חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הפגנת המחאה במודיעין צוברת תאוצה

 

בהפגנה שנערכה במוצ”ש השתתפו כ-200 מפגינים ומפגינות, שרבים מהם שמו אטבי כביסה על אפם וקראו לנתניהו להתפטר מראשות הממשלה. בין הנואמים: ח”כ קסניה סבטלובה, גיל ביילין ופעילים חברתיים רבים מהעיר. במוצ”ש הקרוב, 12.8, מתקיימת הפגנה נוספת בשעה 20:30

 

הפגנת המחאה נגד השחיתות השלטונית המתקיימת מדי מוצ"ש בכניסה למודיעין – זה השבוע השלישי ברציפות – צוברת תאוצה. בהפגנה שנערכה במוצ"ש האחרון השתתפו כ-200 איש, ובהם אישי ציבור ובהם: ח"כ קסניה סבטלובה, גיל ביילין הפעיל במחנה הציוני, סגן ראש העיר אילן בן סעדון וחבר המועצה אבי אלבז.  במוצ"ש הקרוב, 12.8, בשעה 20:30, תתקיים הפגנה נוספת בצומת הכניסה לעיר – בהשתתפות חברי כנסת ואישי ציבור נוספים.

השבוע עלה מספר המפגינים ל-200, כאשר בכל אחת מההפגנות הקודמות השתתפו כ-150 איש. רבים מהמפגינים קראו לבנימין נתניהו להתפטר מראשות הממשלה, שמו על אפם אטבי כביסה – כמחאה על הסירחון המטאפורי ששורר במדינה ודרשו שלטון נקי משחיתות. הפגנת המחאה אורגנה על ידי לין דרור וגילעד ביהרי, מהפעילים הבולטים של המחאה החברתית בעיר בקיץ 2011, ועל ידי אלון מרכוס, יהורם גלילי ומיכאל זץ – פעילי סניף העבודה במודיעין. בהפגנה נשאו דברים חברת הכנסת קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), גיל ביילין, חבר המועצה אבי אלבז, גילעד ביהרי, לין דרור, אלון מרכוס, מיכאל זץ, יהורם גלילי, איתי אלמוג בר ותושבים מהעיר.

המפגינים נשאו שלטים רבים שעליהם נכתב, בין היתר: "צופרים נגד השחיתות", "שומרים על הדמוקרטיה", "הון, שלטון, סירחון", "ביבי הביתה", "נמאסתם מושחתים", ועוד. יהורם גלילי פתח את ההפגנה ומנה את 12 הפרשות שנחקרו עד כה נגד נתניהו, מאז נבחר לראשונה לראשות הממשלה בשנת 1996. מיכאל זץ אמר: "הסתכלו שמאלה, הסתכלו ימינה, צעירים, מבוגרים וילדים – כולם רוצים את המדינה שלהם בחזרה ואומרים: ’די לשחיתות, מספיר עם הקומבינות והנפוטיזם. המדינה היא לא עסק פרטי של משפחת נתניהו ולא של אף אחד אחר. יש פה ריח צחנה רע של שחיתות, ואנו מחלקים לכם אטבים כדי לסתום את האף. מעשיהו מחכה לנתניהו".

איתי אלמוג בר, פעיל מחאה המוכר ממחאת קיץ 2011, הצליח לרגש את הקהל בדבריו כשסיפר: "באתי להפגנה עם שני ילדי כי אני רוצה לחיות במדינה נקיה משחיתות ושוחד ורוצה שילדיי יחיו במדינה עם שלטון נקי. שלטון מושחת לא דואג לאזרחים, אלא דואג לבעלי ההון שמשחדים את הפקידים ונבחרי הציבור והתוצאה היא פגיעה בשירותים שהמדינה אמורה לספק לאזרחים ולילדיהם. צריך להיות תמים מאוד או טיפש מאוד כדי לחשוב שכל הפרשיות שביבי מעורב בהן הם מקריות, בגלל רדיפה או שהוא לא ידע. כולנו באנו להפגין כי יש עוד מלחמה ארוכה לפנינו. המלחמה אינה רק במושחתים עצמם, אלא גם בבעלי ההון – אלו שמשלמים את השוחד וכל דאגתם לרווח האישי ולא לטובת המדינה".

ח"כ קסניה סבטלובה קראה לכל תושבי מדינת ישראל: "בואו איתנו להפגין היום נגד השחיתות. בפתח תקווה יש עשרות אנשים שמפגינים בעד השחיתות, איפה נשמע דבר כזה? השחיתות חונקת את המדינה שלנו, וזה לא עניין של ימין או שמאל. הספירה לאחור החלה כבר לפני הרבה זמן, כאשר נתניהו בגד באמון של הציבור. לא נרשה לו להישאר בשלטון אפילו יום אחד".

גילעד ביהרי: "יש לנו ראש ממשלה חשוד בשוחד, ואת זה אומרים במשטרה בראשות המפכ"ל שביבי מינה וזה באישור היועץ המשפטי לממשלה שביבי מינה, ויחד עם פרקליט המדינה שביבי מינה. כל שומרי הסף הבינו –  גם אם לקח להם יותר מדי זמן – שמדובר פה בשחיתות לאורך שנים. מכיוון שראש הממשלה הזה לא מתכוון להתפטר אלא לגרור את המדינה הזאת על הגחון, אנו קוראים לציבור להתאחד – לא משנה ימין או שמאל: הצטרפו אלינו מכל המפלגות".

גיל ביילין, פעיל במחנה הציוני, אמר: "עצוב לי נורא שאנחנו צריכים לחיות במדינה שהליין אפ של החדשות מתחיל בפיגוע דקירה, ממשיך בחקירות ובדיקות של ראש הממשלה, אשתו ושל הכוורת של ראש הממשלה, ואיכשהו גם הבן של ראש הממשלה משתחל לליין אפ הזה. כך כל הזמן בשנה האחרונה אנחנו מקבלים חדשות של ’כן לקח שוחד’ או ’לא לקח שוחד’. אם אתה חושב, ראש הממשלה, שאפשר לנהל ככה מדינה, אז תוכיח שאתה עובד מבוקר עד לילה כדי לצמצם פערים חברתיים ולהגביר את הביטחון האישי שלנו במדינה".

בהפגנה הוקרנו על גבי מסך סרטוני וידיאו משנת 2006 בהם מצהיר בנימין נתניהו – אז כיו"ר האופוזיציה – כי "ראש ממשלה ששוקע עד הצוואר בחקירות, אין לו מנדט מוסרי וציבורי. הוא יכריע על בסיס ההישרדות הפוליטית שלו ולא על בסיס האינטרס הלאומי". בסיום ההפגנה הצטרפו כל המפגינים והמפגינות להמנון "התקווה" והניפו את דגלי ישראל.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות