חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שלושה גנים ירוקים חדשים בעיר

 

ביום שלישי שעבר, בטקס חגיגי שנערך בירושלים, קיבלו שלושה גני ילדים מהעיר, גדרון, יהב ואירוסים, תעודת הערכה מטעם משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה על היותם ”גנים ירוקים”. ”גן ירוק” הוא גן שמחנך ומטמיע ערכים סביבתיים בתכנית העבודה השנתית.

 

ביום שלישי שעבר, בטקס חגיגי שנערך בירושלים, קיבלו שלושה גני ילדים מהעיר, גדרון, יהב ואירוסים, תעודת הערכה מטעם משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה על היותם "גנים ירוקים". "גן ירוק" הוא גן שמחנך ומטמיע ערכים סביבתיים בתכנית העבודה השנתית.

הגנים קיבלו את התעודה, עליה חתומים שר החינוך, נפתלי בנט, והשר להגנת הסביבה, זאב אלקין, כהוקרה על כך שהם משלבים את נושאי הסביבה בתכנית הלימודים, מעורבים בקהילה ועושים שימוש מושכל במשאבים.

גנים ירוקים הם בין היתר גנים אשר משפרים את איכות החיים והאקלים בגן, מפתחים מרחבים שמאפשרים אורח חיים מקיים תוך שימוש בחומרים טבעיים ובחומרים ממוחזרים ומשתפים את ההורים והקהילה במטרה לפתח מודעות ושינוי התנהגותי. גננות וגנן הגנים עברו השתלמות מקצועית של "החברה להגנת הטבע" בת 28 שעות בתחום הקיימות, שלאחריה החלו להעמיק את הנושא בגניהן ביחד עם הילדים.

אין זו הפעם הראשונה שגנים מהעיר זוכים לתעודת הוקרה מסוג זה. בשנת 2014 זכה גן אגס בתואר "גן ירוק" ושנה קודם לכן, ב-2013, זכו בתואר הגנים יסעור, זהבן, כלנית ועירית. ילדי גן שקמה הגדילו לעשות כאשר זכו בתואר "גן ירוק מתמיד", הנחשב לשלב מתקדם יותר בהסמכת הגנים.

היחידה הסביבתית שבאגף שפ"ע, ביחד עם מחלקת החינוך הקדם יסודי במינהל החינוך, המפקחות בגני הילדים ורכזת הגיל הרך בפסג"ה, ימשיכו לקיים תהליך הסמכה של גנים לגנים ירוקים, במטרה להרחיב יותר את כמות הגנים הירוקים בעיר ולעודד קיימות, קירבה לטבע העירוני בעיר ושמירה על הסביבה. באגף שפ"ע מאמינים כי את בשורת הסביבה במודיעין מכבים רעות מביאים לבתי התושבים דרך הילדים, כבר בשלב הגן, ושהתוצאות אכן  נראות בשטח 

חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, ורד גל בחרי: "בשבוע שעבר זכיתי ללוות את הצוות החינוכי המופקד על ילדנו בטקס של משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה, בו הוענקו תעודות "גן ירוק" לעוד שלושה גנים מעירנו. אני רוצה לברך את הגנים יהב, גדרון ואירוסים על סיום ההסמכה וקבלת התעודה. כעת, גם הם מאפשרים לילדנו להיחשף ולהתנסות בתהליכים סביבתיים ואורח חיים מקיים. תודה ליחידה הסביבתית באגף שפ"ע ולמינהל החינוך על שיתוף הפעולה וליווי הגנים. יחד נמשיך בתהליך של צירוף גנים נוספים."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות