חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הטרדה מינית בבית הספר

 

קבוצת בנים משכבת ו’ בבית ספר ע"ש רמון השפילה והטרידה מינית בנות ובנים מהשכבה. הנהלת בית הספר מטפלת במקרה באמצעות מינהל החינוך, מחלקת הרווחה והשירות הפסיכולוגי. לא הוגשה תלונה למשטרת מודיעין

 

סערה בבית ספר ע"ש רמון במודיעין בעקבות פרשיה של השפלה מילולית והטרדה בעלת אופי מיני שביצעה קבוצת תלמידים משכבת ו’. הפרשה נחשפה בשבוע שעבר לאחר שתלמידה מהשכבה סיפרה למנהלת כי תלמידים הכריחו אותה להתכופף לעבר איבר מינם תוך אמירות גסות ובוטות בנוסח "תמצצי לנו".

יו"ר הנהגת ההורים של בית הספר, אמיר פולק, אומר כי בעקבות טיפול מידי של המנהלת באמצעות כל הגורמים התברר כי מדובר בקבוצת ילדים שהטרידה באותו אופן במספר הזדמנויות בנות ובנים נוספים מהשכבה.

מדוברות העירייה נמסר כי המעשים בוצעו לאורך מספר ימים בחלקים שונים של בית הספר, למרות שבכל הפסקה יש מורות תורניות המשגיחות על הילדים.

עם היוודע הדבר הושעו שישה תלמידים למשך יומים והוחלט כי בחודש הקרוב הם יישארו שעה נוספת בבית הספר לאחר סיום הלימודים ויבצעו פעילות למען הקהילה.

פולק מסר עוד כי ברגע שנודע למנהלת על המעשים היא פנתה ועירבה מיד את השירות הפסיכולוגי, יועצת בית הספר, מחלקת הרווחה וראש מינהל החינוך מאיר שמעוני, והתחילה בטיפול ובשיחות עם התלמידים. "אז התברר שמעורבים עוד ילדים. תגובות הילדים בשיחה עם המנהלת היו רציניות, התלמידים משתפים פעולה ומבינים את חומרת העניין, ויש שיתוף פעולה עם ההורים של התלמידים. אנחנו בבית הספר לא נוהגים בהסתרה של דברים ואני חושב שהטיפול שניתן הוא הטוב ביותר שאנחנו יכולים להעניק לילדים בשכבת הגיל הזאת."

בעיריית מודיעין כאמור מטפלים במקרה באמצעות כל הגורמים, פרט למשטרת מודיעין שלא עורבה בעניין.

בתגובה נמסר מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות: "בית הספר רואה את המקרה בחומרה רבה ומטפל בכל התלמידים באופן הדרגתי. שישה מתלמידי בית הספר הושעו עד עתה לתקופה בת יומיים, כאשר במקביל מבוצע טיפול גם בתלמידים נוספים, בשל התנהגות ובה סממנים של הטרדה מינית. ההתנהגות בוצעה לאורך מספר ימים בחלקים שונים של בית הספר, למרות שבכל הפסקה יש מורות תורניות בכל חלקי בית הספר.

"עם היוודע הדבר, החל בית הספר בטיפול מקיף, תוך עירוב כל הגורמים הרלוונטיים - אגף הרווחה, השירות הפסיכולוגי החינוכי, מינהל החינוך ומשרד החינוך. התלמידים הושעו ליומיים במקביל לקיום שיחות עם הוריהם, בנוכחות המנהלת, היועצת, המחנכת והפסיכולוגית בבית הספר.

"הטיפול נמשך כאשר במהלך חודש ימים, יישארו התלמידים כשעה נוספת בבית הספר לאחר סיום יום הלימודים ויבצעו פעילות לטובת הקהילה. הורי התלמידים התייחסו לעניין בחומרה רבה ושיתפו פעולה עם הדרך החינוכית בה נוקט בית הספר.

"בנוסף, נכנסו מנהלת בית הספר והיועצת לכיתות, לשיחות על התנהגות הולמת וגבולות. היועצת שוחחה עם התלמידים גם על נושא הטרדה מינית, והדרכים לדווח עליה. הטיפול בנושא לא תם".

מ"מ מפקד משטרת מודיעין, רפ"ק דוד גרונין, אמר בתגובה לשאלתנו, כי למשטרת מודיעין לא הוגשה כל תלונה בהקשר לפרשיה זו ולא נמסר שום מידע. בנוסף, תמה רפ"ק גרונין על כך ואמר כי עפ"י הוראות מנכ"ל משרד החינוך על מקרים של הטרדות מיניות או אלימות מהותית מחוייב בית הספר לדווח למשטרה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות