חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בריאות >>

שאלות לבעלי מקצוע: דיאטנית קלינית

 

מתלבטים מה מתאים לכם? מה לעשות כשתהיו גדולים? קצת  מעולמה של דיאטנית קלינית.

 

ד"ר פווה גנסיה דיאטנית קלינית 26 שנה

מתלבטים מה מתאים לכם? מה לעשות כשתהיו גדולים? קצת  מעולמה של דיאטנית קלינית.

מי לא מכיר את התמונות של לפני ואחרי? לפני הדיאטה עם בטן של חודש שישי ומעלה (כן, גם גברים)  ואחרי הדיאטה עם אותם המכנסיים, רק הפעם מודגש המקום הפנוי בין הבטן למכנס.

ישנה אמרה ישנה שכל מה שטוב הוא או משמין או לא בריא או נשוי.... האוכל שאנחנו אוכלים משפיע על הבריאות, המשקל ומצב הרוח שלנו. כולנו רוצים להיות בריאים, יפים ושמחים ולחלק מאיתנו קשה לוותר על ממתקים, משקאות מתוקים ושאר מאכלים נוטפי קלוריות. דיאטה היא מעין מלחמת עולם, מתישה ולעולם לא נגמרת. וכמו במלחמה, לפעמים אי אפשר לנצח לבד וצריך משהוא שיוביל, יחליט על אסטרטגיה, ידרבן, יעודד וישמש דוגמא אישית. דיאטנית נפגשת עם אנשים שונים, בעיות שונות ואתגרים שונים וצריכה לדעת איך לגשת לכל אחד, מה המענה לבעיה שלו ומה ממה שנכון עבורו יכול להתאים לו. 

  • תיאור כללי של המקצוע

דיאטנית קלינית (או בשמה הרשמי "תזונאית דיאטנית") היא אשת מקצוע בתחום התזונה המנחה אנשים לאכול נכון ומתאימה לכל אחד דיאטה אישית בהתאם למגבלות הייחודיות לו כגון: סדר יום, הרגלים, העדפות תזונתיות, מצב בריאותי, אנשים שאינם יכולים ללעוס, אנשים שצריכים לעבור ניתוח או כאלה שצריכים לחזור לאכול בכוחות עצמם לאחר התערבות רפואית פולשנית ועוד ועוד.

הלימודים כוללים ידע מהתחומים הבאים: רפואה, פרמקולוגיה, ביוכימיה, ביולוגיה, גנטיקה, פתולוגיה, קליניקה של מחלות ועוד.

יש צורך לדעת אלו תרופות האדם מקבל, מה הן תופעות הלוואי ואיזה אוכל מתאים לו. בנוסף צריך להיות מעודכנים כל הזמן בחידושים בתחום הפרמקולוגיה ובתחום התזונה, במחקרים המדעיים ובדיאטות הנולדות חדשים לבקרים.

מאבחנים בדיקות מעבדה ובמקרה הצורך מפנים למומחה המתאים. דיאטנית מעודדת אנשים, נותנת מוטיבציה לראות את הטוב ולא את הרע, מלמדת אורח חיים נכון ומסבירה את הסיכונים והיתרונות בשמירה על תזונה נכונה כאורח החיים הנכון. היא עוזרת בהצבת מטרות ונמצאת לאורך הדרך ומוודאת שמשיגים את המטרה

  • מה את/ה אוהב/ת במקצוע?

אני אוהבת את העזרה לאנשים, ואת הידיעה שאני מביאה להם את הטוב. הסיפוק שלי הוא לראות אנשים שחוזרים להיות לא תלויים ברופאים ובתרופות ואנשים שחיים אורח חיים בריא שלא יצטרכו לחיות עם בעיות ולהזדקק לתרופות.

  • על מה היית מוותר/ת?

אוהבת את מה שאני עושה, אין לי על מה לוותר.

  • איך בחרת במקצוע הזה?

מאמינה באינטואיציה אישית שמובילה את האדם ללמוד מקצוע שהוא אוהב.

  • למי מתאים המקצוע?

דיאטנית קלינית מתאים לאנשים ריאליים (יש צורך בביוכימיה ונוסחאות) ואנשים שאוהבים עבודה עם אנשים ויוצרים תקשורת בינאישית טובה בקלות.

  • איזו השכלה ו/או הכשרה נדרשות?

תואר ראשון במדעי התזונה, לאחר מכן בסטז’ ולבסוף מבחן של משרד הבריאות. לקבלת רישיון עבודה שנקרא "תעודת תזונאי דיאטן" מינימום 4 שנים .

  • האם קל לקבל עבודה?

לא בעיה למצוא עבודה, אך יש לקחת בחשבון שאין משרה מלאה במקום אחד וצריך ניידות בכדי לעבוד בכמה מקומות. במשך הזמן, לאחר שצוברים ניסיון, האמיצים יכולים לפתוח קליניקה פרטית.

ענת קאופמן: גרפולוגית תעסוקתית

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות