חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

השאילתות של אלבז במועצת העיר / מכתב למערכת

 

ישיבת מועצת העיר השבוע  – בישיבת מועצת העיר מודיעין-מכבים-רעות שהתקיימה השבוע, הצגתי 2 שאילתות ו- 2 הצעות לסדר 

 

- שאילתא – פתיחת בתי קפה, מסעדות, קיוסק וכו’ במע’ר בשבתות – שאלתי את ראש העיר מדוע אין בחוברת המכרז להשכרת המבנים שהעירייה בונה במע"ר עבור בתי קפה/מסעדות, שום איזכור או סעיף שעל פיו הזכיינים מתחייבים להפעיל את עסקיהם 7 ימים בשבוע, דהיינו גם בימי שישי בלילה ובשבת במשך כל היום ? האם הוא כראש העיר מתחייב ומבטיח חד משמעית לתושבי העיר, שהזכיינים שיפעילו את בתי הקפה והמסעדות לעיל במע"ר, יפעילו את עסקיהם 7 ימים בשבוע, דהיינו גם בימי שישי בלילה ובשבת במשך כל היום? (מצ"ב דפי המכרז הרלוונטיים).

במענה לשאילתא, ראש העיר כתב בקצרה, שהזוכים במכרז, יהיו רשאים (דהיינו לא חייבים) לפתוח את בתי הקפה/מסעדות בשבתות. ראש העיר התחמק משאלתי האם הוא מתחייב שהזכיינים יפעילו את בתי הקפה/מסעדות בשבתות.

אנו חוששים שמכיוון שהזכיינים לא יתחייבו לפתוח את עסקיהם בשבתות, יקרה בדיוק מה שקורה היום בקפה "קפית" ששכר את מבנה העירייה ("התרגיל המכוער") ובבתי הקפה בקניון עזריאלי שסגורים בשבתות, בגלל החשש לשלילת תעודות כשרות, והחשש מהדרת העסקים ע"י הציבור הדתי, ובגלל לחצים של המימסד הרבני ועסקני הדת בעיר.

  • שאילתא – התייעלות וחיסכון במסגרת פרויקט ’העיר החכמה’ – שאלתי את ראש העיר על סמך אילו מדדים, דוחו"ת, מסמכים, נתונים, נקבע שהעירייה הצליחה לחסוך את סכומי ההוצאות לעיל בשנים 2016 ו- 2017 בזכות התייעלות המערכת והמעבר לשימוש באמצעים טכנולוגיים במסגרת פרויקט "העיר החכמה", ומדוע במשך 3 החודשים שחלפו ועד היום, ראש העיר סירב לאפשר לי לעיין עפ"י סמכותי בסעיף 140 א’, בכל הדוחו"ת, המסמכים, הנתונים, הבדיקות שהתקבלו במהלך הפיילוט מאז מאי 2016 ועד היום ?

במענה לשאילתא, ראש העיר כתב "פייק מענה" - דברי הבל לא נכונים, והתחמקות ממתן מענה אמיתי לשאילתא. 

  • הצעה לסדר – להפסיק שימוש שערורייתי בכספי הציבור לקידום פוליטי – בהצעתי, דרשתי להפסיק לחלוטין פרסומים באתר העירייה ו/או שליחת חוברות/פליירים ע"ח כספי הציבור אל תושבי העיר, לכאורה לצורך קידום אינטרסים פוליטיים, ולא משנה אם זה מיועד לכאורה לפרסום ולקידום אינטרסים אישיים פוליטיים של ראש העיר או של חברי מועצת העיר מסיעת ראש העיר או מסיעות אחרות. הצגתי לכל הנוכחים בישיבה את החוברת שפורסמה השנה (36 עמודים) שהיא שנת בחירות, ואת החוברת של שנה שעברה – דף אחד מודפס דו-צדדי, מקופל ל- 3. 

ראש העיר הציג את החוברות שהופצו במשך שנים, אך לא התייחס לשאלתי מדוע דווקא השנה העירייה הפיצה לכל תושבי העיר חוברת של 36 עמודים, בעלות מוערכת של כ- 100,000 ₪ !

באופן אבסורדי, ראש העיר והקואליצ99ה האוטומטית דחו את הצעתי, אעפ"י שכל חברי המועצה מהסיעות שאינן סיעתו של ראש העיר, נפגעים מהאפליה שבפרסום עשייה של ראש העיר ע"ח כספי הציבור, וללא פרסום דומה של חברי מועצת העיר מכל הסיעות האחרות.    

  • הצעה לסדר – להקים להקת מחול שתייצג את מודיעין-מכבים-רעות – בהצעתי דרשתי להטיל על ראש אגף תרבות, אלון שמידט, להקים בתוך תקופה של עד 3 חודשים להקת מחול עירונית, שתייצג את מודיעין-מכבים-רעות בהופעות מחול בעיר וברחבי ישראל.

ראש העיר טען שלהקת "זוז במחול" מייצגת את העיר, ולכן אין צורך להקים להקת מחול עירונית.

אני מכיר היטב את "זוז במחול" ונהנה מאד לראות את ההופעות האיכותיות והמקצועיות של "זוז במחול". 

בביה"ס "זוז במחול" יש כ- 10 להקות מחול שבהן כ- 300 של ילדות רקדניות וילדים רקדנים, ולהקת מחול נשים.

הלהקות מופיעות אצלנו בעיר, באירועים ממלכתיים ובחו"ל.

עם כל הכבוד וההערכה ל"זוז במחול", אני סבור שלהקת המחול העירונית תהיה להקה עירונית עם רקדניות ורקדנים בני 30+ ועד גיל 70, ששמה יהיה "להקת המחול של מודיעין-מכבים-רעות", והיא צריכה להופיע בהתנדבות ולייצג את העיר, באירועים בעיר, בהופעות ובפסטיבלים של להקות מחול, ברחבי מדינת ישראל וברחבי העולם.   

 

 - בעוד שמונה חודשים יתקיימו הבחירות וחיים ביבס עדיין מתקשה למצוא יריב מולו. אחרי שהתברר שגדעון שפייזר לא קיים, נותר לו רק לנסות ולשכנע את אבי אלבז, היחיד שמתעמת עמו, להחליט על כך, אבל גם הוא לא רוצה. חוץ מזה אושרו הדו"חות של סחל"בים ומופעים.

כמעט בכל ישיבת מועצה, ראש העיר חיים ביבס מנסה לאתגר אותי להתמודד מולו בבחירות לרשויות המקומיות ב- 30/10/18, ואני מיד מרגיע אותו ומודיע לו שאני לא מתכוון להתמודד לראשות העיר, אלא רק למועצת העיר.

האם יכול להיות שהוא חושש מכך שאני כיו"ר עמותת וסיעת מודיעין חופשית שמייצגים את הציבור החופשי בעיר, אתמודד מולו לראשות העיר ? ממש לא נראה לי...

 

  1. מכתב אל ראש העיר חיים ביבס –  שיפוץ חיצוני והכנת המקלטים הציבוריים במכבים-רעות לזמן חירום –

שלחתי את מכתבי אל ראש העיר, בהמשך להתכתבויות עם תושבי מכבים, שדרשו לשפץ ולהכין את המקלטים הציבוריים לזמן חירום, גם בפנים וגם בחוץ. אני סבור שהעירייה חייבת להקצות תקציב מתאים (למשל מקע"פ - קרן עבודות פיתוח) לשיפוץ המקלטים הציבוריים, שחלקם אינם ראויים לשימוש בזמן חירום.

אני מאחל לכולנו שלא נזדקק בגלל מצב חירום חלילה, למקלטים הציבוריים והממ"דים בכלל לשנים רבות.

 

  1. דרישה: להכין את המקלטים לשעת חירום – מצ"ב כתבה של רותי בוסידן במקומון ’ידיעות מודיעין’, על המכתב ששלחתי אל ראש העיר חיים ביבס בדרישה לשפץ את המקלטים הציבוריים במכבים.
עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות