חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

שימינג  ברשת - עובדות או הוצאת דיבה

 

לקוחה התלוננה על שירות גרוע מצד המספרה. המספרה לא נשארה חייבת והגיבה בחריפות. נראה כי הפייסבוק הופך לבית ולמקום פתוח שבו ניתן לנהל דיון נוקב שלעיתים מגיע אף לשיימינג. ומה אתם חושבים...

 

לפני זמן מה, העלתה תושבת העיר פוסט מחאתי ברשת נגד מספרה בעיר. לא נציין שמות לא רק משום שלא קיבלנו תגובה, אלא גם משום שאיננו מעונינים לשפוט איש ולא לנקוט עמדה, גם כך הרשתות החברתיות הפכו לזירת שיימינג. אז נסתפק בסיפור עצמו.

כותבת הפוסט המחאתי מתברר שלחה את בתה למספרה בעיר לאחר שקבעה לה שם תור וזאת על מנת לעשות צבע בשיער, לכאורה מה כבר יכל לקרות...

מתברר שבמקרה שלנו, זה לא נגמר כל כך טוב.. הבת שבה לבית לא מרוצה (כך לפחות על פי טענת אימה) : "הצבע היה בסדר", כותבת האם בפוסט, "אך הוא היה מרוח באופן עקום למדי".

האם ובתה שבו למספרה  כדי לתקן את מה שנעשה, אך הן נענו ע"י בעל המקום שהצבע למיטב אבחנתו המקצועית, יצא בסדר גמור, שהתמורה שהבת קיבלה תואמת את המחיר ששילמה, ואם תרצה תיקון עליה להוסיף עוד כ 160 ש"ח ל 140 שקלים ששולמו כבר מלכתחילה:

"נשמע כשיטה מעניינת", כתבה האם בפוסט, "קודם גובים מחיר על עבודת פרטץ` ואחר כך מוסיפים עוד מחיר,שהוא גבוה עוד יותר על תיקון הפרטץ".
לאחר התלבטות החליטו האם ובתה לעזוב את המקום, לא בטרם הודיעו לבעלי המקום על כוונתן להעלות פוסט על כך, וזה מה שאכן הן עשו.

אבל זה לא נגמר כאן. עובדת המקום (כך לטענת הכותבת)  יצאה אחריה וצילמה אותה בעזרת הסמארטפון שלה, תוך הצדקת המעשה בכך שהקניון הוא מקום ציבורי ואין עליה שום דבר שאוסר עליה לצלם. 
לסיכום הדברים, האם סבורה  שחשיפת המקרה בא מתוך עזרה לציבור על תודעת השירות הגרועה של המקום".

תגובת המספרה  (שאת שמה כאמור לא נציין) בפוסט לא איחרה לבוא, וכך מספר מנהל המקום  להשתלשלות הארועים כפי שהוא ראה והבין. 
לדבריו, הלקוחה אכן התקשרה טלפונית והתבשרה שצבע עולה 140 שקלים. אך כשהגיעה עם ביתה למספרה התבשרה לגלות שמה שהיא רוצה לעשות,, עולה כ 300 שקלים. 
לאחר שהלקוחה הבינה זאת, ביקשה לעשות צבע רק בקצוות בעלות מקסימלית של 140 ש"ח. והמנהל כך הוא אומר, הסכים לבקשת האמא כדי לא לאכזב את הילדה. לאחר סיום הטיפול במספרה כפי שסוכם הנערה יצאה מרוצה מאוד.
אך לאחר יומיים, שבה האמא עם הילדה בטענה כי הצבע אינו לשביעות רצונה של הילדה. בעל המקום שאל איך אפשר לעזור, והאמא דרשה תוספת גוונים לצבע שכבר נעשה ללא תוספת תשלום. המנהל הגיב שתוספת כזאת תצריך 160 שקלים נוספים. לדברי המנהל, האמא התחילה לצעוק ולהתלהם מול הלקוחות תוך סירובה בתוקף לשלם סכום נוסף ואיום בעשיית שיימינג בפייסבוק. 
מסע השיימינג בפייסבוק לא איחר לבוא, מספר מנהל המספרה. הפרסום גרם לאנשים שכף רגלם לא דרכה במספרה, לכתוב ביקורות שליליות בדף העיסקי של המספרה.
בסיכום דבריו, מנהל המספרה פונה אל הלקוחה: "חבל לי שבחרת בדרך זו שכל מטרתה היא פגיעה בי ובפרנסתי. שוב אגיד לך כי אפשר לפתור אי שביעות רצון בדרכים רבות ומגוונות. ידך הייתה קלה מאוד על המקלדת וצר לי שהגענו למצב הזה."
כאמור, עורך הידיעה או האתר החליט כדרכו, לא לנקוב בשמות כלשהן, הן של כותבת הפוסט ובוודאי לא של בית העסק ולו בשל הסיכון הקל שחלילה לא נחטא בפגיעה באיש.

הסיפור פורסם לראשונה ב"מודיעין שלנו"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות