חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

הנוער דרש : התאורה בסקייטפארק תפעל עד מאוחר

 

קבוצת נערים ,שפוקדת את הנוער דרשה בפוסט בפייסבוק  שהתאורה בסקייטפארק תפעל עד מאוחר יום-יום כדי להתאמן ולשחק. לבסוף  קיבלו תשובה לפוסט ממחזיק תיק צעירים ספורט ונוער אלעד שמעונוביץ’:אנחנו נאריך בחודשי הקיץ את שעות התאורה לשעה 12:00 בלילה בספורטק ועד השעה 01:00 בלילה

 

החופש הגדול נפתח והנערים יצאו לחופשה. לעומת הרבה דיוחים על בני נוער שתויים בפארקים ציבוריים, יש גם בני נוער שמעדיפים להנות מהחופש הגדול במשחקי כדור וספורט.  אך בכל לילה הם נאלצים לגדוע את המשחק, מפני שהאורות בספורטק כבים בשעה 23.00. ללא אורות, אי אפשר להמשיך לשחק - ולכן עוזבים את המקום. אף על פי שלדבריהם, ביקשו כמה וכמה פעמים מהעירייה שידליקו חזרה את האורות. 

נועם קורנגוט, נער המתגורר בעיר, כתב בבפייסבוק פוסט מחאתי  נגד כיבוי האורות:
"בשעה 23.00 התקשרנו לעירייה לשאול למה האור נכבה מוקדם." מספר נועם, ותגובת העירייה לדבריו הייתה שמדובר ב"תקלה קטנה ושהאור יידלק שוב בדקות הקרובות." נועם מספר שהוא וחבריו למשחק המתינו חצי שעה בחושך להדלקת האורות עד שהתייאשו וחזרו הביתה. נועם מניח שהאור לא נדלק כלל, ובתגובה לפוסט נער אחר אמר שאכן האורות היו עדיין כבויים בשעה 12 בלילה.

אמירתם של נועם ושל עשרות בני נוער שרוצים להמשיך לשחק גם מעבר לשעה 23.00, הייתה ברורה וחד משמעית: "ואני רק רוצה לשאול, למה? למה אי אפשר להרים איזה מתג לטובת הנוער והציבור שבא לספורטק? למה מישהו שבא להתאמן צריך לגמור ב11? מחר לימודים?".
בפוסט גם הופנתה אצבע מאשימה ומיואשת: "זה החופש שלנו ואנחנו רוצים לנצל אותו, אז למה כבר שבועיים מאז שהתחיל החופש עדיין כלום לא השתנה ולאף אחד לא אכפת?" כך נחתם הפוסט.

הפוסט הכה גלים בקבוצות הקהילתיות בעיר, והגיע עד מחזיק תיק תרבות, נוער, ספורט וצעירם - אלעד שמענוביץ’. הנה תגובתו:
"מתקני הספורט כמו הספורטק, פארק אקסטרים או מגרש הכדורגל בשמשוני נמצאים ליד בתי תושבים ועושים רעש רב לשכנים. החוק בישראל קובע את שעות מנוחה ואיסור הקמת רעש והפרעת מנוחה בשעה 23:00 בלילה- וזו הסיבה שהתאורה מתוכנתת להיכבות בשעה הזו. אנחנו נאריך בחודשי הקיץ את שעות התאורה לשעה 12:00 בלילה בספורטק ועד השעה 01:00 בלילה בסקייטפארק ונקווה שלא יהיו תלונות מהשכנים המתגוררים בסמוך."

Image may contain: 1 person

אלעד שמעונוביץ: אנו קשובים לנוער

כאמור, הוחלט להאריך את שעות הפעילות של הספורטק עד 00.00 והסקייטפארק עד ל1.00. 
אכן תוספת משמעותית לבני הנוער, אך עולות עוד כמה שאלות. האם בני הנוער יסתפקו בזה או שהדרישות יחזרו חלילה?. האם השכנים שגרים בסמוך לא יתלוננו לעירייה?. ובסופו של דבר מה תהיה מדיניות העירייה: להכריע לטובת השכנים המתגוררים בסמוך או להאריך את שעות פעילות של מתקני הספורט אל תוך הלילה - מקרה שוודאי יצמצם את השיתותים של בני הנוער ברחובות ובפארקים.
יש למה לצפות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות