חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

החפירות הארכיאולוגיות ממשיכות

 

תלמידי העל יסודיים בעיר יחפרו גם השנה  בגבעת התיתורה. במסגרת החפירות הארכיאולוגיות זו שנה שנייה יצאה לאחרונה  פנייה  ממינהל החינוך  למנהלי בתי הספר העל יסודיים בעיר, להרשמה לפרויקט החפירות הארכיאולוגיות בגבעת התיתורה.

 

 במסגרת החפירות הארכיאולוגיות זו שנה שנייה יצאה לאחרונה  פנייה  ממינהל החינוך  למנהלי בתי הספר העל יסודיים בעיר, להרשמה לפרויקט החפירות הארכיאולוגיות בגבעת התיתורה. מטרתו של הפרויקט, מטעם רשות העתיקות בשיתוף עם עיריית מודיעין מכבים רעות הינה לשמר נכסי עבר, בין אם אלה שרידים רוחניים ובין אם חומריים. בנוסף, באמצעות הפרויקט חווים התלמידים את ערך שייכותם למקום ולמורשת העיר, תוך הדגשת זהותם בשרשרת הדורות.  הפרוייקט מתחבר לתכנית עירונית "זהות ומקום" שמטרתה , בין היתר, ביסוס הזהות היהודית ישראלית והשייכות של בני הנוער לעיר ולמורשתה.

הפרויקט כולל ימי הסברה מעמיקים בבתי הספר וכמובן, יום חפירה בשטח על ידי התלמידים.

דלילה אשכנזי , מנהלת המחלקה לחינוך ל יסודי שמובילה את תכנית החפירות בעל יסודי מציינת כי בשנה שעברה השתתפו בתכנית  כ- 50 כיתות  מחטיבות הביניים ומהחטיבות העליונות , כך שהתכנית הניבה  הצלחה מרשימה בחפירות הארכיאולוגיות  בצד והגילויים המרהיבים שהתלמידים ומתנדבים מצאו על גבעת התיתורה. במהלך החפירות נחשפה החצר הפנימית של המצודה הצלבנית ובה התגלו תנורי חרס קדומים (טבונים), סירי בישול, קנקנים, כלי הגשה ושולחן, וכן תכשיטים רבים, חלקם עשויים ברונזה וכסף.

הגבעה ממוקמת בצפון מזרח העיר וגודלה כחצי דונם ומהווה אתר עתיקות ייחודי ומרתק, בו נתגלו עדויות רבות לפעילות אנושית מלפני אלפי שנים ועד לימינו. כיום, גבעת התיתורה מהווה אתר טבע, נוף ומורשת מרכזי בעיר, והיא עונה על תחומי עניין מגוונים כמו חינוך, תצפיות, מורשת, היסטוריה כללית וצבאית, חי, צומח וארכיאולוגיה.

 חבר המועצה, שמעון גואטה, מחזיק תיק מורשת: "בשנה שחלפה כבשו תלמידי העיר ותושביה את גבעת התיתורה בפרויקט מקסים שהניב ממצאים ארכיאולוגיים חשובים וסיפק תרומה חינוכית והנאה לילדי העיר ולתושבים. הגבעה מהווה נכס עירוני ואני מקווה כי גם השנה נוכל להתפעל יחדיו מגילויים חדשים על ההיסטוריה של ארצנו". 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות