חיפוש

 

 
לדף הבית >>     האיש שבא לסעוד >>

ניו מקסיקו / האיש שבא לסעוד

 

לחגוג עם מקסיקנה חגיגות של עשור זה בעצם להודות שהתבגרתי, ואולי אפילו הזדקנתי. בעיקר להודות שלא ממש השגתי את כל מה שתיכננתי עליו אבל עשיתי מלא דברים אחרים. 

 

מקסיקנה חוגגת עשור. אלוהים שישמור, עשור. עשור שבו  אני זוכרת את הפתיחה שלה בשלב שעדיין לא ידענו מה זה רוטב מולה, עשור שבו אני זוכרת את הקוקטיילים הצבעוניים והטורטיות הפריכות, עשור שבו הייתה לי דירה ראשונה לבד, מטר מהים בבן יהודה ומידי פעם בסופ״ש היינו עוצרים במקסיקנה בדרך חזרה מהים לנישנוש, עשור של דייטים אפופי רומנטיקה וחול ים, של עבודה במסעדות, של מסיבות ושעתיים שינה בלילה ובעיקר תקופה של חוסר דאגות עטופה בתל אביב של חופש.

התפריט של מקסיקנה הוא לא מקסיקני מסורתי אלא טקס-מקס כלומר הגרסה האמריקאית,  של המטבח המקסיקני. רוב המקסיקניות שיש לנו הן כאלו ויש גם מעט מקסיקניות מסורתיות עם טעמים יותר חריפים ולא סטנדרטיים. כחלק מחידוש התפריט הכניסו במקסיקנה מנות על בסיס דגים וסלסות אקזוטיות שבאות מאיזור בחה בקליפורניה, כגון סביצ׳ה שהושרה בטקילה עם בצל ירוק ואבוקדו (39 שקל) או טאקו פסקאדו - פילה של דג עטוף בבלילת בצק עם בירה, חלפניו וליים ומוגש בטאקו עם כרוב לבן כבוש בחומץ (64 ₪ ), אנחנו דווקא התחלנו עם ״פלאוטס״- 4 טורטיות מגולגלגות ואפויות במילוי שום ומוצרלה בליווי סלסה לבנה (34 שקל)  שהיו דשנות ולוהטות ושתי ״טוסטאדס דון קרנה״- טורטיות תירס קריספיות, סטייל טוסט,  ומעליהן בשר בקר בבישול איטי עם שעועית שחורה- (34 שקל) – מנה מצויינת. כדי לסגור את הרעב ההתחלתי , הוספנו  גם שלישיית טאקוס של ״פויו״ שהיו בהחלט המנה המנצחת - עוף בבישול איטי עם רוטב מולה פובלאנו מענג, גוואקמולה, בצל סגול וכוסברה (59 שקל). ת׳אמת שהתחלנו את הארוחה עם מרגריטה קפואה של גויאבה, מרגריטה מנגו קוקוס וכמובן מרגריטה קלאסית של ליים (39 ₪), אבל אחרי שניים כאלו על בטן ריקה דברים כבר לא זוכרים מה בא קודם אז פשוט נמשיך...

תראו, במסעדה כזו יש שלל של אופציות שמלוות על ידי סוג כלשהו של טורטיה. אם ״פחיטס״ שזהו ממש מנה חמה עם אורז מקסיקני, שלל ירקות צלויים ובשר או צמחוני מלווה בכמה טורטיות, או בוריטו מגולגל גדוש בשלל של מאכלים קלאסיים כגון בשר טחון, פריחולס, ירקות, אורז, עוף ועוד, ועד ״קסקייד״ - טוסטים של טורטיה ממולאת וועוד ועוד ועוד. אם תרצו באמת לחוות את הארוחה והטעמים של הטקס-מקס, אני ממליצה לכם, בעיקר אם אתם יותר משני אנשים, לקחת 2 מנות של טורטיה כל שהן ואת ארוחת הטעימות שהיא חוויה בפני עצמה ומאד מאד משביעה.  הארוחה עולה 170 לזוג ומספיקה ליותר משני אנשים. היא כוללת 3 סוגי בשרים בבישול איטי: ברבקואה (בקר בבישול איטי), צ’ילי קון קרנה (בשר טחון עם שעועית שחורה וצ’ילי), פויו טינגה (נתחי עוף מפורק, מתובלים בצ’יפוטלה מעושן ועגבניות שרופות),  מגוון סוגי סלסות טריות: פיקו דה גאיו, גווקאמולה ובלאנקה ולזה מצטרפות תוספות כמו: פריחולס, אורז מקסיקני, גבינת צ‘דר, רוטב מולה פובלאנו עם שומשום קלוי, טורטיות חיטה וטורטיות תירס טריות!

אם בא לכם אז ניתן להחליף את אחד הבשרים לתבשיל צמחוני ואת הגבינות לנאצ‘וס ואפילו ניתן להחליף חלק מהטורטיות לטוסטאדות. ככה בארוחה אחת אתם מקבלים עולם קולינרי צבעוני מלא בטעמים . ביס מהעוף ברוטב מולה, טורטיית תירס טריה ממולאת גווקמולה וצ׳ילי קון קרנה ואולי איזו טורטיית חיטה גולגלת עם צ׳דר ופריחולס. ביס מטורטיה ושלוק ממרגריטה קפואה ולאט לאט הזמן עובר לו ואתם שוקעים לתוך עולם של מרגריטות, טורטיות וחופשה בקנקון.

בגזרת הקינוחים חובה לנסות את המוס שוקולד נוגט, עם שבבי צ’יפוטלה, מרנג נוגט, בננות מקורמלות קראנץ’ קרמל שקדים וליקר קלואה מקסיקני ( 35 ₪)  שהוא אכן מושחת ומענג כמו שהוא נשמע.

מתברר שאולי אני התבגרתי והשתניתי אבל מקסיקנה שמרה היטב על הצביון הטקס-מקס הצבעוני שלה, יחד עם חידושים מרעננים שתמיד יודעים להחזיר אותך למחוזות געגועים.

לרגל עשור למסעדה, נערך במקום שיפוץ רציני עם הרבה צבעוניות שמחה, חידוש תפריט והשקה לראשונה של שירות משלוחים.חופשה נעימה לכם

.בוגרשוב 7 תל אביב 035279911

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות