חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

דרך השחיטה

 

מסעות המוות של הטלאים והעגלים מארצות רחוקות ועד לגיא השחיטה בארץ, הובילה לכתבת תחקיר של ידיעות אחרונות ולפעילות רוחשת של גופים ואנשים הנלחמים נגד הפשע האכזרי. אחת הפעילות הינה גל ביטון ממודיעין שאירגנה בתחילת השבוע כנס פעילים מקומיים

 

אין מישהו במדינה שטרם נחשף למעשי האכזריות הנעשים אצלנו כלפי בעלי חיים, מתרנגולות ועד טלאים, עגלות ופרות, ולאחרונה התוודענו גם למה שמכונה "מסעות המוות"  ולמעשה מדובר במשלוחים של טלאים ועגלים המגיעים מאירופה או אוסטרליה ונשחטים בישראל. לפני מספר שבועות פורסם תחקיר ידיעות אחרונות בנושא ונחשפו הפרקטיקות האכזריות שננקטות בבעלי החיים.

פעילות רבה של פעילים המתנגדים למעשים מתרחשת בכל רחבי המדינה ובמודיעין בה פעילים רבים במיוחד. במסגרת הפעילות המקומית התקיימה ביום ראשון השבוע  במודיעין הרצאה בנושא המשלוחים החיים. 

ההרצאה ביום א’ האחרון במודיעין. צילום: מור הורן וגל ביטון

ההרצאה הועברה על ידי הקבוצה "ישראל נגד משולחים חיים" והינה יוזמה של פעילת החזית לשחרור בעלי חיים תושבת מודיעין גל ביטון שארגנה את קיום ההרצאה בשיתוף הפעילים הרבים שיש במודיעין. לטענת ביטון יש להרצאות כאלו חשיבות רבה מאחר ורבים לא מודעים לסבל הרב אותו הם עוברים בעלי החיים בדרך לצלחת וזאת דרך מצוינת לחשוף את הציבור ולאפשר לו להחליט אם הוא מעוניין להמשיך לממן את ההתעללות או לא.

להרצאה הגיע גם ירון, פעיל "ישראל נגד משלוחים חיים" שהסביר לנו על הסבל הרב אותו עוברים בעלי החיים במסעות האלו. ירון: "המסעות האלו אורכים עד שלושה שבועות במהלכם החיות נמצאות בצפיפות מטורפת: לכל חיה יש כ40 סמ"ר מרחב. לקראת סוף המסע בעלי החיים מורעבים על מנת להוריד את המשקל שלהם. בזמן הפריקות נעשה שימוש במכות, שוקרים חשמליים, שבירה מכוונת של זנבות. בעלי חיים גוססים נזרקים במהלך המסע לים ועל בעלי החיים החולים שופכים סיד".

לדברי הפעילים לישראל מגיעים מדי שנה כ 300 אלף בעלי חיים במשלוחים. הם נשלחים להסגרים לתצפיות על מחלות ולאחר מכן נשחטים. רוב בעלי החיים המגיעים במסעות חולים ולעיתים עיוורים כתוצאה מאדי אמוניה מהצרכים שלהם. בשנה האחרונה הייתה עלייה חדה במספר בעלי החיים המגיעים ממדינות אחרות (פי 2) בעיקר בגלל הורדת המכסים על יבוא מהסוג הזה.

הפעילים העידו על כוונתם להמשיך ולפעול להעלאת המודעות לסבל הרב הכרוך בתזונה מהחי, לפגיעה האקולוגית והבריאותית. במודיעין ישנו גרעין חזק מאוד של פעילים שעושה רושם שלא נבהל מעבודה קשה.

"זו הייתה פריקה במהלך חג. הפועלים חשבו שהפעילים לא יהיו שם. הם כל כך דחסו אותם בתוך המשאיות.. כשנסעו אחריהן ראו איך מרוב טלטלת המשאית והדחיסות, הקרניים שלהם פוצעות את פני חבריהם מבלי שום יכולת להמנע או להמלט מכך". צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

לקריאה נוספת ותמיכה במאבק: http://www.shiptohell.org/

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות