חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

בריחת שתן – ילדים, מבוגרים, נשים וגברים

 

גברים ונשים בטווח רחב של גילאים ובכל רחבי העולם סובלים מתופעות של בריחת שתן. איך זה בא לידי ביטוי וכיצד מטפלים? הנה הדגשים החשובים

 

בריחת שתן היא תופעה רחבה ונפוצה מכפי שנהוג לחשוב. הפערים בין היקף התופעה בפועל לבין מה שמיוחס לה בציבור נובעים מביישנות ומבוכה, כמו גם מהעובדה שמדובר בפעולה אינטימית שמבוצעת באופן פרטי בלבד.

עם זאת, כל אחד צריך להכיר את הסימפטומים השונים של בריחת שתן וכך להיערך לבעיה הזו בצורה הטובה ביותר.

גברים: סימפטום של בעיה בתפקוד השלפוחית

במדע המודרני מתייחסים לתופעה של בריחת שתן אצל גברים כסימפטום שמעיד על בעיה בתפקוד שלפוחית השתן, ולא כמחלה בפני עצמה. זה אמנם לא מעודד גברים שסובלים ממנה, אך ליקויים בתפקיד השלפוחית עשויים להיגרם כתוצאה מסיבות שונות שקשורות לבעיות בסוגרים.

אבחון דליפת שתן אצל גברים מתבצע על ידי בדיקה גופנית ובדיקת שתן. במידה ומוצאים את הגורם לבריחתן שתן, ניתן להמליץ על טיפולים ביתיים כמו הפחתת שתיית אלכוהול וקפאין, תזונה עשירה בסיבים, ביצוע תרגילים לחיזוק רצפת האגן ועוד.

נשים: בחירת טיפול לאחר אבחון

אצל נשים יש שלושה סוגים נפוצים של בריחת שתן. הסוג הראשון הוא דליפת שתן במאמץ, והוא שכיח בקרב נשים צעירות ובגיל הביניים. הסוג השני הוא איבוד שתן בדחף שמאפיין נשים מבוגרות, בעוד הסוג השלישי הוא למעשה הפרעת השתנה משולבת.

נשים לטפל בבעיות שקשורות לבריחת שתן רק לאחר הערכה של דרגת הדליפה ומידת ההפרעה ליום יום ולאיכות החיים. בנוסף, ניתן לשקול רק שינוי באורח החיים לפני שעוברים לטיפול בתרופות, טיפול כירורגי או מתן זריקות.

ילדים: בריחת שתן ולא הרטבה לילית

הרטבה לילית מתרחשת כאשר הילד ישן בגלל חוסר מיומנות בשליטה על הסוגרים, בעוד בריחת שתן היא מצב שמאפיין את זמני הערות. כמו כן, בריחת שתן מתרחשת אצל ילדים שלא סבלו מהתופעה קודם לכן ולרוב מדובר על טווח גילאים של 5-10.

הגורמים השכיחים לבריחת שתן אצל ילדים הם התאפקות, זיהום, גירוי יתר של השלפוחית, חשיפה לגורמים אלרגניים ולעיתים גם מתח נפשי. הטיפול הוא באמצעות תרופות אנטיביוטיות ולעיתים נעשה שימוש הורמון ADH שתפקידו להקטין את נפח השתן.

מבוגרים: חלק מהעלייה בגיל

בריחת שתן מזוהה עם מבוגרים מגיל הזהב ומעלה. היא עלולה להיגרם בגלל חולשת השרירים, מחלות לב וסוכרת לא מאוזנת או בעיות בריאותיות אחרות והפתרון המומלץ עבור הוא שימוש במוצרי ספיגה.

מבוגרים צריכים לקחת בחשבון שבריחת שתן היא חלק מהעלייה בגיל. למזלם, יש כיום פתרונות ספיגה יעילים להרטבה כבדה או קלה ומוצרים משלימים להיגיינה אישית. בנוסף, מבוגרים בגיל הזהב יכולים להשתמש במוצרים ייעודיים לבריחת שתן עקב מלאות יתר של השלפוחית.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות