חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אנשים לא תמרורים

 

אנשים לא תמרורים: תמרורי חניות הנכים בעיר הוחלפו בתמונות של אנשים עם מוגבלות כחלק מקמפיין נגישות ישראל

 

 ביום רביעי 29.11, הוצבו ברחבי העיר - ליד הקניון, מוסדות החינוך ובסמוך לבניין העירייה, תמרורים ייחודיים, בהם מצולמים אנשים עם מוגבלות במקום תמרורי חניות הנכים המוכרים.

מדובר בקמפיין יוצא דופן של עמותת נגישות ישראל בשיתוף עם משרד הפרסום ליאו ברנט, שמטרתו לעורר מודעות לנושא, לקראת היום הבינלאומי לקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות שיחול ב-3.12. הקמפיין מתבסס על ההבנה שסמל הנכה הבינלאומי המצוייר על גבי התמרור, אינו מעורר אמפתיה ואינו מקושר לאדם בשר ודם, עם צרכים מיוחדים ומבקש להזכיר לנהגים את האנשים שמאחורי הסמלים.

על פי נתוני עמותת נגישות ישראל, מעל 180,000 אנשים עם מוגבלויות בישראל נעזרים בתוי חניה לנכים. עבורם ועבור בני משפחותיהם זמינות חנייה זו הינה קריטית לניהול חיים נורמליים. חנייה במקום מרוחק מקשה עד מאד על ניידותם של אנשים עם מוגבלויות ואף מונעת מהם את היכולת להגיע למקומות מסויימים.

למרבה הצער, ישנם עברייני חניות נכים רבים בישראל - רק השנה ניתנו קרוב ל-20,000 דוחות על ידי משטרת התנועה והרשויות המקומיות (בשווי 20 מליון ש"ח) , בגין חנייה לא חוקית בחניית נכים. גם במודיעין מכבים רעות ישנה מודעות לתחום אכיפת חנייה לחונים שלא כדין בחניות הנכים. מאגף שפ"ע בעירייה נמסר כי רק במהלך השנתיים האחרונות ניתנו כ-300 דוחות לעברייני חניות נכים.

עברייני חניות הנכים מתחלקים לשניים: קבוצה ראשונה: נהגים הבוחרים להחנות בחניות נכים, על פי רוב מתוך מחשבה שאין בחנייה בחניית נכה, נזק אמיתי. הקבוצה השנייה כוללת בני משפחות של אנשים עם מוגבלות הזכאים לתו נכה, המנצלים לרעה את תו הנכה וחונים בחניית נכים, גם כשבן המשפחה הנכה אינו ברכב.

עמותת נגישות ישראל פנתה למשרד התחבורה עם שורת דרישות למאבק בנושא ובהם, הגדלת הקנס ל 2,000 ₪. (הגידול השנתי בכמות הדוחות מראה שהקנס הנוכחי אינו מרתיע), צמצום הזכאים – קביעת תבחינים כך שרק מי שבאמת מתקשה בהליכה יהיה זכאי לתו המקנה זכות לחניה בחניית נכים ולאפשר זיהוי תווי הנכה לפתיחת מחסומי חניה אוטומטית לטובת אלה שאין באפשרותם להפעיל את המחסום בהוצאת והכנסת הפתקית בכניסה לחניון וביציאה ממנו.

חיים ביבס, ראש העיר נרתם באופן אישי לקידום הקמפיין ואמר כי: "כולנו מכירים את התמרור שמסמן את חניית הנכים, אך לצערנו לא מעט אנשים בוחרים להתעלם ממנו. הכלל הוא פשוט: כל התירוצים תפוסים –לא נכה, אל תחנה. חניית נכים היא אמצעי הכרחי לשמירה על זכותם של אנשים עם מוגבלות, לתפקוד שוויוני ועצמאי".

יובל וגנר, מייסד ונשיא עמותת נגישות ישראל: "לא יאמן שבשנת 2017 עדיין יש אלפי נהגים שמעזים וחונים בחניות נכים למרות הקנס בגובה 1,000 ₪ ומבלי להתחשב בצורך של אנשים עם מוגבלות בחניות אלה. העמותה מקיימת בכל שנה יום מודעות ואכיפה בנושא חניות נכים במטרה לקדם את המודעות ולמגר את תופעת עברייני חניות הנכים ובעיקר לייצר מצב שבו חניות הנכים תהינה זמינות רק לאלו שחיבים זאת לניידותם בשל מוגבלותם. העמותה מאמינה שקמפיין  המודעות מבית ליאו ברנט ישראל שמזכיר לכולנו את האדם שמאחורי התמרור – הסיפור האישי שעבורו חניית נכים פנויה היא צורך מהותי ולא רק משהו שנחמד שיהיה -  כולנו תקווה שקמפיין חשוב זה יחולל שינוי ושיפור בהתנהגות הנהגים בישראל. אני קורא לחברי הכנסת ולמשרד התחבורה לחבור ולשפר את חוק חנייה לנכים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות