חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בוסתן חדש נוסף לעיר – ”בוסתן כרמים”

 

בעמק חרוד שבשכונת הכרמים, בין מגרש הספורט המקורה של בית החינוך ”כרמים” לבין הפארק, הוקם ”בוסתן כרמים”. גודלו של הבוסתן הוא כ-450 מ”ר וגדלים בו, להנאת התושבים, עצי פרי וצמחי תבלין.

 

בעמק חרוד שבשכונת הכרמים, בין מגרש הספורט המקורה של בית החינוך "כרמים" לבין הפארק, הוקם "בוסתן כרמים". גודלו של הבוסתן הוא כ-450 מ"ר וגדלים בו, להנאת התושבים, עצי פרי וצמחי תבלין.

 יערות ובוסתני מאכל הם מגמה שתופסת תאוצה בארץ ובעולם. הרעיון החדשני שעומד מאחוריהם הוא נטיעת עצי פרי וצמחי תבלין במרחב הפתוח במקום עצי נוי. הבוסתן מהווה מקום מפגש לתושבי העיר ולקהילה השכונתית עם צמחייה מקומית ארץ ישראלית, צמחי מרפא וצמחי תבלין. כמו כן, הצמחייה מושכת פרפרים, ציפורים ועוד, ובכך מעודדת חקר וחיבור לטבע.

באזור עצי הפרי של "בוסתן כרמים" יכולים המבקרים למצוא פירות הדר, תאנה, חרוב, שקד, אגוזים, שסק, פיטנגו, תות גינה ועוד. באזור צמחי התבלין ניתן למצוא בין היתר מרווה, רוזמרין, ציטרה, זוטה לבנה ועשב לימון. מבקרי הבוסתן מוזמנים לקטוף מהפירות ומצמחי הגן לשימושם האישי.

 בוסתן זה מצטרף ל"בוסתן ירחים", שממוקם ברחוב כסלו באותה השכונה, ובו יש גם כן עצי פרי ותבלין זמינים לציבור. "בוסתן ירחים" הוא הגן האקולוגי הראשון שהוקם בעיר והוא משמש כ"גן קהילתי", בו עוזרים התושבים באחזקתו ולקחו חלק בהקמתו. בעיר פזורים עצי פרי נוספים, שנמצאים בשטחים הציבוריים, וכל תושבי העיר יכולים לקטוף את פירותיהם. את עצים אלה, את סוגם ואת העונה בה הם מניבים פרי ניתן לראות במפה שיצר תושב העיר יניב קורמן, אליה אף ניתן להוסיף עצי פרי נוספים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות