חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

כ-150 איש בהפגנת המחאה שנערכה במוצ”ש בכניסה למודיעין נגד השחיתות השלטונית

 

בין המפגינים בהפגנה שאורגנה תחת הכותרת ”מודיעין נגד השחיתות השלטונית”: ח”כ קסניה סבטלובה, מזכיר מפלגת העבודה עו”ד ערן חרמוני, סגן ראש העיר אילן בן סעדון, חבר המועצה אבי אלבז וחברי הכנסת נחמן שי ופרופ’ יוסי יונה. במוצ”ש מתקיימת הפגנה נוספת בשעה 20:30

 

המחאה החברתית חזרה במוצ"ש האחרון למודיעין, כאשר כ-150 איש, ובהם אישי ציבור מקומיים וחברי כנסת השתתפו במוצ"ש בהפגנת מחאה שנערכה בצומת הכניסה לעיר תחת הכותרת "מודיעין נגד השחיתות השלטונית". במוצ"ש הקרוב בשעה 20:30 תתקיים הפגנה נוספת בצומת הכניסה לעיר – בהשתתפות חברי כנסת ואישי ציבור נוספים.

המשתתפים בהפגנה במוצ"ש האחרון הניפו שלטים – חלקם נכתבו בכתב יד וחלקם הודפסו – ועליהם משפטים כמו: "נמאסתם מושחתים", "עצמאות משחיתות", "מושחתים לכלא", "שומרים על הדמוקרטיה", "לא נותנים למדינה לצלול", ועוד. בין המפגינים היו תושבי ותושבות העיר ובהם: פעילים רבים של סניף העבודה המקומי, פעילי מפלגת מרצ בעיר, פעילי המחאה נגד מתווה הגז וגם כמה פעילי ליכוד. בכך הצטרפה גם מודיעין, שבתקופת המחאה החברתית הוקם בכניסה לעיר מאהל מחאה נגד יוקר המחיה, למוקדי ההפגנות הנוספות המתקיימות ברחבי הארץ זה השבוע ה-35 ברציפות.

הפגנת המחאה במודיעין אורגנה על ידי לין דרור וגילעד ביהרי, מהפעילים הבולטים של המחאה החברתית במודיעין בקיץ 2011, ועל ידי אלון מרכוס, יהורם גלילי ומיכאל זץ – פעילי סניף העבודה במודיעין. בהפגנה נשאו דברים סגן ראש העיר אילן בן סעדון, חבר המועצה אבי אלבז, גילעד ביהרי, לין דרור, מיכאל זץ, יהורם גלילי, עופר אבירן, תושבים מהעיר ואישי ציבור ובהם: ח"כ קסניה סבטלובה, תושבת העיר, חברי הכנסת פרופ’ יוסי יונה ונחמן שי.

ההפגנה החלה בדקת דומייה לזכר שלושת בני משפחת סולומון מחלמיש-נווה צוף, שנרצחו בערב שבת ולזכר  השוטרים שנרצחו בירושלים לפני כשבוע. בסיום ההפגנה שרו כל המשתתפים את המנון "התקווה". רבים מהם הגיעו להפגנה עם דגלי ישראל. בדף האירוע שנפתח בפייסבוק עבור ההפגנה נכתב: "למען הסר כל ספק ’כל מוצ?ש אצל היועמ?ש’ היא מחאה על-מפלגתית חוצת גושים. איננו קשורים ואיננו מייצגים כל גוף חיצוני שהוא. שמנו לעצמנו מטרות ברורות – חיסול השחיתות השלטונית האיומה הפושה בארצנו והגנה על הדמוקרטיה שלנו מפני תהליכים המאיימים לצמצמה ואף לכלותה. כל מי ששותף לתחושותינו ולדאגותינו – ללא הבדל דת גזע מין או שיוך פוליטי מוזמן להצטרף למאבק".

ח"כ קסניה סבטלובה אמרה בהפגנה: "אנחנו צריכים לאחד כוחות כל האזרחים בישראל, כי לכל אחד מאיתנו יש מאבק וכאב עצום. אנשים לא יכולים לסיים את החודש, בזמן ששמפניה ורודה זורמת לה בכוסות קריסטל. נשיא רוסיה ולדימיר פויטין אמר שהוא שוקל להיות נשיא לכל ימי חייו, ונראה לי שמישהו פה קלט את הרעיון הזה ועומד ליישם אותו פה בישראל. אנחנו לא מונרכיה ולא נאפשר לאף אחד להתנהג כאילו אנחנו משרתים אותו ולא הוא משרת אותנו. מושחתים לכלא!".

ח"כ יוסי יונה: "אנחנו רוצים ממשלה שתעבוד למען הציבור ולא ציבור שיהיה כפוף לאינטרסים ולגחמות של ראש הממשלה. אנחנו מביעים את הרצון האמיתי של האזרחים: ’אתם הריבון ואתם אומרים את דבריכם בקול ברור וצלול’. נמאס לנו ונקעה נפשנו מממשלה שדואגת רק לכיסאות של שריה ולאינטרסים העלומים והאפלים של ראש הממשלה. הגיע הזמן שהממשלה הקלוקלת הזאת תעבור מהעולם. מגיע לכם, תושבי מודיעין ואזרחי ישראל, ממשלה טובה והגונה יותר. ראש ממשלה שמעליו עננה כבדה, שחורה וכבדה לא יכול לנהל את המדינה, ולכן עליו ללכת".

ח"כ נחמן שי: "זה לא דבר פשוט שאנשים יוצאים להפגין בשבת ועושים את זה בלב ובאמונה שלמה. אני מאמין שמלחמה זו שאנו מנהלים נגד השחיתות וטוהר המידות תעצב את דמותה של מדינת ישראל. מ’המושחתים נמאסתם’ בא בזמנו השינוי. כעת עם אותה סיסמה נוכל לעשות שינוי. ככל שיבואו יותר כל שבוע וכל שבוע, יהיה גל גדול שיציף ויפיל את הממשלה הרעה הזאת ויביא פתח לתקווה הגדולה שכולנו מחכים לה. זה לא יהיה ביום אחד אבל נדמה לי שאנו נמצאים על סף השינוי הזה".

סגן ראש העיר אילן בן סעדון: "ממודיעין יצא בזמנו מרד החשמונאים ומפה ייצא המרד נגד השחיתות –  שקיימת לא רק בשלטון הארצי אלא גם בשלטון המקומי. כל מה שקשור לשחיתות כבר הפך לנורמה, אבל אם אנו נמצאים כאן ומניפים את השלטים נגד השחיתות זה מראה שזה בדם של כל אחד מאיתנו להגן על הילדים שלנו. זה בידיים שלנו לשמור על החברה הישראלית מפני השחיתות".

דרור אמרה לאחר ההפגנה: "ההפגנה במוצ"ש הייתה הצלחה מסחררת בקנה מידה ארצי. העובדה שכ-150 איש ואישה יצאו מביתם והגיעו לצומת להפגין איתנו מרגשת מאוד. לאותה התרגשות והתעוררות היינו עדים ערב פריצתה הגדולה של מחאת קיץ 2011, שהייתה ללא ספק חסרת תקדים בממדיה. אז לא השכלנו לתרגם את הקולות ברחוב לשינוי בספרה הציבורית. היום אנחנו יותר חכמים ויודעים לומר שמדובר בהפגנות פוליטיות מיסודן והן לא א-מפלגתיות, אלא על-מפלגתיות. זהו האינטרס של כל המפלגות שיהיה שלטון שאינו מושחת, ולכן אנו קוראים לכל אזרח ואזרחית להגיע להפגנה בכל מוצ"ש – עם איזו חולצה שהם רוצים – עד שנדע שהשלטון שלנו נוקה משחיתות. ההיענות וההגעה להפגנה הראשונה הייתה הוכחה שהציבור צמא להנהגה אחראית ושקולה, ואנו מקווים שיותר ויותר אנשים יגיעו להפגנות הבאות. כולי תקווה שלא נצטרך לוותר על השבת שלנו ולהגיע לצומת שילת עוד הרבה פעמים ושראש הממשלה ייקח אחריות אישית ויתפטר מתפקידו".

ביהרי אמר לאחר ההפגנה: "בהפגנה הראשונה הצלחנו להביא מספר מאוד מכובד גם למודיעין וגם בכלל, המאבק רק נפתח, ההפגנות יימשכו ויותר מפגינים יגיעו. זו מחאה על-מפלגתית ולא מחאה של מפלגה אחת, ולכן אנחנו קוראים לכולם להצטרף אלינו. אני מקווה שכולם ישימו את הכל בצד למען טובת המדינה והשמירה על הדמוקרטיה ויעמדו איתנו. גל ההפגנות הנוכחי לא יכול להיות א-פוליטי, כי כל הנושאים שכואבים לנו מקורם בפוליטיקה ופתרונם גם כן בפוליטיקה. לכן אנו קוראים לכל המפלגות שיושבות עם ראש הממשלה הזה לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. כשפרשיות השחיתות של ראש הממשלה הקודם אהוד אולמרט החלו להיחשף, היה לחץ פוליטי גדול מתוך הממשלה ומתוך האופוזיציה בראשות אותו נתניהו שדרש ממנו להתפטר ובצדק. למזלנו, אולמרט בחר שלא לגרור את המדינה את דרך הייסורים הזאת והתפטר בשלב מוקדם, אחרת אני משוכנע שהיו מתחילות הפגנות, בדיוק כפי שיש כעת".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות