חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מודיעין. האמנם עיר העתיד?

 

התכנית להכנסת אנטנות סלולריות לשטח העיר מודיעין, בינתיים רק הוקפאה. כשהבינו נבחרי העיר שההתנגדות הציבורית חזקה, הם גם למדו שיש אלטרנטיבות ודרשו, בצדק, שאלו יוצגו להם. בינתיים הדברים מדשדשים. ראייה אסטרטגית רחבה ורצינית של כל תחומי התקשורת בעיר יכולה להזניק את מודיעין לשנות האלפיים. גם חברתית!

 

לפני כשבועיים התקיימה בשוהם ועידת ראשי הערים לנושא איכות סביבה. את מודיעין ייצג סגן ראש העיר ומחזיק תיק איכות הסביבה אלכס ויינרב. במהלך היום שובחה מודיעין, בין השאר, על ידי נציג המשרד לאיכות הסביבה, ד"ר סטיליאן גלברג, כעיר אשר הובילה את עבודת המטה לקידום תכנית להכנסת אנטנות סלולריות אל תוך העיר, בשיתוף עם החברות הסלולריות.

כזכור, דווקא לתכנית הזו, קמה במודיעין התנגדות ציבורית עזה, עד כדי כך, שאפילו נבחרי הציבור במודיעין, במועצת העיר, הבינו שיש ללמוד עוד רבות בטרם ממהרים לבצע את התכנית שהוצגה למודיעין ובינתיים לפחות, הקפיאו אותה.

אחת התכניות החלופיות שהוצגה בעבר, ומוצגת שוב עתה, היא שימוש במערכת הביוב לשם הכנסת סיבים אופטיים שישמשו כל צורך תקשורתי שהוא בעיר. כך, ניתן לעשות בהם שימוש גם כתחליף לאנטנות הסלולריות הזעירות, אותן תוכנן להכניס למודיעין. שכן אלו קורנות גם כן. אלא שבישראל, לעיריות אין את הידע והנכונות לחבר את תושביהן לרשת האינטרנט האלחוטית ולהתעמת עם בזק וחברות הסלולר.

בעניין זה רק נציין כי עיריות ירושלים ותל-אביב בודקות מזה זמן רב העברת סיבים אופטיים, בתשתית הניקוז והביוב בעיר. בחיפה פועל כבר בהצלחה פרויקט סיבים אופטיים דרך מערכת הביוב בעיר.
גם עיריית פאריז תשתמש בתשתית המסועפת של 1800 ק"מ ביוב בעיר , להעברת הסיבים האופטיים ללא חפירה ואף תיתן לחברות התקשורת הנחות של 25-50% מהעלויות של העיריה הכרוכות בהנחת הסיבים. ובארץ, בחודש שעבר (אוקטובר) הפכה העיר אריאל ל"עיר חכמה": מדובר במיזם הראשון בישראל של "עיר אלחוטית". המיזם מנוהל ומצוייד ע"י חברת נורטל ו-13 חברות ישראליות נוספות המביאות למיזם אינטרנט חופשי, פורטל עירוני, אבטחה, קריאת מונים, שרותי גביה, מערכת GIS, דיבור על גבי האינטרנט VOIP ועוד.

בעשרות ערים ברחבי העולם מקימות הרשויות, בעידוד הממשלות, רשתות משולבות נייד נייח (FMC), המבוססות על שידרה של סיבים אופטיים וחיבור בתים לסיב אופטי (FTTH), במקביל, הן מתקינות "נקודות חמות" אלחוטיות לאספקת חיבורי אינטרנט מינימליים לכל בעל מחשב ולכל תלמיד. למעשה מדובר בפרוייקט שיש בו גם היבט חברתי מדרגה ראשונה. ובמחשבה שנייה, שליטה עירונית על תשתיות התקשורת בתוכה גם שווה בסופו של דבר הרבה מאוד כסף... עובדה, תושבי רעות שהיו הבעלים על התשתיות ברעות, הורידו את מחירי חברת הכבלים. מי שמרויח מכך עד היום, אלו הם תושבי רעות. השבוע נמסר שגם בבוסטון הבינה הנהלת העיר שתקשורת שווה כסף. גם שם לקחה העירייה את האחריות לקווים ועתה מחזרות אחריה חברות הסלולר.

ומה הלאה? פנינו לעיריית מודיעין בבקשה להעביר לידנו את תכנית האב לתקשורת שהנחנו שקיומה אינו מוטל בספק. אז טעינו! קיבלנו תשובה קצרה ותמציתית:" למודיעין אין תכנית אב לתקשורת או מגעים עם חברות מתחום זה". ולנו לא נותר אלא להרהר נוגות על המושג "מודיעין עיר העתיד".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות