חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

חדר המיון של בני נוער בסיכון

 

ביום רביעי בשבוע שעבר התקיים סיור מקצועי של נציגי העיר מודיעין מכבים רעות העוסקים בנוער בסיכון ב”אתנחתא”- קורת גג זמנית לנוער בסיכון ובמשבר. על מנת ללמוד מקרוב את ההתמודדות של נערים הנמצאים במצב של משב

 

ביום רביעי בשבוע שעבר התקיים סיור מקצועי של נציגי העיר מודיעין מכבים רעות העוסקים בנוער בסיכון ב"אתנחתא"- קורת גג זמנית לנוער בסיכון ובמשבר. על מנת ללמוד מקרוב את ההתמודדות של נערים הנמצאים במצב של משבר ועל המקום המשמש עבורם פסק זמן ברגעים שהם הכי צריכים. וכן לשיתופי פעולה עתידיים בהם נדרש מקום שבו נערה ונערה יוכלו להיות במסגרת זמנית בזמן שהצוותים המקצועיים פועלים לייצר את המסגרת הקבועה.

לסיור אותו ארגנה מיטל אשור המנהלת העירונית למאבק בנגע הסמים והאלכוהול, התלוו סגן ראש העיר אילן יאיר בן-סעדון, מנהל אגף לשירותים חברתיים יעקב אלמוג, יואלה תבור ראש צוות בש"ח אחראית תחום קהילה ומשפחה, טוני חי מנהלת עיר ללא אלימות, ראש צוות רווחת הילד ומשפחתו אטי עייני, מנהלת פרויקט היל"ה במודיעין צורית יהודה וצוות הבכיר של ארגון ליונס בעיר המפעילים את הזולה בעיר, עו"ס וסגל עובדות היל"ה. 

קיבלה את פניהם מאשה גוטליב שהיא ממקימי המקום. המנהל ירון גנאור נתן סקירה רחבה על הפעילות של המקום ואת אני מאמין שלו.

אתנחתא הוקמה בשנת 1996 במטרה לתת מענה לבני נוער במצבי סיכון ומשבר. מאז הקמתה נתנה אתנחתא מענה חירום זמני לבני נוער בסיכון בגילאי 19-13 , ללא הבדל דת גזע ומין. המעון פתוח 365 יום בשנה, עשרים וארבע שעות ביממה. במקום 22 מיטות והשהות בו היא זמנית - עד שלושה חודשים.

אתנחתא היא חלק מעמותת אותות - דלת לחיים חדשים, אשר לה רשת בתים המיועדים לנוער במצבי קצה, בפיקוח "חסות הנוער" - משרד הרווחה והשירותים החברתיים.

ההפניה למעון נעשית בדרכים שונות: הגעה באופן עצמאי, הפניה על-ידי גורמי רווחה שונים, עמותת עלם, בתי ספר, שירות המבחן, משטרה ועוד. בכל שנה שוהים במקום כ-400 נערים ונערות מירושלים והסביבה. השהות במעון היארצונית ובהסכמת ההורים - לכל הנערים מתחת לגיל 18. במהלך שהותם מקבלים הנערים את כל הצרכים הבסיסיים הנדרשים. מיטה חמה, אוכל חם ומזין, ביגוד והנעלה לפי עונות השנה וטיפול רפואי במקרה הצורך. במקביל קיימת התערבות מיידית של עו"ס של המעון, זאת במטרה לספק לנערים טיפול, הקשבה ומקום מנוחה ומזור לנפש.

במשך היום קיימת תוכנית המחייבת מסגרת מתאימה: חלק מהנערים ממשיך ללמוד בבתי-הספר הרגילים וחלק ניכר מהשוהים במקום מופנה אל מרכז הלמידה וההעשרה. בסיום השהות ממשיכים בני הנוער אל המקום הקבוע, ארוך הטווח. זאת, על-פי החלטת גורמי הטיפול ובשיתוף צוות המקום. ההפניות הן לפנימיות, להוסטלים ולעתים אף חזרה הביתה.

בן סעדון שמאוד התרגש מהסיור אמר:
"אחד הדברים שבמיוחד שמתי לב אליהם, הוא שדלת הכניסה תמיד פתוחה, לעולם לא נעולה, למרות האפשרות שייכנסו, שיגנבו או שישחיתו, וגם הילדים חופשיים להחליט אם הם נשארים באתנחתא או עוזבים, הם בוחרים להיות שם ולקבל עליהם את הכללים. כל זמן שהנערים והנערות פה, הצוות אתם. מלווה אותם בכל מה שהם עוברים. אבל חשוב ךזכור שאלה שבאים לפה הם אלה שמוכנים שיעזרו להם. מפחיד לדעת כמו כאן קיימים שבכלל לא מגיעים ואם כן לא תמיד יש מקום. חשוב לדעת שכל מה שהם עושים זה קריאה לעזרה. גם כשהם מתנהגים בצורה בעייתית ’זו הדרך שלהם לבקש עזרה’. לא תמיד זה נשמע כמו קריאה לעזרה אבל זה לא רלוונטי. אתה צריך להבין שנמצא מולך מישהו שזקוק לעזרה הזאת".

לאחר הסיור בחרו החברים לסיים במצווה נוספת ולאכול את ארוחת הצהרים שלהם בלב אזור התעשייה תלפיות בירושלים בביסטרו-בר-קפה "חרוצים", הראשון מסוגו בירושלים, שמעסיק אנשים עם מוגבלויות ומכשיר אותם לעבודת מסעדנות בשוק החופשי. המקום פועל בחסות שק"ל שירותים קהילתיים לאנשים עם צרכים מיוחדים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות