חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

5 טיפים שיעזרו לכם לבחור אבטיח מושלם

 

בחירת אבטיח מושלם יכולה להיות משימה קלה מכפי שנהוג לחשוב, אם רק מכירים את סימני הזיהוי הנכונים. נמאס לכם להתלבט מול הערימה בסופר? הנה 5 טיפים שיעזרו לכם

 

אבטיח הוא פרי מתעתע שעשוי להיראות מבריק ויפה מבחוץ אך להציע טעם קמחי ויבש מבפנים. מצד שני, בחירה נכונה של אבטיח מתוק יכולה לשדרג כל ארוחה והיא בהחלט שווה את ההשקעה. בנוסף, יש לפחות 5 טיפים שבהם ניתן להיעזר על מנת לבחור את האבטיח המושלם:

  1. השתמשו בכתם הצהוב

על כל אבטיח יש כתם צהבהב שמייצג את החלק שעליו הוא היה מונח בקרקע של המטע. זהו החלק שלא היה חשוף לשמש, לכן ניתן להיעזר בו על מנת לדעת עד כמה האבטיח טרי.

באופן עקרוני, ככל שהכתם יהיה קרמי וצהוב יותר, כך רמת המתיקות של האבטיח תעלה. מנגד, כתם בהיר או על גבול הלבן יעיד על כך שהאבטיח פחות מתוק ואין סיבה לסחוב אותו הביתה.

  1. למדו מהדבורים

דבורים שנוגעים באבקנים של פרח האבטיח הופכים אותו למתוק יותר. בשביל לדעת כמה פעמים דבורים נגעו בכל אבטיח לא תצטרכו להתאמץ, אלא רק להסתכל על הכתמים החומים שנראים כמו רשת קורי עכביש. הכתמים החומים הללו מסמנים שדבורים ביצעו האבקה על האבטיח ובעזרתם תוכלו ללכת על בטוח.

  1. הבחינו בין זכר ונקבה

לא רבים מביאים בחשבון את ההבדלים בין אבטיח ממין זכר לבין אבטיח ממין נקבה. למרות שמבחינה בוטנית אין לזה משמעות אמיתית, איכרים שמגדלים אותם מייחסים לאבטיחים גדולים ואליפטיים תכונות זכריות, בעוד אבטיחים קטנים ועגולים מכונים נקבה.

מבחינתכם, הדבר החשוב הוא לדעת שלאבטיחים זכריים יש טעם מימי והם נוזליים יותר, לעומת האבטיחים ממין נקבה שהם מתוקים וטעימים.

  1. בדקו את הגודל של האבטיח

הטעות הנפוצה היא לבחור את האבטיח הכי גדול בערימה, או לחילופין לנסות להתחכם עם בחירת האבטיח הכי קטן. האמת כמו תמיד נמצאת איפשהו באמצע, כי ההמלצה היא לבחור אבטיח בגודל בינוני. זה יעזור לכם לדעת שמדובר באבטיח טעים ובהמשך הדרך אף יסייע לכם להתמודד עם חיתוך שלו לפרוסות. חוץ מזה, קחו בחשבון שאבטיח מורכב ממעל 90% מים ולכן הוא תמיד צריך להרגיש כבד ביחס לגודל שלו.

  1. הסתכלו על הגבעול

אם הגעתם עד פה בטח כבר הבנתם שלכל פרט קטן יש משמעות גדולה בנוגע לבחירת אבטיחים. בתוך כך, עליכם להסתכל על הגבעול על מנת לנבא מה יהיה טעמו: גבעול יבש וחום יסמן שהאבטיח כבר בשל לחלוטין לעלות על השולחן שלכם, בעוד גבעול גמיש וירקרק ירמז שהאבטיח נקטף מוקדם מדי ולכן עדיין לא לגמרי הבשיל. כל עוד האבטיח לא בשל, אי אפשר לצפות ממנו להיות מתוק.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות