חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

המפגש המשותף של סיירת הורים של מודיעין וירושלים

 

חופשת הקיץ בשיאה, ומדי ערב יוצאים בני נוער רבים להסתובב בפארקים בעיר. בימי חמישי ושישי פוגשים את אותם נערים ונערות מתנדבי סיירת ההורים, שמסתובבים ברחבי העיר במטרה לשוחח איתם, לספק להם אוזן קשבת, ולהיות שם עבורם במידת הצורך. בלילות הקיץ החמים חברי הסיירת אף מחלקים לבני הנוער שלוקים קרים.

 

חופשת הקיץ בשיאה, ומדי ערב יוצאים בני נוער רבים להסתובב בפארקים בעיר. בימי חמישי ושישי פוגשים את אותם נערים ונערות מתנדבי סיירת ההורים, שמסתובבים ברחבי העיר במטרה לשוחח איתם, לספק להם אוזן קשבת, ולהיות שם עבורם במידת הצורך. בלילות הקיץ החמים חברי הסיירת אף מחלקים לבני הנוער שלוקים קרים.

 כחלק מההכנות שעשתה סיירת ההורים לתקופת הקיץ, יצאו כ-100 מתנדבים מהעיר להיפגש עם סיירת הורים של העיר ירושלים. הרעיון לפגישה המשותפת הגיע מההבנה כי כמו במודיעין מכבים רעות, כך גם בירושלים, מרבים בני הנוער לבלות כיום ברחובות ובפארקים. המטרה של שתי סיירות ההורים זהה, והיא להוות מבוגר אחראי עבור בני נוער שיוצאים לבילוי בלי השגחה או פיקוח, ופעמים רבות תוך שתיית אלכוהול, דבר אשר חושף אותם למגוון התנהגויות מסוכנות ובעייתיות. הסיור התמקד במרכזי הבילוי של ירושלים, כמו כיכר החתולות וכיכר ציון, וחברי הסיירת מהעיר התרשמו מאוד מכמות בני הנוער שמגיעה מכל הארץ לירושלים וכן משלל הפעילויות שמוצעות שם עבור בני הנוער.

 סיירת הורים העירונית, שבראשה עומד רמי כהן, מביאה לרחוב נוכחות של מבוגר אחראי, ופועלת להשגת מספר מטרות עיקריות, בהן הקניית ביטחון, כיוון שעצם הידיעה של בני הנוער שיש מבוגרים באזור הבילוי, מעניקה להם את הביטחון שיש מי ששומר עליהם, ומגבירה את האחריות למעשיהם. בנוסף, פעמים רבות בני הנוער מתרחקים מהוריהם בניסיון לגבש זהות עצמאית, אך באותו הזמן הם עדיין צמאים לקשר עם אדם מבוגר שיקשיב להם ויבין אותם. סיירת ההורים יוצרת מפגש בלתי אמצעי עם הנערים, שמאפשר פתיחות, כנות ומענה ללבטים ושאלות.

כמו כן, לעיתים במהלך הסיורים מאתרים ההורים המתנדבים נערים ונערות שמפגינים התנהגות מסוכנות ובעייתית במיוחד, והם יכולים לחבר אותם לגורמים המקצועיים שיכולים לעזור להם. במידת הצורך הסיירת אף מתערבת במקרי חירום, ודואגת לבני נוער שזקוקים לעזרה דחופה, לרוב כתוצאה משתייה מופרזת של אלכוהול.

 מנהלת הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול, מיטל אשור, סיכמה את הביקור בירושלים ואמרה כי הוא היה חווייתי: "היה מרתק לראות את ההתמודדות של הורים מעיר אחרת עם הנעשה ברחוב ואת העבודה מול הגופים השונים שפועלים בעיר עבור בני הנוער." עוד הוסיפה אשור ואמרה כי "אנו עושים כמיטב יכולתנו למקצע ככל הניתן את מתנדבי סיירת ההורים, ולמידת עמיתים מסיירות הורים שונות בארץ היא חלק חשוב מכך. אני מודה לסיירת הורים של ירושלים על הסיור המלמד והמעשיר." אשור הזכירה כי הורים שמעוניינים להצטרף לסיירת מוזמנים לעשות זאת בכל עת, דרך מספר הטלפון: 08-6992655.

 יו"ר סיירת ההורים, רמי כהן: "אנו מאמינים כי יש חשיבות רבה לתיחזוק צוותי ההורים שבסיירת ולריענון שלהם, והסיור בירושלים, שנערך במסגרת התכנית השנתית שלנו, אפשר למתנדבים ללמוד על העבודה שנעשית בתחום במקומות אחרים. בסיור למדנו רבות, וראינו כי על אף ששתי הערים שונות בתפיסתן, ברגע שיש מבוגר אחראי באזורי הבילוי של הנוער, אליו הם יכולים לפנות במידת הצורך, ניתן ערך מוסף לבילוי, שיש לו חשיבות רבה מאוד. הסיור בירושלים תרם גם לגיבוש בין הצוותים ולהיכרות בין המתנדבים, דבר שחשוב לנו לא פחות."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות