חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

על סדר היום של בני נוער 

 

גיל ההתבגרות הוא הגיל בו הנערה מעצבת את עצמה בנפרד מהמשפחה שלה ומהסביבה שלה. מקובל לחשוב על בנות בגיל הזה, שמאופיין בחיפוש עצמי והגדרה עצמית, שהן מתעניינות רק בענייני אופנה ואהבה, אבל מתחת לזה מסתתר שיש הרבה יותר

 

איך לשלב בין תקציב נמוך לאופנה ייחודית?

נערות רבות גילו את הסוד –במקום לקנות מותגים יקרים ולהוציא הרבה כסף על פריטים שיש לכולן ובטח יצאו מהאופנה כבר בעונה הבאה, מדריכי DIY פשוטים וזולים ילמדו אותך איךלהיות אופנתית ומקורית בעזרת חומרים שיש לך בבית או כאלה שיעלו לך כמה שקלים בלבד בחנות. תוכלי לשדרג את הבגדים שלך, הנעליים, החדר ואפילו הציוד לבית הספר, להכין חולצת פרנזים או ג’ינס ניטים, לעצב לעצמך אאוטפיט מושלם מעשה ידייך ולפי טעמך האישי, והכל במינימום כסף ובמקסימום ייחודיות. את יכולה להיות גם מגניבה ומלאת שיק וגם מיוחדת ובולטת בשוני שלך, ולבטא את האופי שלך דרך הבגדים.

האם זאת אהבה?

כשאת בגיל ההתבגרות (ובעצם, גם כשאת כבר לא!) יש עיסוק רב בנושא אהבה וזוגיות. מתי יהיה לי חבר? האם הבחור שאני רוצה נכון עבורי? האם "זה זה"? מבוגרים רבים אוהבים לקרוא הורוסקופ כדי לגלות מה מתכננים להם הכוכבים, ולנערות יש מחשבוני אהבה שעוזרים להן לדעת מהם אחוזי ההתאמה ביניהן לבין בחיר ליבן – לפי תאריך לידה, לפי שמות, לפי גלגל המזלות הסיני, רק תבחרומחשבון אהבה ותראו אם יש חיבור! אז נכון שזה אומנם לא מדע מדויק ועדיף לא להיפרד מהחבר רק כי יצאה לכם תוצאה לא טובה במחשבון האהבה, אבל זה בהחלט נחמד לקבל חיזוקים לבחירות הרומנטיות שלך.

שוויון – יש דבר כזה?

מה זה בכלל פמיניזם? בני הנוער מתחלקים לשניים: כאלה שחושבים שיש כיום שוויון בין המינים, שלמרות "התבכיינות" המין הנשי - אישה יכולה לעשות כרצונה ולהגיע לכל מעמד שתרצה בכל עבודה שתחפוץ בה, וכאלה שחושבים שהדרך לשוויון עוד ארוכה ושיש אפליה כבר בבית הספר, כאשר בנים ובנות נבחנים בשיעורי ספורט על ענפים שונים (ריקוד לבנות לעומת אתלטיקה לבנים), וכאשר אוסרים על בנות ללבוש מכנסיים קצרים וכן מאפשרים זאת לבנים. בנות צריכות לגדל שערות בבית השחי כדי להיחשב פמיניסטיות? רק לבנים מותר להתחיל עם בנות ולא להיפך? נראה ש"מלחמת המינים" מתחילה כבר מגיל צעיר ורק הולכת ומחמירה עם השנים, אך אולי הנערות של היום יודעות להילחם על מקומן יותר מבעבר.

דיאטות ודימוי גוף

לא משנה בת כמה את, בטח את מכירה את הרגע הזהשאת מסתכלת במראה ולא מרוצה ממה שאת רואה. את לא רזה מספיק, השיער מבולגן, הגבות לא מסתדרות, החזה קטן מידי או גדול מידי או שיצא לך חצ’קון חדש באמצע הפרצוף בדיוק ביום שקבעת דייט ובקיצור, את ממש לא נראית כמו הבחורות היפות מהפרסומות בטלוויזיה. ואם הנושא הזה של יופי ודימוי גוף מעסיקאת כולנו, על אחת כמה וכמה הוא מטריד את בני הנוער, שנמצאים בגיל בו המעמד החברתי כל כך חשוב וקובע.למרות מה שנהוג לחשוב, נושא החיצוניות רחוק מלהיות שטחי, כיוון שהעיסוק במראה משליך על תחושות הנערה לגבי עצמה, הביטחון העצמי, ההשוואה שלה לעומת חברותיה והדימוי העצמי שלה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות