חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

בשבוע הבא מנווטים בגבעות מודיעין

 

מעל 250 מתושבי מודיעין ונווטים אורחים השתתפו בשנה שעברה באירוע ניווט קהילתי בגבעות שמדרום למודיעין. אמנם ט”ו בשבט כבר חלף, אך הפריחה עדיין הייתה מרהיבה. לפני שנתיים יזמו וארגנו ארבע חניכות מנבחרת הניווט במו”ר את ”ניווט בגבעות 1” עם מפה חובבנית אבל הרבה מוטיבציה. האירוע הצליח מעל המצופה ובעקבותיו הפיק איגוד הניווט הישראלי מפת ניווט מקצועית של האזור.

 

מעל 250 מתושבי מודיעין ונווטים אורחים השתתפו בשנה שעברה באירוע ניווט קהילתי בגבעות שמדרום למודיעין. אמנם ט"ו בשבט כבר חלף, אך הפריחה עדיין הייתה מרהיבה. לפני שנתיים יזמו וארגנו ארבע חניכות מנבחרת הניווט במו"ר את "ניווט בגבעות 1" עם מפה חובבנית אבל הרבה מוטיבציה. האירוע הצליח מעל המצופה ובעקבותיו הפיק איגוד הניווט הישראלי מפת ניווט מקצועית של האזור. אירוע ניווט קהילתי בגבעות 2  אורגן על ידי אותו הצוות - דלית מנסור, נועה עבודי, נינה כליף ויעל גרנות והצטרפו רעי גוטמן, המאמנים עמרי ונדל ואמנון וילנר ובתמיכת מועדון הניווט של חבל מודיעין ועמותת נאות רעות.

השנה נותרה מן הצוות המקורי רק יעל, שהייתה הצעירה שבחבורה. דלית, נועה ונינה יעודדו מהצבא. המסלולים והמפות כבר מוכנים. כל אחד ימצא מסלול בהתאם ליכולותיו - אם זה מסלול טיול עממי נינוח לאורך השבילים המסומנים, ואם מסלול תחרותי למתחילים או למתקדמים. המסלול התחרותי למתקדמים יהיה באורך של כ-3.5 ק"מ עם 14 תחנות ויהיה מאתגר מבחינת הניווט. המסלול התחרותי הקל יותר יהיה באורך 2.7 ק"מ, עם 11 תחנות ברובן סמוכות לשבילים. במסלול העממי מצפים למשפחות ומשתתפים חדשים המעוניינים לעשות היכרות עם ספורט הניווט.

בנוסף להנאה מהנוף ומהספורט יש לאירוע ערך מוסף להגנת הסביבה. בשנות התשעים נאבקו תושבי מכבים ורעות להציל את גבעת התיתורה - והצליחו. כעת המאבק נטוש על עתידן של הגבעות מדרום לרעות ומודיעין, אזור מקסים של טבע ושרידים היסטוריים, שכבר שנים נמצא על מפת הפיתוח של מודיעין. באירוע ט"ו בשבט המסורתי שמארגנת שם החברה להגנת הטבע בשיתוף עם תנועות הנוער מדי שנה, מסבירים כמה חשוב לשמור על פנינת הטבע הזו נקייה מבטון וכבישים. פעילות הניווט תסייע לחשוף עוד אנשים ליופיו של האזור.

האירוע יתקיים ב 1.4.2017 (זו לא מתיחת הראשון באפריל), בשעות 9-12 ליד כיכר מנחם בגין (סמוך לספורטק בקצה הדרום מערבי של מודיעין). שם יקדמו את פני הבאים נווטים מנוסים שישמחו להסביר מה בדיוק צריך לעשות כדי שההנאה תהיה שלמה. עוד פרטים בפלייר. להתראות בניווט הגבעות 3!

כתב וצילם: עמרי ונדל

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות