הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות
היכל התרבות
הצעה שאי אפשר לסרב 2
 
 

הכנת שיעורים עם ADHD / תגל זילברמן

משימות פשוטות יכולות לעיתים לתסכל אנשים עם הפרעות קשב , לא פעם ישנם עימותים ומאבקים בין הורים וילדים בנושאי השיעורים ... אז איך עושים זאת נכון? קבלו 10 טיפים שיעזרו לכם להתמודד מול אתגר השיעורים.

תגל זילברמן (צילום: itonet)
 
 10 טיפים להתמודדות מול אתגר השיעורים
 

1.     מרחב למידה – מקום שבו הסביבה לא תפריע ,חשוב שלילד יהיה נוח ונעים.

2.     ציפיות מותאמות –המטרה תהיה קצרת טווח וראליסטית (מותאמת ליכולות)

3.     מעורבות חיצונית – ילדי קשב וריכוז זקוקים למערכת תמיכה, מעורבותכם חשובה על מנת שתוכלו לעודדם ולעיתים לתווך משימות

4.     חלקו משימות גדולות לחלקים קטנים יותר

5.     הפסקות – בין משימה למשימה שלבו הפסקות (זכרו –בלי מסכים רצוי פעילות פיזית קפיצות ,ריצה ,התמתחויות)

6.     תמריץ- בחרו מראש תגמול שיינתן בסוף המשימה (כל תגמול שאיננו חומרי )

7.     רשימת משימות- כל משימה שהושגה תסומן במרקר צבעוני

8.     ניתן "לקפוץ" מנושא אחד למשנהו –הסדר המותאם יקבע על פי צרכי הילד

9.     קבעו זמן מיועד מראש – חשוב להקשיב מתי לילד נוח (לא תמיד מה שברור לנו נוח לילד, בעיקר המתבגרים ערניים בשעות הלילה )

10.  זכרו הכל ניסוי ותהייה בודקים,משנים ושוב מתאימים– כללים נוקשים חוסמים חשוב לפתח יכולת הקשבה וזיהוי צרכים ייחודים  כי כל אחד מאתנו הוא עולם בפני עצמו J 

 

בהצלחה :) :)

 

תגל זילברמן

יועצת ומנחה משפחתית
מתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.
 
 
 
 

+ הוסף תגובה לכתבה    גירסה להדפסה    שלח לחבר

הוספת תגובה לכתבה "הכנת שיעורים עם ADHD / תגל זילברמן"

* השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה.

תגובות הגולשים

b,h