חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודיעין במקום החמישי בממד השקיפות  

 

השבוע פרסמה עמותת שקיפות בינ”ל ישראל את מדד השקיפות באתרי הרשויות המקומיות לשנת 2016 לפיו עיריית מודיעין מכבים רעות נמצאת במקום החמישי במדד שקיפות הערים.

 

 השבוע פרסמה עמותת שקיפות בינ"ל ישראל את מדד השקיפות באתרי הרשויות המקומיות לשנת 2016 לפיו עיריית מודיעין מכבים רעות נמצאת במקום החמישי במדד שקיפות הערים. מדד זה הושלם לאחר שעמותת שקיפות בינ"ל-ישראל סיימה לבחון את אתרי האינטרנט של 76 הערים בישראל, שאת תוצאותיו יפרסמו בדיון מיוחד בוועדת השקיפות של הכנסת ביום רביעי השבוע (לאחר מועד סגירת העיתון).

כאמור, המדד בחן ב-76 ערים בישראל את נגישות וזמינות המידע באתר האינטרנט של הרשויות המקומיות מתוך כוונה שיהווה כלי בידי הרשויות להגברת השקיפות בנושאים השונים, החל במרכיבים המוגדרים בחוק, דרך פרסום פרוטוקולים, תקציב, פרסום  מכרזים ותכנון ובנייה ועוד.

עוד בחנה העמותה את דרכי ההתקשרות עם העירייה, את פרסום הדוחות על ידי מבקר הרשות, את המידע שהרשות מחויבת לפרסם לפי חוק חופש המידע וכן את שקיפות העירייה בנושאים כלליים כמו מועדי ישיבות מועצה, פרוטוקולים של הישיבות, פירוט של נושאים תקציביים, ארנונה, מכרזים ועוד.

 

בעמותה ציינו כי במדד 2016 נילקח בחשבון גם ההתפתחויות הטכנולוגיות המואצת במסגרת מהפכת המידע המתחוללת במרחב הציבורי ובעבודה עליו הושקעו מאמצים רבים. המדד מבוסס על ניסיון העבר של העמותה, איסוף מעמיק של הערכות ודיאלוגים ממושכים עם גורמים רבים בהם ראשי רשויות, מנהלי מערכות מידע מוניציפאליים, מנהלי אגפי שירות לתושב ומנהלי אסטרטגיה וכן חוקרים מתחומי ידע שונים הרלוונטיים למדד.

 

כאמור, עיריית מודיעין מכבים רעות הגיעה למקום החמישי, עם ציון של 91 (כמו עיריית חולון) המדרג את העירייה בקבוצת האיכות הגבוהה ביותר, דרג A. בסך הכל כולל דרג זה 14 ערים בלבד אליו ניתן להיכנס עם ציון של 85 ומעלה. יש לציין כי ממוצע הערים שנבדקו בסקר זה עומד על 61 בלבד.

 

הדוח נכתב על ידי גלית אבידר ומנכ"לית העמותה, יפעת זמיר, והוא הסתמך על עבודת מחקר שבוצעה על ידי 72 סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב, חיפה ובן גוריון, בהנחיית אופיר פינס-פז, ד"ר איתי בארי ותמר לזרוביץ’, ובפיקוחם של דור כתבי ומחמוד מדלג’.

ראש העיר חיים ביבס: "נושא השקיפות הציבורית הוא נושא מהותי שאנו שמים בראש סדר העדיפויות של העירייה. כפי שתוצאות המחקר מראות העירייה פועלת בצורה שקופה ונגישה בכל הקשור להעברת המידע לתושבים באמצעות כל הכלים העומדים לרשותה. אנחנו נוסיף ונשפר את כל הנדרש כדי להמשיך ולהיות אחת מהרשויות המובילות גם בתחום זה."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות