חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ניקיון הבית - כולם יכולים!

 

אחרי שהשקעתם זמן, מאמץ וכסף בהכנה לקראת פסח, כל שנותר לכם לעשות הוא לדאוג שהבית יישאר נקי. אבל איך עושים את זה ומי יכול לעזור? קבלו כמה תשובות מפתיעות

 

חג האביב הוא הזדמנות מעולה לנקות את הבית ולהיפטר מחפצים, ציוד, בגדים ודברים שאין בהם צורך. מצד שני, זה דורש השקעה מאסיבית של זמן וגם הוצאה לא כספית מבוטלת. המאמץ הפיזי של ניקיונות לקראת פסח מגיע לשיאו בערב החג והוא דורש לפעמים חופש מהעבודה והשגרה. יתרה על כך, רבים דואגים לניקיון של פסח בלי להביא בחשבון את התחזוקה השוטפת.

תחזוקה קבועה של ניקיון הבית משתלמת מכמה בחינות. קודם כל, היא עוזרת לשמור על ערך הנכס וכך מחזירה את ההשקעה. שנית, בית נקי משפר את איכות החיים ומעביר את המסר הנכון עבור הילדים ובני המשפחה. הורים שדורשים מהילדים שלהם לסדר את החדר צריכים להראות דוגמא אישית ולנקות בעצמם את הסלון, המטבח וחלל הכניסה. חוץ מזה, היום יש כלים חדשים לניקיון של הבית.

מטאטא, שואב וילדים: מי עוזר לנקות את הבית?

יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לשמור על בית נקי גם אחרי שמפסיקים לאכול מצות. קודם כל, צריך לדאוג שיהיו בבית חומרי ניקיון זמינים ונגישים. רצוי לעדכן את כל בני המשפחה לגבי החומרים ולהראות להם דוגמא אישית. קל יותר לנקות את הבית אם יש מטאטא, שואב אבק ומטליות בהישג יד ואפילו לא צריכים להשקיע סכומי כסף גבוהים כדי לקנות אותם.

שנית, ניתן להיעזר בילדים ולהפוך את הניקיון לחוויה משותפת. אפשר לחלק משימות בין ילדים בגילאים שונים ולגרום להם לחשוב שמדובר בתחרות נושאת פרסים. ילדים יכולים להתחיל בניקיון של החדר שלהם, לעזור גם בניקיון של המטבח והסלון ואולי לשטוף את האוטו והגינה אם נחה עליהם הרוח. אתם צריכים רק להחליט מה התגמול לכל משימה ועד כמה היא חשובה לכם ולמשפחה.

כך נראית שגרה של בית נקי

לא כולם יכולים להרשות לעצמם להזמין חברת ניקיון אחת לשבוע ולכן עליהם לשמור על שגרה של בית נקי. המשמעות היא שצריך להתייחס לניקיון כחלק בלתי נפרד מהפעילות היום יומית, כמו למשל בעזרת פינוי של האשפה, ניגוב של השולחן ורחיצה של הכלים בכיור. אם לא תתנו ללכלוך להיערם ברחבי הבית, יהיה לכם ולמשפחה קל יותר לנקות אותו בלי להקדיש לכך מחשבה או מאמץ פיזי.

במקביל, יש פעולות ניקיון שניתן לבצע אחת לשבוע בלבד ועדיין להשיג את המראה הנחשק של סביבת מחיה סטרילית. כך לדוגמא ניתן לשאוב את השטיחים, לנקות את המקלחת והשירותים ולשטוף את הרצפה רק בימי שישי בבוקר. זה לא אמור לפגוע בשגרה ויעלה הרבה פחות מאשר לגייס עוזרת בית במשכורת חודשית.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות