.

- אנשים הסובלים מתת-תפקוד של בלוטת התריס. הם יכולים לאכול קייל, בתנאי שהוא מבושל היטב, במרקים לדוגמה.

- אנשים הסובלים מתפקוד כליות לקוי. (כי קייל עשיר מאוד באשלגן).

- אנשים הנוטלים תרופות מסוג חוסמי-בטא (לטיפול באי-ספיקת לב).

אז, בגדול, באמת, אין ירקות שעולים על יתרונותיו של קייל, הוא המלך.  אבל, גם יותר מידי מדבר טוב הוא יותר מידי.  בגלל שוא כזה עוצמתי, כדאי לשלב אותו בתפריט אבל מבלי להגזים לא בכמות ולא בתדירות. 

איך לאכול? הינה כמה טיפים:

- חי, בסלט. אני מוסיפה לימון ומלח לפני שמערבבת אותו עם עוד ירקות. זה קצת מרכך את העלים.

- צ'יפס קייל:  קורעים את העלים לחתיכות ביס, קצת שמן זית ומלח ואפים בתנור 150 מעלות עד למרקם פריך.

- חתוך לרצועות דקות ומוקפץ עם קצת שמן זית ושום.

- כמרכיב במרק ירקות.

מקווה שעזרתי ואם יש שאלות, מוזמנת לפנות אלי גם בפרטי.

בברכה,

בטינה ססמסקי

נטורופתית מוסמכת R.NA 1034-3

054-7724211

 

 


יש לכם עוד שאלות לבטינה ססמסקי? כנסו!


---
בטינה ססמסקי, נטורופתית מוסמכת
R.Na. 10343
    054-7724211
www.naturopatia.org.il

הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

 

b,h
 

 

 
 
 
 

 

 

 

 

 

אינדקס חוצות לעסקים
חפש    פרסם