חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ראש השנה ראשון בישראל

 

הרמת כוסית מיוחדת נערכה השבוע במבנה החדש של מחלקת הקליטה ברעות, וזאת משום שהשתתפו בה עשרות עולים חדשים שהגיעו לארץ בחודשים האחרונות וחוגגים לראשונה את ראש השנה בישראל.

 

בתקופה שלקראת חגי תשרי נערכות מדי שנה ברחבי הארץ הרמות כוסית רבות. הרמת כוסית מיוחדת נערכה השבוע במבנה החדש של מחלקת הקליטה ברעות, וזאת משום שהשתתפו בה עשרות עולים חדשים שהגיעו לארץ בחודשים האחרונות וחוגגים לראשונה את ראש השנה בישראל.

בימים אלה פועלות באולפן העולים ארבע כיתות בוקר, שבכל אחת מהן יש כ-20 עולים, שהגיעו ממדינות כמו צרפת, ארצות הברית, רוסיה ואוקראינה. עבור עולים אלה, שעלו לישראל בזמן האחרון, זהו ראש השנה הראשון שהם חוגגים בארץ, ועל כן הוא משמעותי ביותר עבורם.

באירוע הרמת הכוסית נכחו חבר המועצה ומחזיק תיק הקליטה, בוריס פרלמן, רב העיר מודיעין, הרב אליהו אלחרר, מנהל מרחב פתח תקווה והשפלה במשרד העלייה והקליטה, מאיר יחיאלי, מנהלת האולפנים באגף לחינוך מבוגרים במשרד החינוך, חנה לוי, מנהלת מחלקת הקליטה, רוזיטה ברלין, צוות המחלקה וכמובן העולים החדשים.

בעלי התפקידים בירכו את העולים הנרגשים, ובכדי שכל אחד מהעולים יבין את הדברים, הברכות תורגמו לאנגלית, לרוסית, לצרפתית ולספרדית. ברלין ניצלה את ההזדמנות להודות לכל צוות מחלקת הקליטה המסור, שעומד לצד העולים במשך כל השנה. בתום הנאומים, ולאחר ברכת הרב, הרימו כולם יחדיו כוס יין לכבוד השנה החדשה. לאחר מכן, כמיטב המסורת, אכלו הנוכחים תפוח בדבש ושרו את שירי החג. בהמשך חלק מהעולים אף החלו לרקוד לצלילי הבה נגילה ושירים עבריים נוספים.

אירוע זה מצטרף לאירוע נוסף שהתקיים השבוע לעולים החדשים, לכבוד ראש השנה, בבית סחלבים. באירוע זה השתתפו עולים חדשים ועולים ותיקים שנהנו ממופע של להקות מחול עירוניות, שהופיעו באווירת החג לצלילי מוזיקה ישראלית. גם לאירוע זה, כמו לאירועים אחרים שמקיימת מחלקת הקליטה, הגיעו עולים דוברי שפות שונות, דבר המאפשר פגישה והיכרות.

חבר המועצה ומחזיק תיק הקליטה, בוריס פרלמן: "בעיר יש כ-11 אלף עולים חדשים, וכולם נמצאים תחת טיפולם המסור של עובדי מחלקת הקליטה. כל שנה המחלקה מקיימת הרמת כוסית לעולים החדשים שהגיעו לארץ, בכל פעם זה מרגש במיוחד והשנה אפילו יותר בגלל שהיא נערכה במשכנה החדש של המחלקה. מחלקת הקליטה עושה ותמשיך לעשות מאמצים כדי להביא עולים חדשים לארץ ואנו שמחים שהעולים מעריכים את העבודה ובוחרים להגיע למודיעין מכבים רעות."
מנהלת מחלקת הקליטה, רוזיטה ברלין: "זו זכות וכבוד עבורי לעמוד בראש מחלקת הקליטה. לחגוג עם העולים, שעבור חלקם זה החג הראשון בארץ, היה מהנה ומרגש מאוד. לדאוג לעולים החדשים זו שליחות ונמשיך ללוות אותם ולעמוד לצידם גם בשנה החדש

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות