חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

אוטובוס השבת בוטל השבוע / מכתבים למערכת

 

אבי אלבז: ”אוטובוס השבת של מודיעין חופשית - בשלב זה דחינו את ההסעה שתוכננה לשבת הקרובה, בגלל מגבלות תקציב, והיענות קטנה של נוסעים. אנו בודקים אפשרות לארגן קו הסעות עירוני פנימי בשבתות”

 

אוטובוס השבת של מודיעין חופשית - בשלב זה דחינו את ההסעה שתוכננה לשבת הקרובה, בגלל מגבלות תקציב, והיענות קטנה של נוסעים.

אנו בודקים אפשרות לארגן קו הסעות עירוני פנימי בשבתות, שיעבור בכל השדרות המרכזיות - מכבים, רעות, עמק דותן, עמק החולה, החשמונאים, עמק האלה, עמק בית שאן, עמק זבולון שד’ יצחק רבין, כביש 431, והגעה למרכז עינב (ישפרו).

חזרה מישפרו באותו מסלול. התדירות תהיה בכל שעתיים, החל מהשעה 10:00 בבוקר.

קיום ההסעה בקו העירוני מותנה בתקציב שנצליח לגייס ובמספר הנוסעים.

אבקש התייחסותכם וחוות דעתכם על האמור לעיל, אליי במייל, או להתקשר אליי טלפונית, או בווטסאפ.                                 

  1. ישיבת מועצת העיר השבוע  – בישיבה שהתקיימה השבוע, הצגתי שתי הצעות לסדר ושאילתא (מצ"ב). כמו"כ, מבקר העירייה הציג את דו"ח הביקורת לשנת 2016. כאשר הדו"ח יתפרסם באתר העירייה, אעביר אליכם את הקישור לדו"ח.

-         הצעה לסדר – ביטול פעילות עמותות דתיות וגרעינים תורניים ושילוב תכנים חילוניים במערכת החינוך הממלכתי – תגובת  ראש העיר להצעתי: "יש במודיעין מערכת חינוך מצוינת, אחת הטובות בארץ" (מה שנכון), אבל שום התייחסות עניינית לעניין העמותות הדתיות.  

-         הצעה לסדר – להפסיק לחלוטין פעילות של מיסיונרים ומחזירים בתשובה בעיר – ראש העיר והקואליציה האוטומאטית שלו דחו את הצעתי, בטענה שיש וועדה שהוקמה לבדיקה וטיפול בנושא.

-         שאילתא – האם וכיצד העירייה יוזמת, מקימה ומעודדת התקנת מערכות סולאריות בעיר – בהמשך למכתבי בנושא, הגשתי שאילתא בנוגע לעידוד העירייה להתקנת מערכות סולאריות. מצ"ב תשובת ראש העיר, שמתייחסת בעיקר לחיסכון בחשמל, והתייחסות מינימאלית למערכות סולאריות

  1. מכתב אל ראש העיר חיים ביבס – נטיעת עצים לאורך שדרת המכבים מהיציאה ממכבים עד דרך יאיר פרג – מצ"ב מכתב ששלחתי אל ראש העיר חיים ביבס בנושא נטיעת עצים לאורך שדרת המכבים

 

  1. רוצים עוד עצים – מצ"ב כתבה של רותי בוסידן במקומון ’ידיעות מודיעין’ בנושא דרישתי לנטוע עצים לאורך שדרת המכבים. הצילום בכתבה הוא של דרך יאיר פרג, ולא של שדרת המכבים שבמכתבי

 

  1. ”לעצור את ההדתה בבתי הספר הממלכתיים בעיר” - http://mcity.co.il/?id=2201709051219415 -

קובי אור פרסם את הניוזלטר השבועי בעיתונט מודיעין mcity

אבי אלבז בפלייר שהוא מחלק בכניסות לבתי הספר: אני קורא לכל מי שאיכפת לו ומעוניין לסייע למנוע את ההדתה בבתי הספר, לחזור אליי בכדי להתנדב לפעילות מסירת הפליירים להורים בבתי הספר הסמוכים למקום מגוריהם. 

 

  1. אבי אלבז בהפגנה נגד השחיתות / מכתבים למערכת - http://mcity.co.il/?id=10201709041257145 -

קובי אור פרסם את אירוע ההפגנה בעיתונט מודיעין mcity

גם אתמול (במוצא"ש לפני שבוע), כמו בהפגנות הקודמות, השתתפתי בהפגנה נגד השחיתות, שהתקיימה בכניסה למודיעין.

 

  1. פתוח בשבת- מאז הקמת עמותת מD7?דיעין חופשית בינואר 2011, עודדנו ותמכנו בעסקים, בתי קפה/מסעדות שפתוחים בשבתות, ומפעם לפעם פנינו אל בתי קפה/מסעדות שסגורים בשבתות לפתוח את עסקיהם בשבתות, לשירות הציבור החופשי-חילוני.

תשובתם הייתה שאם יפתחו בשבתות, ייקחו מהם את תעודות הכשרות ואז הציבור הדתי לא יגיע אליהם במהלך השבוע.

בשבוע הבא נפרסם רשימה מעודכנת של העסקים שפתוחים בשבתות, בכדי לעודד את הציבור החופשי-חילוני להגיע אליהם בשבתות וגם במשך כל ימות השבוע.

בשבתות הקרובות נפעל יחד עם ארגון "פתוח בשבת – הקהילה" בכדי לתמוך ולעודד עסקים שפתוחים בשבתות בעיר. https://www.facebook.com/OpenInSaterday/?hc_ref=ART4u_lktJ4EWUkySiute2iYIULZCWA503yzluOtIxqla7bAVla4HKG8CY5V8dIGFVU&fref=nf&pnref=story  

מתנדבים המעוניינים לסייע בנושא, אבקש לחזור אליי במייל, או להתקשר אליי טלפונית, או בווטסאפ.

 

  1. ביבס: "אנחנו בוחנים איך להביא כשרות אלטרנטיבית למודיעין"– http://www.mnews.co.il/stories/6732 -

כתבה של יהודה גולן במקומון ’מודיעין ניוז’

בעיר שבה רבע מהאוכלוסיה שלה מוגדרת כדתית, הדבר האחרון שאפשר לצפות לו הוא מערכי כשרות שאינם מתוצרת הרבנות הראשית. אבל זהו בדיוק הכיוון שאליו צועדת מודיעין, כאשר עוד ועוד מסעדות מגלות את השוק החילוני ואת צמאונו למקומות שפתוחים בשבת. כאלף בני אדם הפתיעו בשבת האחרונה את בעלי הגלידריה החדשה שנפתחה במרכז קייזר, שבעצמה נחנכה יומיים קודם ללא תעודת כשרות וללא נוכחות רבנים. אז מי קבע את המזוזה? (רמז: האיש שגם מצוטט בכותרת).                                                        כולנו מקווים שראש העיר יעודד יותר עסקים לפתוח בשבתות עם/בלי קשר לתעודות כשרות/השגחה אלטרנטיבית וכו’.                 הדבר הראשון שראש העיר צריך לעשות הוא לפעול עפ"י הבטחתו לתושבי העיר, ולדרוש מקפה "קפית" למלא את התחייבותם במכרז ובחוזה שחתמו עם העירייה, ולפתוח את "קפית" בשבתות.  

 

  1. מיפגש בניל"י– https://www.facebook.com/groups/1426656054303505/permalink/1728822044086903/ -

השבוע ביום שלישי בערב, השתתפתי במיפגש של תושבי ניל"י. במיפגש השתתפו כ- 60 איש, תושבי הישוב ואורחים ממודיעין-מכבים-רעות, נעלה ולפיד, לשמוע את הרצאתו של ירון ידען על טקטיקות הכיבוש וההשתלטות של חרדים על ישובים חילונים.

חברנו דוד קסירר שאירגן את הערב, הזמין אותי למיפגש. פתחתי את הערב, וסיפרתי בקצרה על הת?94ליכים הדומים שעוברים על מודיעין וניל"י (ועוד ישובים רבים בארץ) ועל הדרכים להתמודד עם כך.  

ניל"י הוא יישוב קטן של כ- 600 תושבים, עם ציביון חילוני, ויש ניסיונות חדירה והשתלטות של קבוצות חרדיות על הישוב.

כולם מוזמנים להיכנס לדף הפייסבוק של ’נילי חופשית’ להצטרף ולתמוך בתושבי ניל"י.

 

  1. כך תילחמו בהדתה במערכת החינוך- http://www.mako.co.il/video-blogs-specials/Article-7ae69bc36015e51006.htm -  

פעולותיהן של העיריות בגבעתיים ובתל אביב בעקבות תלונותיהם של הורי תלמידים מוכיחה כי במאבק נגד ההדתה יש לאזרח הפשוט כוח גדול בידיים. רוצים שילדיכם יחונכו על פי תפיסת עולמכם, ולא על פי זו של נפתלי בנט? תתחילו לדרוש תשובות מבית הספר

 

  1. "הדתה" בספרי לימוד? רק שישה משפטים מתוך עשרות ספרים- http://www.israelhayom.co.il/article/502129 -

פורום ההורים החילוני התלונן על הדתה ב־57 ספרים, אך ועדה חיצונית שהקים משרד החינוך דחתה את מרבית התלונות • בין השינויים: במקום "?90נו מצווים ב־613 מצוות" ייכתב "ביהדות יש 613 מצוות"

 

  1. הלמ"ס: חילונים מוציאים על צהרונים פי 5
  2. מחרדים- https://www.themarker.com/news/macro/1.4408374 -

מניתוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה עוד, כי יהודים מוציאים על חינוך פי 3 מערבים; ככל שיש יותר ילדים - פוחתים הסיכויים לדירה ■ אצל החילונים וחובשי הכיפות ריבוי ילדים קטנים לא מקושר עם רמות עוני גבוהות יותר - אצל החרדים והערבים דווקא כן

מדוע החילונים צריכים להוציא הרבה יותר מחרדים ? הרי ברור שאנו החילונים שעובדים ומשלמים מיסים, מסבסדים את החרדים שמשלמים פחות משמעותי.

גם לשלם פחות וגם לא לתרום דבר למדינת ישראל - זו שערורייה שחייבת להיפסק !

הציבור החופשי חילוני חייב להתעורר ולהבין שכל פעם עושים עלינו סיבוב ועוד סיבוב - כי שרי הממשלה בטוחים שאנחנו הפראיירים נמשיך לשרת בצה"ל, בסדיר ובמילואים, נמשיך לעבוד ולשלם מיסים, ונמשיך לתרום למדינת ישראל בכל התחומים - אבל נקבל פחות ופחות כי אנחנו שותקים

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות