חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

שימוש בשירותי משטרה פרטית

 

אחת השאלות החברתיות הגדולות בעשור שניים האחרונים, קשורה לעולם האבטחה. לא הרבה אנשים מודעים לכך, אך מדובר בשאלה שעולה שוב ושוב לדיון ציבורי, במדינות רבות בעולם וגם בארץ.

 

אחת השאלות החברתיות הגדולות בעשור שניים האחרונים, קשורה לעולם האבטחה. לא הרבה אנשים מודעים לכך, אך מדובר בשאלה שעולה שוב ושוב לדיון ציבורי, במדינות רבות בעולם וגם בארץ.

השאלה מתייחס לנושא של שימוש במסגרת חברת אבטחה כמשטרה פרטית. במילים אחרות, אנחנו יכולים למצוא דיונים שונים בשאלה, האם לגיטימי להשתמש בשירותיה של חברת אבטחה לצרכי ביטחון ולצרכים אחרים, כשזו מחליפה במובנים רבים את המשטרה הקלאסית, המשטרה הרגילה שמשרתת את כל הציבור.

בשביל להבין מדוע השאלה עולה ומה ההסברים לשימוש שנעשה בחברת אבטחה, צריך להבין מה המטרה של משטרה רגילה בחייה של חברה אנושית. אפשר להגדיר זאת במשפט אחד, למשטרה יש תפקיד להגן ולשמור על כל אזרח או אדם בשטחי המדינה, באשר הוא, בלי קשר למעמדו הכלכלי, חברתי, מינו, דתו או גילו. המשטרה אמורה לטפל ולייצג את כולם בצורה שווה, ללא משוא פנים.

אך במהלך השנים, כתוצאה מאובדן האמון הציבורי שקיים במקומות רבים בעולם במשטרה, ובפרט בישראל, וכן בגלל שהמשטרה איננה עומדת ברף הדרישות והציפיות ממנה מצד הציבור, הרי שיש דרישה של קבוצות שונות באוכלוסייה להשתמש באופציות חלופיות, קרי חברת אבטחה. מן הסתם האופציות מגיעות מצד אנשים אשר יכולים לאפשר לעצמם לשכור את שירותיהן של חברות אלו. בין אם זה לצורכי הגנה אישית שלהן ובין אם זה לצורכי אחרים, למשל, אבטחת מתקנים, מבנים ועוד.

מדוע יש ביקורת על צעד זה ומה הפתרון בנושא

כפי שציינו, לא מעט דיונים עולים בגין השימוש שנעשה בחברות אבטחה. מצד אחד, מתקיים דיון ער, האם המשטרה לא אמורה למלא את התפקיד שממלאות חברות אבטחה, מדוע אנשים משלמים מסים אם בסוף הם נדרשים לשלם בכספם הפרטי עבור חברת אבטחה. מצד שני, עולה שאלה, מה עולה על מה, האם שימוש במשטרה פרטית עולה על משטרה ציבורית, האם זכויותיהם של אנשים אשר אינם משלמים עבור חברת אבטחה פרטית עלולים להיפגע כתוצאה מכך.

צריך להרגיע ולומר, השימוש בחברת אבטחה איננו תקף לכל תחום בו המשטרה פועלת, חברת אבטחה לא יכולה לחקור רצח או אונס, באופן עקרוני התפקיד שלה הוא לאבטח אנשים ומקומות, לא מעבר לכך. קיים חשש שאכן זה יגיע למקומות בהם חברת אבטחה תטפל בדברים שהמשטרה אמורה לטפל, אך אם המשטרה והשלטון מספיק חזקים, זה לא אמור לקרות.

הצורך בחברת אבטחה הוא טבעי, מאחר והאוכלוסייה גדלה, אין אפשרות למשטרה להיות בכל מקום ובכל שעה, חברת אבטחה לוקחת חלק מהעבודה על עצמה, בצורה מאוד בסיסית וברורה. מה עוד שבדרך כלל מדובר על שירות אקסטרה ולא שירות שבא במקום המשטרה. כך לפחות אמור להיות וכך אכן קורה ברוב המקומות.

נכון שהדיון הוא ער וצריך להתקיים, אך אין זה אומר שהמצב היום הוא בעייתי כפי שמבקשים להציג אותו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות