חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

זוגיות ומיניות מלמדים כבר בתיכון

 

מאות תלמידים משלושה בתי ספר על יסודיים מהעיר השתתפו השנה בתוכנית ייחודית, מותאמת לגילם, לקבלת מידע והדרכה בנושאים הנוגעים לבני הנוער: זוגיות מכבדת, אמצעי מניעה ויחסים בטוחים ומכבדים עם בני המין השני, מיניות בעידן הפייסבוק והאינטרנט ועוד.

 

  זו השנה השלישית בה מתקיימת התכנית, בשיתוף אחראית קידום בריאות באגף לשירותים חברתיים, מיכל אלימלך, ומכבי שירותי בריאות. השנה השתתפו בה תלמידי בתי הספר מכבים רעות מו"ר, עירוני א’ ועירוני ד’.

 במסגרת התכנית נפגשו בני הנוער עם הצוות המקצועי של קופת החולים, הכולל בין היתר רופאת נשים ועובדת סוציאלית, שהעבירו להם הדרכות בנושאים שונים. לבנות ניתנה גם הדרכה בנושאים כמו הכרות עם גוף האישה ומחזור הוסת, ונערך להן סיור במרפאת המתבגרות, שפועלת במרכז לבריאות האישה של מכבי ופתוחה לנערות החברות בכל קופות החולים. שם נפגשה איתן מומחית לרפואת נשים, ד"ר נעמה סרבניק, שהסבירה על נושאים הרלוונטיים לגילן כגון מידע על אמצעי מניעה להריון, מחלות מדבקות ועוד.

 עם הבנים נפגשה עובדת סוציאלית מטעם מכבי שירותי בריאות, בוגרת לימודי טיפול מיני בנושא התבגרות מינית, במטרה להעביר להם מידע מבוסס ועובדתי וליצור קרקע פורייה לשיח ודיון פתוח ובטוח. במסגרת השיח ניתנה לנערים הזדמנות לדבר על האתגרים הפסיכולוגיים בתחום ההתפתחות המינית ועל חששותיהם. נעשתה בחינה מבוקרת של מקורות המידע מהם הם ניזונים, והם קיבלו בין היתר מידע על אמצעי מניעה להריון, מחלות מדבקות ותקשורת עם בת הזוג.

 בסיום הפרויקט הביעו התלמידים, בנות ובנים כאחד, שביעות רצון רבה מהשתתפותם וחלקם אף אמרו כי ישמחו למפגשים נוספים בנושא בעתיד.

 מנהל מרחב מודיעין של מכבי שירותי בריאות, עדו פן, סיכם ואמר: "אנחנו רואים חשיבות רבה בקידום הבריאות בקהילה ותכנית זו מהווה נדבך נוסף לעשייה המגוונת של מכבי בתחום קידום בריאות בעיר מודיעין מכבים רעות."

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות