חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אופניים חשמליים: חוק יש, אבל אין אכיפה

 

אם חשבתם שהתיקון לחוק הנסיעה על האופניים החשמליים יכניס קצת סדר בבלאגן, אז תשכחו מזה, לפחות עד שלא יוסדרו עניני הביטוח וההגנה המשפטית של הפקחים העירוניים. אז דין יש, אך היכן הדיין...

 

במדינת ישראל של היום, עד שחוק שלא מענין אף חבר כנסת עובר קריאה ראשונה, עושה טיולים בוועדת החוקה וחוזר לקריאה שניה ושלישית, לפעמים הנשמה יוצאת.
אבל מה קורה כשבסוף זה עובר. מסתבר שגם זה לא מספיק והפעם הכוונה לתיקון החוק לנסיעה על אופניים חשמליים שבא להסדיר את הג’ונגל ששורר על המדרכות והכבישים, ובתוך זאת הגבלת הרכיבה לבני 16 ומעלה. 
ומה קרה... מתברר שהחכמולוגים, חברי הכנסת ועוזריהם המקצועיים עאלק, שכחו שלהעביר תיקון זה דבר אחד, אך כדי ליישמו, יש צורך בהתקנת תקנות כשבתוכם הסדרה של כמה "ענינים קטנים", כגון לשאול את המפקחים העירוניים אם זה מתאים להם, או לפחות להביא בחשבון ובתקנות את האינטרסים שלהם.
אבל לחשוב לעומק כניראה זה לא כלול במנדט  של מחוקקי ישראל, וכך נקלע עם ישראל לסיטואציה הזויה, כאשר תיקון לחוק יש, אבל מפקחים עירוניים שיאכפו אותו, נאדה. 
ומדוע זה... היום נמסר כי הועד הארצי של המפקחים העירוניים, הכולל את מפקחי הישוב כאן,  מתנגד נחרצות לאכיפה של הנסיעה על אופניים חשמליים עד שלא יוסדרו, הגדרת תפקיד המפקח בחוקת העבודה, סמכויות, ביטוחים, הגנה משפטית.
"אף מפקח בארץ", אומר שמואל שי אלבו המשמש כיו"ר הועד הארצי של המפקחים ברשויות, "לא יאכוף את התקנה החדשה עד שמשרד הפנים, המשרד לבטיחון פנים והמרכז לשלטון מקומי לא יסדירו את הבעיות של המפקחים ברמה הארצית". 
כשתתקבל תגובת הגורמים המוסמכים, נעדכן אותכם, ובינתיים לצערינו, המפקחים העירוניים לא יפריעו לך לנהוג גם אם טרם מלאו לך 16.
 
עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות