חיפוש

 

 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

הזדמנות שניה

 

הדס עבדה בחברת היי-טק מצליחה, היא אהבה את מה שעשתה, נהנתה מהחידושים שהיתה שותפה להם, זכתה לקידום ולמשכורת מכובדת ובכל זאת לאחר שיצאה לחופשת לידה, הרגישה שהיא לא מעוניינת לחזור לעבודה שחיכתה לה.

 

 מבחינה רציונלית, לא היה ברור לה ולאחרים איך היא עוזבת מקום עבודה מסודר ויציב, תנאי שכר מעולים ומקצוע שהיא אוהבת וטובה בו. גם להדס לא היה הסבר למה שעובר עליה, אבל היא ידעה שאם היא לא חוזרת למקום העבודה, היא עוזבת את עולם המחשבים, שהרי עם מקום העבודה עצמו לא היו לה בעיות. לאחר לבטים, מחשבות וייסורים, ענת פנתה לעולם הפסיכולוגיה. לאחר שסיימה את התואר סיפרה שעמוק עמוק בתוכה תמיד ידעה שהיא רוצה לעסוק בטיפול באנשים, אבל היא לא האמינה בעצמה שהיא מסוגלת לכך ובנוסף בסביבתה הקרובה היחס לפסיכולוגים לא היה אוהד ומעריך. היה עליה לעבור התנסויות שונות בחיים בכדי להעז לעשות את השינוי.

כיום מקובל לשנות מקצוע ולפתח קריירה שניה. השיקולים בשלב זה, שונים משיקולים של אנשים צעירים, ולעיתים גם האילוצים שונים. בנוסף ההיכרות של האדם עם עצמו עמוקה יותר תודות להתנסויות והחוויות שצבר והדימוי-העצמי המקצועי שלו המתפתח במהלך השנים. כך שבמקביל לוותק המקצועי הנצבר, האדם לומד להכיר ולהעריך את כישוריו, יכולותיו ומניעיו.

הנקודות הבאות נקראות עוגני קריירה והן חומר למחשבה לנמצאים בצומת דרכים. יש לזכור שלכל אדם יש עוגן קרירה אחד מרכזי, אך גם קצת מעוגנים אחרים.

עוגן מס’ 1 - יכולת טכנית/פונקציונלית

אנשים שחשוב להם ליישם ולהשתמש במומחיות הספציפית שיש להם. כמו כן חשוב להם להמשיך להתקדם ולהתפתח בתחום זה. הם מרגישים סיפוק כאשר במסגרת עבודתם הם מתמקדים במומחיות שלהם ואף נדרשים להתמודד עם אתגרים ובעיות בתחום זה.

עוגן מס’ 2יכולת ניהולית כללית

האם את/ה מאלה שחשוב להם להיות בעמדת ניהול? אלו אנשים שלא מפספסים הזדמנויות להתקדם במקום העבודה, הם אוהבים לקבל אחריות על קבוצה ומזדהים עם הארגון שעובדים בו

עוגן מס’ 3 - אוטונומיה/עצמאות

העצמאות בעבודה היא ערך עליון. אנשים אלו מוכנים לוותר על קידום ובתנאי שישארו אדון לעצמם. לחלקם קשה מאוד עם כללים וחוקים של ארגונים והם עדיפים  להיות בעלי עסקים עצמאיים

עוגן מס’ 4 ביטחון/יציבות

בטחון ויציבות תעסוקתית נמצאים בראש סדרי העדיפויות והם כוללים: יציבות ובטחון כלכלי בהווה ובפנסיה וצורך בקביעות. אנשים אלו נאמנים לארגון בו הם עובדים, נוטים לצייתנות ומבצעים את כל הנדרש מהם. הם פחות מתעסקים בתוכן ויותר מתעסקים בתנאים ובביטחון שהארגון מציע להם.

עוגן מס’ 5 - יצירתיות ויזמות

בעלי עוגן של יצירתיות ויזמות אינם מסוגלים שלא להיות עצמאים ולהביא לידי ביטוי את היכולות האישיות שלהם. הם אוהבים אתגרים וסיכונים וסומכים על עצמם שיתגברו על קשיים. גם אם כרגע הם שכירים, הם לומדים את רזי המקצוע, מתכוננים ומתכננים את העסק הפרטי שלהם ויעזבו בהזדמנות הראשונה.

 

 

עוגן מס’ 6 - שירות/התחייבות למטרה

לאנשים אלו חשוב מאוד שהתפקיד שלהם יהיה ערכי ובאמצעותו הם יסייעו למטרה נעלה. הם מוכנים לוותר על קידום, אם הוא מרחיק אותם מהמטרות שלהם. לדוגמא: הם יסכימו להיות משווקים רק למצור שהם מעריכים את ערכו ומאמינם באיכותו ובמחירו ההוגן. כגון: תרופות הכרחיות, או אמצעי מיגון שונים לאנשים בעלי סיכון, או כל מוצר אחר המשפר את איכות החיים וישנו צורך לכך.


עוגן מס’ 7 - אתגר 

נראה שלאנשים אלה יש אדרנלין רב, הם תחרותיים וזקוקים לעניין, חידוש ואתגר. הם לא נרתעים מקשיים ועלולים להשתעמם במהירות אם נדמה להם שהמשימה הניצבת בפניהם קלה מדי עבורם.


עוגן מס’ 8 - סגנון חיים

העיסוק המקצועי חשוב לאנשים אלו, אך במידה זהה חשוב להם גם להקדיש זמן למשפחה/ לחברים/ לפתח תחביב. משום כך הם מחפשים עיסוק שיאפשר להם לשלב בין הצרכים השונים. הם מוכנים לוותר על קידום, אם כתוצאה מכך יפגע תחום אחר בחייהם.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות