חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

אלבז: ”להכריז על הגבעות הדרומיות - גן לאומי”

 

אבי אלבז סניוזלטר השבועי: בתכנית מופיע באזור הגבעות הדרומיות הכיתוב: ”אזור לתכנון בעתיד” – אני התנגדתי חד משמעית לכך, ודרשתי להכריז על הגבעות הדרומיות ”גן לאומי”, ולקבל החלטה של מועצת העיר שבשום פנים ואופן לא תיבנה שכונה חדשה בגבעות הדרומיות, והן יישארו כפי שהן היום.

 

גם במועצת העיר לשרות הציבור החופשי !

שלום לכם,

cid:image001.gif@01D242BE.78E86000
 

1. מכתב אל ראש העיר חיים ביבס – מינהל תקין וטוהר מידות בוועדות המשנה לתכנון ובניה ברשויות המקומיות.

–  בתחילת השבוע שלחתי אל ראש העיר חיים ביבס מכתב בנושא (מצ"ב).  

תכנית מתאר כוללנית

http://www.modiin.muni.il/ModiinWebSite/ChannelArticle.aspx?PageID=7_351  http://www.modiin.muni.il/ModiinWebSite/GlobalFiles/013220170223113016.pdf    

בישיבה סגורה של מועצת העיר ב- 02/01/17, הוצגה בפנינו טיוטת תכנית מתאר כוללנית של שלב ב’ של העיר, שעפ"י התכנון העירייה תתחיל בהקמתו בשנת 2035, לאחר סיום בניית שלב א’ של העיר – השלמת הבניה בשכונות: הציפורים, נופים, מורשת, שר. מצ"ב התכנית בקובץ pdf.

בתכנית מופיע באזור הגבעות הדרומיות הכיתוב: "אזור לתכנון בעתיד" – אני התנגדתי חד משמעית לכך, ודרשתי להכריז על הגבעות הדרומיות "גן לאומי", ולקבל החלטה של מועצת העיר שבשום פנים ואופן לא תיבנה שכונה חדשה בגבעות הדרומיות, והן יישארו כפי שהן היום. ראש העיר דחה את דרישתי בטענה שהמועצה שתהיה ב- 2035 היא זו שתחליט – לדעתי מאוחר מידי.

4. מודיעין מכבים-רעות בראש מידרג העיריות בישראל - http://www.haeton.co.il/modiin-4/ -

עיריית מודיעין מכבים רעות דורגה, בצוותא עם עיריית רעננה, בראש מידרג העיריות בישראל, כפי שנקבע בדירוג שערך אתר "מידרג", המקיים מזה למעלה מעשור דירוג של בעלי מקצוע, ומזה שנתיים בוחן גם את דירוג הרשויות המקומיות, לפי דעת התושבים.

מצ"ב הדירוג המפורט של אתר מידרג http://mobile.midrag.co.il/content/Article/258 

5.פגישה עם אביטל יוגב, מנהלת קהילת מודיעין של החברה להגנת הטבעhttp://www.modiin.muni.il/ModiinWebSite/ChannelArticleNews.aspx?PageID=938_1606&id=2858 -

השבוע נפגשתי עם אביטל יוגב במשרדה, ובשיחתנו הצגתי בפניה את תפיסת עולמי בכמה נושאים שבהם אנו תמימי דעים :

-  הכרזה והחלטה רשמית של מועצת העיר שעל הגבעות הדרומיות לא תיבנה שכונה חדשה, בדיוק כפי שמועצת העיר הקודמת החליטה שלא תיבנה שכונה חדשה על גבעת תיתורה.

-  שימור השטחים הפתוחים של העיר, כחלק מהמסדרון האקולוגי של המדינה.

-   נטיעת עצים בצד המזרחי של דרך יאיר פרג, בין הכביש לבין השדות, ונטיעת עצים בצד הדרומי של כביש 443, בין הכביש לבין גבול השטח המוניציפאלי של העיר – החל מהכניסה המערבית לעיר עד מחסום מכבים במזרח.

-  הרחבת העיר עד 120,000 תושבים מכסימום, ולא יותר מכך, בכדי למנוע בעיות גדולות יותר של צפיפות בכלי רכב, החמרת זיהום האוויר, הגדלה של בעיות התעסוקה בעיר ועוד.

מצ"ב צילום עם אביטל במשרד החברה להגנת הטבע בעיר.

6. סדרת הרצאות לציון 20 שנים לייסוד העיר מודיעין מכבים–רעות – עמותת "ארגמן" לקידום מעמד האזרחים הוותיקים, יזמה סדרת הרצאות לציון 20 שנים לייסוד העיר מודיעין מכבים–רעות.

ההרצאות מתקיימות במפג"ש אחת לשבועיים בימי חמישי.

השתתפתי בהרצאת הפתיחה ביום חמישי האחרון (23/02/17) שבה הציג ראש העיר חיים ביבס מצגת בנושא "תכנון העיר וביצוע תהליכי הקמתה מאז ההחלטה על ייסודה ועד היום".

ביום חמישי 09/03/17, תתקיים במפג"ש הרצאה בנושא: "הכוח הנשי"- נשים משפיעות במודיעין מאז הקמת העיר, רב שיח בהנחיית ד"ר אורנה מגר, יועצת ראש העיר למעמד האישה ומנהלת המרכז הרב תחומי.

ביום חמישי 23/03/17 תתקיים במפג"ש הרצאה בנושא: "מעיר הנוער לעיר גיל הזהב"- איך נערכת העירייה לעלייה בתוחלת החיים ולהתבגרות האוכלוסייה.

7.אירוע  קלינטק ה- 21 

http://cleantech.mashovgroup.net/he/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A2%20%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%A7%20%D7%94-21/  -

השבוע השתתפתי בכנס קלינטק שהתקיים בגני התערוכה בתאריכים 22-23.02.2017. הוועידה והתערוכה השנתית קלינטק ה-21 הינה המפגש הבינלאומי הראשי של הענף, והנושאים המרכזיים שהוצגו בכנס היו: אנרגיות מתחדשות, בניה ירוקה, התייעלות אנרגטית, גז טבעי, מיחזור, ותחבורה ירוקה.

מידי שנה משתתפים אלפי אנשי מפתח, מקבלי החלטות ובעלי כוח קנייה באירוע חשוב זה. מחזור תעשיית הקלינטק בעולם הוא כ- 2.5 טריליון דולר ! (טריליון = 1,000 מיליארד), ותעשייה זו במגמת גידול כל הזמן, זהו עתיד העולם.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה שנאם בכנס, הצהיר שמטרת ממשלת ישראל היא להפוך את ישראל למעצמת על בפיתוח טכנולוגיות סביבה קלינטק.

בצהרי היום השני של האירוע, התקיים טכס שבו השר להגנת הסביבה זאב אלקין העניק תעודות הוקרה לכ- 15 רשויות מקומיות ובהן גם מודיעין-מכבים-רעות, ורשויות אזוריות, על עשייה לקידום איכות הסביבה, חיסכון באנרגיה, טיפוח סביבה ירוקה, טיפול בפסולת וכו’.

ראשי רשויות אחדים ובהם ראש עיריית יבנה וראש עיריית רמת גן באו באופן אישי בכדי לקבל את תעודות ההוקרה.

כמשתתף באירוע, היה לי הכבוד והעונג לייצג (לא רשמית) את עיריית מודיעין-מכבים-רעות ולקבל את התעודה מהשר להגנת הסביבה. מצ"ב צילום שלי עם השר, וצילום התעודה.

סיור קבוצתי בבני ברק – אתמול (שישי) השתתפתי בסיור קבוצתי מודרך (כ- 30 איש) של כ- 3 שעות ברחוב הראשי רבי עקיבא בבני ברק, ובמקומות נוספים סמוכים. בעיר בני ברק יש כ- 400-500 בתי כנסת, ישיבות, בתי מדרש, כוללים וכו’. חלקם פעילים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

הצצנו לקומפלקס גדול של כמה בתי כנסת/בתי מדרש, נכנסנו למעדנייה וטעמנו קיגל (פשטידת אטריות), ביקרנו בחנות שבה מוכרים כובעים בלבד בדגמים שונים - עפ"י החסידויות, המכובדים וכו’, ביקרנו (הגברים בלבד) בישיבת פוניב’ז הגדולה וראינו מאות אברכים שהתפללו מנחה, עברנו ליד בניין חסידות סאטמר, וסיימנו בחנות גדולה שבה מכרו חמין.

צילמתי כעשרים צילומים, אך אתמול בערב מכשיר הסמארטפון LG4 התעייף ונרדם... מחר אלך למעבדת סלולארית.

9. תרומה לעמותה לשנת 2017 – תודה רבה לכל החברות והחברים שתרמו לעמותה. עד עתה הצלחנו לגייס רק 500 ₪ מתחילת השנה, זהו סכום קטן מאד לאור ההוצאות הרבות במהלך השנה למימון פעילות העמותה: פליירים, רו"ח שמטפל בהגשת דוחות העמותה, הוצאות ניירת ודפוס, מכתבים רשומים, שכירות ת.ד. של העמותה וכו’.  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות