חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מבנה נייד – כיצד מייצרים וכיצד משתמשים בו

 

תהליך של בניית מבנה, לא משנה אם זה למגורים או לעסקים, הוא תהליך שלוקח זמן רב, שבועות ומעבר לכך. זהו תהליך שדורש סבלנות רבה, משאבים ולא מעט שינויים בשגרת החיים עד שנכנסים אל תוך המבנה וחוזרים אל השגרה הרגילה והמוכרת.

 

תהליך של בניית מבנה, לא משנה אם זה למגורים או לעסקים, הוא תהליך שלוקח זמן רב, שבועות ומעבר לכך. זהו תהליך שדורש סבלנות רבה, משאבים ולא מעט שינויים בשגרת החיים עד שנכנסים אל תוך המבנה וחוזרים אל השגרה הרגילה והמוכרת.

לכן, יותר ויותר גורמים מוכנים להשתמש באמצעי כמו מבנה נייד במקום מבנה קבע, למרות שלכאורה, זה נחשב פחות יוקרתי או פחות יציב. אנחנו יכולים לראות שימושים נרחבים במבנה נייד לצרכי מגורים, עסקים, מסחר וכן נופש.

ברחבי העולם, השימוש במבנה נייד הפך להיות נפוץ כבר לפני מספר עשורים, היו לכך מספר סיבות, ראשית, מבחינה כלכלית זה משתלם יותר, מאחר והרבה יותר זול להקים ולתחזק מבנה כזה מאשר מבנה קבע, שנית, הוא תופס פחות שטח ופחות משאבים סביבתיים, שלוש, ניתן להשתמש במבנה נייד במקומות שונים, כלומר ניתן להעביר אותו ממקום למקום ולכן הוא הרבה יותר אידיאלי במקרים שונים.

כעת עולה השאלה כיצד בונים מבנה נייד וכיצד מביאים אותו לכדי שימוש. כפי שציינו, יש שימושים שונים למבנים כאלה, ועל כן גם כל מבנה בנוי בצורה שונה, על פי הדרישה. למשל, אנחנו יכולים למצוא מבנים ניידים שמשמשים לנופש ומבנים ניידים שמשמשים למסחר או למגורים, כל אחד בנוי אחר הן מבחינה פנימית והן מבחינה חיצונית, שכן הצרכים של המשתמשים במבנים אלו הם שונים לגמרי.

כיצד בונים מבנה נייד

קיימים 2 יתרונות למבנה נייד על פני מבנה קבע. היתרון הראשון הוא, כל תהליך הבנייה נעשה במפעל ולא בשטח. כלומר כשרוכשים מבנה נייד, לרוב הוא כבר מוכן, רק צריך לבחור באיזה סוג אנחנו מעוניינים.

היתרון השני הוא שמבנה נייד נבנה בתהליך של הרכבה, כלומר מחברים את הקירות השונים, יוצרים בתוכם חללים לצורך תשתיות שונות, מחברים את המערכות והאבזור הנלווה, וכך למעשה נבנה מבנה נייד. מדובר בתהליך הרכבה יותר מאשר בתהליך בנייה, ולכן הוא גם זול ופשוט יותר. צריך לזכור, לא מדובר בתהליך של בנייה בלבנים ושימוש בחומרים שדורשים המתנה אלא אפשר לעבוד בצורה זורמת ללא הפסקות.

לאחר שמסיימים את תהליך הבנייה, הרי שמשאית עם מנוף, לוקחת את המבנה אל השטח בו רוצים למקם אותו. אחרי שהיא ממקמת את המבנה במקום מחברים אותו אל התשתיות השונות, מים, חשמל, תקשורת וכדומה. במידת הצורך, ניתן להוסיף אלמנטים שונים על מנת להפוך את השימוש במבנה ליותר פשוט ונוח.

עצם זה שניתן להעביר את המבנה בעזרת משאית, מלמדת שניתן לנייד אותו ממקום למקום כמובן. כל מה שצריך לעשות, זה לנתק אותו מהחיבורים לתשתיות המקומיות, לעלות אותו על המשאית, ולנייד אותו לשטח החדש שלו. מכאן אנחנו יכולים להסיק, שמבנה נייד ניתן למחזור ולשימוש לצורך צרכים שונים לאורך שנים רבות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות