חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

פורסמו תוצאות הגרלת דיור למשתכן במורשת

 

1474 זוגות צעירים ומשפחות קיבלו בשבוע האחרון את ההודעה המשמחת לפיה זכו בדירה מוזלת בשכונת מורשת החדשה בעיר.

 

1474 זוגות צעירים ומשפחות קיבלו בשבוע האחרון את ההודעה המשמחת לפיה זכו בדירה מוזלת בשכונת מורשת החדשה בעיר. תוצאות ההגרלה השנייה של דיור למשתכן בכל הארץ, וגם במודיעין מכבים רעות, פורסמו בשבוע האחרון.

כזכור, זהו החצי השני של הדירות המוזלות בשכונת מורשת שתורכב ברובה ממשפחות צעירות וזוגות צעירים. בסך הכל כוללת השכונה 3607 יחידות דיור, מהן 2763 דירות מוזלות במסגרת פרויקט ’דיור למשתכן’. ההגרלה הראשונה שהתקיימה בחודש ספטמבר כללה 1289 יחידות דיור, מהן 256 יחידות דיור המהוות 20%, יועדו לבני המקום: תושבי מודיעין מכבים רעות שגרו בעיר לפחות בשלוש השנים האחרונות או בארבע שנים מתוך עשר השנים האחרונות.

בחודש אוקטובר כאמור נפתחה המנה השנייה הכוללת 1474 יחידות דיור, מהן 289 יחידות דיור מוזלות לבני המקום. בהגרלה לבני המקום השתתפו 340 מתמודדים על 289 יחידות הדיור, ובהגרלה הכללית השתתפו 6542 מתמודדים על שאר הדירות הפתוחות לכולם. יש לציין כי בשתי ההגרלות יכלו להשתתף חברי סדרה א’ בלבד, זאת למרות דרישת העירייה לשלב בהגרלות גם חברי סדרה ב’ תושבי העיר המוגדרים כבני המקום.

מודיעין מכבים רעות הייתה בכל ההגרלות ורמות הביקושים באחד משלושת המקומות הראשונים של הערים האטרקטיביות ביותר בהגרלה ומספר המתמודדים היה גבוה בהתאם. בזכות העובדה כי מדובר בשכונה חדשה עם כמות גדולה במיוחד של יחידות דיור, עדיין נשמר יחס זכייה סביר ביותר של 1 ל-8 בממוצע בהגרלות הפתוחות, וכמעט 1 ל-2 ביחס של בני המקום בשתי ההגרלות יחד.

דיור למשתכן בשכונת מורשת כולל 16 פרויקטים שונים, כאשר מחירי הזכייה של הזוגות הצעירים נעים בין 11,019 שקלים למ"ר לבין 12,416 שקלים למ"ר. דירות מוזלות בשכונה יעלו קצת מעל מיליון שקלים עבור דירת שלושה חדרים, 1.2 מיליון שקלים לדירת ארבעה חדרים ו-1.4 מיליון שקלים עבור דירת חמישה חדרים- עלות המשקפת הנחה של מעל 600 אלף שקלים ממחיר דירות דומות בשוק החופשי בעיר כיום.

ראש העיר חיים ביבס: "אני מברך את כל הזכאים והמשפחות הצעירות שזכו השבוע בדירות, ובמיוחד את הצעירים שלנו, בני המקום שיזכו להמשיך לגור בעיר ולבנות כאן את ביתם. לפחות 545 משפחות וזכאים תושבי העיר זכו בדירות כאן אצלנו בחודשים האחרונים ואנחנו שמחים וגאים על כך. עבודות הפיתוח והנחת התשתיות של שכונת מורשת יעברו בחודשים הקרובים לקצב מואץ, זאת לצד תהליך התכנון המפורט ומתן היתרי הבנייה לחברות הבנייה שזכו במגרשים. אז יחל תהליך בניית הדירות של כשנתיים נוספות, להערכתי בעוד כארבע שנים ייכנסו ראשוני הדיירים לשכונה החדשה זאת לצד המשך בניית מרכז העסקים הראשי של העיר, שכונת הציפורים ושכונת נופים שגם בהן זוגות צעירים רבים" .

חבר המועצה ומחזיק תיק הצעירים, אלעד שמעונוביץ: "כמעט 3600 יחידות דיור מוזלות שווקו במודיעין מכבים רעות בשנים האחרונות וזה לא פחות ממהפכה שמחזירה את העיר לייעודה המקורי: אלטרנטיבה טובה ואיכותית לזוגות צעירים לבנות בה את ביתם. 2763 הדירות בשכונת מורשת הן המנה העיקרית, אליה הצטרפו גם 256 יחידות דיור מוזלות בשכונת הציפורים שחלקן התאכלסו, ועוד 570 דירות מוזלות בשדרות החשמונאים. בחודשים הקרובים צפויים להיפתח הגרלה אחרונה בשכונת הציפורים, הגרלה אחרונה בשדות חשמונאים והגרלה חדשה בשכונת מוריה".

בתוך כך, שר האוצר משה כחלון הכריז ביום שני על פתיחתה של הגרלה שלישית במסגרת תכנית מחיר למשתכן, שתצא לדרך ב-03.12.17. בניגוד לשתי ההגרלות שכבר נערכו, הגרלה זו תהיה פתוחה גם לזכאים מסדרה ב׳. כזכור, ראש העיר חיים ביבס דרש משר האוצר ומשר הבינוי והשיכון  להוסיף להגרלה השנייה שנעשתה את הזכאים מסדרה ב’, זאת כדי שגם הם יוכלו להשתתף בהגרלה.  ההגרלה השלישית תתבצע גם במודיעין מכבים רעות בשכונת מורשת כאשר מתוך 345 יחידות הדיור (בשלושה מתחמים) 241 מהן הן במסגרת מחיר למשתכן מהן לפחות 48 יחידות מיועדות לתושבי העיר.
עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות