חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תחבורה ציבורית בשבתות בעיר / מכתב למערכת

 

אלבז בפניה ראש העיר: אנו דורשים ממך להעדיף את טובת ציבור תושב העיר על פני הדאגה לאינטרסים הפוליטיים שלך, ולהפעיל מיידית תחבורה ציבורית חלקית בשבתות בעיר מודיעין-מכבים-רעות, ע”ח תקציב העירייה.

 

לכבוד  מר חיים ביבס – ראש העיר מודיעין-מכבים-רעות

 

מר ביבס שלום,

הנדון: תחבורה ציבורית חלקית בשבתות ובחגים בעיר מודיעין-מכבים-רעות

בתחילת נובמבר 2013 (כשבועיים לאחר הבחירות המקומיות למועצת העיר), מקומון בעיר ראיון איתך, שבו אמרת בין היתר שאתה תשמח שתהיה תחבורה ציבורית בשבתות, עבור תושבי העיר שירצו לנסוע למקומות הבילוי ולחוף הים.

ימים אחדים לאחר מכן, פורסם פשקוויל של גורמים דתיים קיצוניים, שכותרתו "בושה וחרפה" על כך שהסכמת להפעלת תחבורה ציבורית בשבתות בעיר. יתכן שנבהלת מהפשקוויל הזועם בגנותך, שהודבק על לוחות המודעות בכמה בתי כנסת בעיר, ואני גם לא מופתע מכך.

לצערי, מאז הראיון איתך ועד עתה, אתה מתנגד להפעלת תחבורה ציבורית חלקית בשבתות, ומסתתר מאחורי הטענה שהנושא הוא באחריות משרד התחבורה.

כידוע לך, משרד התחבורה שומר על הסטטוס קוו על פי החלטת הכנסת והתקנות בעניין הפעלת קווי אוטובוסים בימי שבת ומנוחה, וגם שר התחבורה לא יעז לקדם תחבורה ציבורית חלקית בשבתות בערים החופשיות במדינת ישראל, מחשש לתגובת החרדים. 

ברור כשמש שגם אתה וגם חבריך בממשלה ובכנסת, לא תעזו לקדם תחבורה ציבורית חלקית בשבתות בערים החופשיות במדינת ישראל, ותעדיפו את המשך הכניעה וההתרפסות בפני החרדים והאורתודוקסים שמכתיבים לכל תושבי מדינת ישראל את אורחות חיינו, בכל ימות השבוע ובמיוחד בשבתות וחגים, על פני טובת אוכלוסיות של אזרחים וותיקים, חיילים שמגיעים לחופשות, ובני נוער שתקועים בביתם בשבתות, מכיוון שאין ברשותם רכב פרטי או רישיון נהיגה.  

הם הנפגעים העיקריים מכך שעדיין אין בעיר תחבורה ציבורית חלקית בשבתות ובחגים. 

מאז כניסתי למועצת העיר לפני כשנתיים וחצי, שלחתי אליך ואל שר התחבורה ישראל כץ מכתבים אחדים בנושא, וגם הגשתי שתי הצעות לסדר בנושא, אך נראה לי שאתם דואגים יותר לאינטרסים הפוליטיים שלכם, מאשר לטובת ציבור התושבים בעיר.

כפי שבוודאי ידוע לך, השבוע החליט ראש עיריית הרצלייה להפעיל תחבורה ציבורית חלקית בשבתות, ע"ח תקציב עיריית הרצלייה http://www.herzliya.muni.il/?CategoryID=208&ArticleID=2503 .

שאפו ענק לראש עיריית הרצלייה, שלא נרתע ולא פחד מלחצים של עסקני הדת בהרצלייה, ואולי גם לחצים של מפלגות חרדיות ודתיות.

ראש עיריית הרצלייה העדיף את טובת תושבי העיר שלו על פני שיקולים פוליטיים אישיים צרים והתרפסות בפני החרדים והאורתודוקסים, כפי שנוהגים לעשות ראשי ערים חילוניות אחדים.

חופש תנועה תחבורתי לכל אזרח ולכל תושב הוא מאפיין מובהק וחלק בלתי נפרד של איכות חיים סבירה, וזה לא תקין שציבורים גדולים וחשובים בעיר ימשיכו להיות כבולים לביתם, דווקא בימי החופש שלהם, וזאת בגלל נימוקים ומניעים דתיים, סטאטוס קוו, או מניעים אחרים. 

לאור האמור לעיל, אנו דורשים ממך להעדיף את טובת ציבור תושב העיר על פני הדאגה לאינטרסים הפוליטיים שלך, ולהפעיל מיידית תחבורה ציבורית חלקית בשבתות בעיר מודיעין-מכבים-רעות, ע"ח תקציב העירייה.

כמו"כ, עד להפעלת תחבורה ציבורית חלקית בשבתות בעיר מודיעין-מכבים-רעות, אנו חברי עמותת מודיעין חופשית קוראים לך לתת דוגמה אישית ולא להשתמש בשבתות ברכב הצמוד שלך, הממומן מכספי הארנונה של תושבי העיר, ולהנחות את כל עובדי העירייה שברשותם רכב צמוד הממומן מכספי הארנונה של תושבי העיר, שלא להשתמש בשבתות ברכב הצמוד.

כל עובד עירייה שברשותו רכב צמוד הממומן מכספי הארנונה של תושבי העיר, שירצה הוא או בני משפחתו לנסוע לים בשבת – שייקח מונית.

אנו חברי עמותת מודיעין חופשית נפעל בנחישות בכדי שגם במודיעין-מכבים-רעות תהיה תחבורה ציבורית חלקית בשבתות ע"ח תקציב העירייה, לטובת האזרחים הוותיקים בעיר, החיילים בחופשות ובני הנוער, שחפצים בתחבורה ציבורית חלקית בשבתות, לנסיעות בתוך העיר, למקומות הבילוי ולחופי הים.

בברכה,

 אבי אלבז

חבר מועצת העיר  מודיעין-מכבים-רעות  יו"ר מודיעין חופשית

    

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות